De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Bimmerdyret » 12. mar 2018, 08:43

Wizzze skrev:Hvorfor er investering bare ikke sexy og værd at bruge tid på :forvirret:



Fordi det er langvarig investering for nogle, mens det der virkelig batter er kortvarig højrisiko som mænd kaster sig over...(tålmodighed..???) hvilket ofte viser sig at være en fejl...
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Wizzze » 12. mar 2018, 09:30

DetSorteCirkus skrev:Hvorfor forudsætter du, at det skal være sexy, før kvinder vil interessere sig for investering? Jeg forestiller mig ikke, at det er mænds motivation for at beskæftige sig med emnet.

Jeg synes, at den store forskel på forvaltning af allerede eksisterende midler og så investering er, om man er drevet sf at få mest muligt ud af det, man allerede har, eller af at få flere penge mellem hænderne. Jeg har rigeligt og kommer efter alt at dømme sandsynligvis altid til at have det. I hvert fald rigeligt i forhold til min livsstil og mine værdier. På den baggrund er motivationen for at investere lig nul. Jeg ved ikke, hvad jeg skulle bruge flere penge på og er derfor heller ikke villig til at tage risikoen for tab.

I bund og grund har jeg det pt. heller ikke nødigt at være en tilbudshaj, men jeg hygger mig med det og nyder at bruge mine penge bevidst, hvorimod jeg overhovedet ikke er tiltrukket af miljøet og kulturen omkring investering.



Jeg ved heller ikke om sexy er det rigtige ord, men investering, aktier, formueopbygning, mangler det der "noget", det som gør emnet interessant, gør det til noget man vil interessere sig for og bruge tid på. Jeg ved godt at mange mænd heller ikke interesserer sig for emnet, men mænd har trods alt over tid opbygget hovedparten af formuen i samfundet. Noget som selvfølgelig har basis i en ulige fortid, men nu hvor vi har fået mere lige vilkår, og hvor kvinder i den grad gør indhug i mænds føring på mange områder, hvorfor er det så at dette felt stagnerer? :gruble:

Selvfølgelig er der kvinder som interesserer sig for emnet, og deltager i formueopbygningen, mange undersøgelser viser også at kvinder klarer sig rigtig godt, ofte bedre end mænd, når det kommer til investeringer. Men det er stadig et fåtal, i forhold til mænd, som bruger tid og energi på emnet, og hvorfor er det så?
Er det kun aversionen mod risiko, som flere har beskrevet, eller er der mere? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Ficus » 12. mar 2018, 09:36

Jeg gad egentlig godt vide om June har gjort en lille forskel. Selvom at det generelt er stort set uændret.

Deres univers er i hvert fald (meget) lilla og pink - damebladstaktik - og da de kom frem, var det blandt andet med en del sponsorerer indlæg hos mode- og livsstilsbloggere.

Ville gerne se om fordelingen hos dem, matcher den generelle.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Slettet bruger » 12. mar 2018, 09:38

Wizzze skrev:Selvfølgelig er der kvinder som interesserer sig for emnet, og deltager i formueopbygningen, mange undersøgelser viser også at kvinder klarer sig rigtig godt, ofte bedre end mænd, når det kommer til investeringer. Men det er stadig et fåtal, i forhold til mænd, som bruger tid og energi på emnet, og hvorfor er det så?
Er det kun aversionen mod risiko, som flere har beskrevet, eller er der mere? :gruble:


Jeg synes man skal have med - som Bimmerdyret antyder - at der også er en negativ side af mænds interesse i det. Jeg rodede med aktier i mine 20'ere, men det var ikke fornuft der styrede foretagendet. Jeg havde da læst at man skulle sprede risiko og alt det der, men det var jeg ikke interesseret i, jeg var interesseret i at være lykkerider og tjene en masse penge på at ramme en aktie der steg til det 10-dobbelte, så jeg satte det hele på nogle få højrisiko aktier. Det var jo ikke specielt klogt, men jeg tænker det er den samme mekanisme som gør at 4 ud af 5 ludomaner er mænd. I en mere afdæmpet form gribes mænd stadig af spændingen, men sørger for at have fornuften med.
Senest rettet af Slettet bruger 12. mar 2018, 09:39, rettet i alt 2 gange.
3
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf girl_beat » 12. mar 2018, 09:38

Jeg vil gerne investere, men mangler viden om området og har - endnu - ikke opsøgt det aktivt. Men det regner jeg med at lave om på inden for et par år :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Wizzze » 12. mar 2018, 09:39

Bimmerdyret skrev:
Wizzze skrev:Hvorfor er investering bare ikke sexy og værd at bruge tid på :forvirret:



Fordi det er langvarig investering for nogle, mens det der virkelig batter er kortvarig højrisiko som mænd kaster sig over...(tålmodighed..???) hvilket ofte viser sig at være en fejl...


Jeg synes nu netop at kvinder generelt er gode til at tænke og planlægge langsigtet, og de har tålmodighed. Hvilket generelt er måden at opbygge formue på over tid, køb og hold, ikke panikker over markedsudsving. Ja mange mænd forfølger de hurtige store gevinster, men det kan man typisk ikke igen og igen, store gevinster på høj risiko følges typisk med store tab på høj risiko, og så skulle gyngerne gerne give lidt mere end karrusellerne, så det samlet giver plus, men det sker jo ikke altid.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Fru Himmelblå » 12. mar 2018, 09:47

For mig handler det om risikovillighed. Jeg har simpelthen ikke den is i maven, det kræver. Jeg har på forunderlig vis faktisk en del penge, jeg ville kunne afsætte til investering. Men tanken om at tabe de penge, spiller simpelthen for stor en rolle. Jeg har overvejet investering utallige gange, men er bare for bekymret for, at miste mine penge.

