Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Ado » 8. maj 2018, 10:21

Juki skrev:
Ado skrev:40.000 for at få et lig fragtet fra Danmark til Etiopien.

En af "vores" flygtninge døde i weekenden - hans familie vil selvsagt gerne have ham hjem. 40.000 kroner!?

Er det for kiste, sikker flyrejse og anden transport eller dækker det over andet/mere?

Følgende kommer til at lyde åndssvagt. Jeg håber ikke det er stødende at spørge om, men når det drejer sig om dyr eller madvarer er der jo alle mulige kontroller der skal være styr på for at undgå smittefarer osv. Er der også ved hvis det drejer sig om afdøde? :genert:

Altså udover at jeg tænker der er krav til kisten og at afdøde bliver transporteret ordentligt og sikkert. Er det evt. også en ledsager prisen dækker over?

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg tror det er for kiste og fly. :gruble:
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf icelady » 8. maj 2018, 11:04

At en liter letmælk (den billige) koster 7,95 i Fakta..mens en liter sødmælk (og den billige) koster 8,50.

Da jeg var yngre synes jeg der var stor forskel på prisen på de to, for ikke at snakke om at letmælk for et halvt års tid siden cirka kostede omkring 6 kr i Fakta. :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stars » 8. maj 2018, 11:13

icelady skrev:At en liter letmælk (den billige) koster 7,95 i Fakta..mens en liter sødmælk (og den billige) koster 8,50.

Da jeg var yngre synes jeg der var stor forskel på prisen på de to, for ikke at snakke om at letmælk for et halvt års tid siden cirka kostede omkring 6 kr i Fakta. :gruble:

Den billigste skummetmælk kostede i MANGE år 4,95 ... og så steg den på ret kort tid 3 gange, så den nu koster 7,50
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Lulu » 8. maj 2018, 11:16

FormerlyKnownAs skrev:Diesel til 9,69 i går :8:


:shock:
Godt jeg kan trække den til næste uge med at tanke. Så skal den gerne ca 1,5kr ned i pris inden!
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. maj 2018, 11:16

biografbilletter - det er fanme blevet dyrt!
Og jeg forstår ikke helt logikken i den væsentlige prisstigning.
jeg ved at jeg selv, venner og bekendte faktisk går mindre i biografen pga prisen - jeg ville klart bruge biografen en hel del mere hvis det var noget billigere.
16
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf dgd2007 » 8. maj 2018, 11:49

Ah, det er nok ikke det "sidste" der er kommet bag på mig, for det er nok små 20 år siden - men benzinpriserne i USA!
Jeg tror, jeg fyldte en stor tank for 60 eller 90 kr.
Jeg tror, det har rettet sig noget siden da.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Delfin » 8. maj 2018, 11:54

Juki skrev:
Ado skrev:40.000 for at få et lig fragtet fra Danmark til Etiopien.

En af "vores" flygtninge døde i weekenden - hans familie vil selvsagt gerne have ham hjem. 40.000 kroner!?

Er det for kiste, sikker flyrejse og anden transport eller dækker det over andet/mere?

Følgende kommer til at lyde åndssvagt. Jeg håber ikke det er stødende at spørge om, men når det drejer sig om dyr eller madvarer er der jo alle mulige kontroller der skal være styr på for at undgå smittefarer osv. Er der også ved hvis det drejer sig om afdøde? :genert:

Altså udover at jeg tænker der er krav til kisten og at afdøde bliver transporteret ordentligt og sikkert. Er det evt. også en ledsager prisen dækker over?


Afdøde skal balsameres og i zinkkiste indeni den almindelige kiste.
4
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Wizzze » 8. maj 2018, 12:15

dgd2007 skrev:Ah, det er nok ikke det "sidste" der er kommet bag på mig, for det er nok små 20 år siden - men benzinpriserne i USA!
Jeg tror, jeg fyldte en stor tank for 60 eller 90 kr.
Jeg tror, det har rettet sig noget siden da.


Første gang jeg var på roadtrip i USA betalte vi 87-88 cent pr. gallon benzin, godt nok var dollaren dyrere dengang, men det er stadig omkring 25c pr. liter eller omkring 2kr. literen, så overlever man også at køre med en stor V8 motor, der bruge mere end et jetjager for at flytte sig :lol:

Jeg har også været derovre hvor prisen var over 4$ pr. gallon og aldrig har jeg hørt et folk pive så meget :-D
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf dgd2007 » 8. maj 2018, 12:24

Wizzze skrev:[...]
Jeg har også været derovre hvor prisen var over 4$ pr. gallon og aldrig har jeg hørt et folk pive så meget :-D

Ja, så kan man tale om menneskerettigheder! :lol:
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Daine » 8. maj 2018, 12:28

kartoffelpizza skrev:Sodavandstilbudsprisen er steget markant siden 15/12-17.

Ja og det er alle steder det steg på en gang, jeg opdagede det efter nytår. Alle havde tilbudsprisen 12 kr. Gad vide hvilket fællesmøde det er blevet aftalt på ...
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stars » 8. maj 2018, 12:46

Daine skrev:
kartoffelpizza skrev:Sodavandstilbudsprisen er steget markant siden 15/12-17.

Ja og det er alle steder det steg på en gang, jeg opdagede det efter nytår. Alle havde tilbudsprisen 12 kr. Gad vide hvilket fællesmøde det er blevet aftalt på ...


Tror nærmere det var bryggerierne, der dikterede.
For så vidt jeg husker, var det kun coca-cola gruppen af sodavand og ikke pepsi gruppen, men jeg kan huske forkert.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Daine » 8. maj 2018, 12:48

Stars skrev:
Daine skrev:
kartoffelpizza skrev:Sodavandstilbudsprisen er steget markant siden 15/12-17.

Ja og det er alle steder det steg på en gang, jeg opdagede det efter nytår. Alle havde tilbudsprisen 12 kr. Gad vide hvilket fællesmøde det er blevet aftalt på ...


Tror nærmere det var bryggerierne, der dikterede.
For så vidt jeg husker, var det kun coca-cola gruppen af sodavand og ikke pepsi gruppen, men jeg kan huske forkert.

Nope, det er nemlig også Pepsi :