Til gengæld er jeg fænomenal til at spare op. Selvom jeg ved, at jeg egentlig bare burde nyde mine penge nu, da min indkomst med høj sandsynlighed vil stige kraftigt om få år - altså indkomstudligne gennem livet - har jeg det bare bedst med at spare op.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Hunkat » 12. mar 2018, 09:51

Jeg tror måske også planlægningen er en af grundene til at kvinder ikke synes aktier er skide interessante. Kvinder i en hvis alder har ofte nogle helt konkrete ting som skal realiseres. Et sted at bo. Måske noget ombygning. Børn, som jo koster kassen at få installeredet. Der er fem fugle på taget bare ikke lige så godt som en i hånden.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Sophies-mor » 12. mar 2018, 09:53

Ficus skrev:Jeg gad egentlig godt vide om June har gjort en lille forskel. Selvom at det generelt er stort set uændret.

Deres univers er i hvert fald (meget) lilla og pink - damebladstaktik - og da de kom frem, var det blandt andet med en del sponsorerer indlæg hos mode- og livsstilsbloggere.

Ville gerne se om fordelingen hos dem, matcher den generelle.

Altså, jeg har aldrig hørt om June - så det kræver jo også en vis viden om, at de ER der, før man investerer hos dem.
Er det en investeringsforening?
:gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Ficus » 12. mar 2018, 09:58

Sophies-mor skrev:Altså, jeg har aldrig hørt om June - så det kræver jo også en vis viden om, at de ER der, før man investerer hos dem.
Er det en investeringsforening?
:gruble:

Ja investeringsfond, under Danske Bank.
Tror det kom frem sidste forår, deromkring :gruble:
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Mani » 12. mar 2018, 09:59

Fordi mine bitcoins rasler ned...
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Wizzze » 12. mar 2018, 09:59

Sophies-mor skrev:
Ficus skrev:Jeg gad egentlig godt vide om June har gjort en lille forskel. Selvom at det generelt er stort set uændret.

Deres univers er i hvert fald (meget) lilla og pink - damebladstaktik - og da de kom frem, var det blandt andet med en del sponsorerer indlæg hos mode- og livsstilsbloggere.

Ville gerne se om fordelingen hos dem, matcher den generelle.

Altså, jeg har aldrig hørt om June - så det kræver jo også en vis viden om, at de ER der, før man investerer hos dem.
Er det en investeringsforening?
:gruble:


Det er Dansk banks forsøg på at gøre investering nemmere og mere tilgængeligt, bl.a. ved at man kan placere få hundrede kroner ad gangen, og ikke behøver mange tusinder. Og så følger der mere vejledning og info med. De har endda en blog, for at interessere flere kvinder, men den store succes som de havde regnet med, har endnu ikke vist sig, der er stadig kun investeret relativt få midler gennem June, i forhold til mere traditionelle investeringsforeninger.
0
Do as I say! :whip:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Ficus » 12. mar 2018, 10:02

Hvis man kigger på deres trustpilotside er der også umiddelbart kun mænd der har anmeldt https://dk.trustpilot.com/review/june.dk

Tænker, som wizzze skriver, at de nok ikke fangede alle de damer som de håbede på med deres farvetema og modebloggere.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Sophies-mor » 12. mar 2018, 10:08

Ficus skrev:
Sophies-mor skrev:Altså, jeg har aldrig hørt om June - så det kræver jo også en vis viden om, at de ER der, før man investerer hos dem.
Er det en investeringsforening?
:gruble:

Ja investeringsfond, under Danske Bank.
Tror det kom frem sidste forår, deromkring :gruble:

Tak
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: De damer, hvorfor er investering ikke interessant?

Indlægaf Sophies-mor » 12. mar 2018, 10:10

Wizzze skrev:
Sophies-mor skrev:
Ficus skrev:Jeg gad egentlig godt vide om June har gjort en lille forskel. Selvom at det generelt er stort set uændret.

Deres univers er i hvert fald (meget) lilla og pink - damebladstaktik - og da de kom frem, var det blandt andet med en del sponsorerer indlæg hos mode- og livsstilsbloggere.

Ville gerne se om fordelingen hos dem, matcher den generelle.

Altså, jeg har aldrig hørt om June - så det kræver jo også en vis viden om, at de ER der, før man investerer hos dem.
Er det en investeringsforening?
:gruble:


Det er Dansk banks forsøg på at gøre investering nemmere og mere tilgængeligt, bl.a. ved at man kan placere få hundrede kroner ad gangen, og ikke behøver mange tusinder. Og så følger der mere vejledning og info med. De har endda en blog, for at interessere flere kvinder, men den store succes som de havde regnet med, har endnu ikke vist sig, der er stadig kun investeret relativt få midler gennem June, i forhold til mere traditionelle investeringsforeninger.

Medmindre jeg kan finde en investeringsforening, som på INGEN måde er knyttet til Danske Bank eller Nordea, så investerer jeg ikke en hujende noget som helst i dét.
2
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Privatøkonomi"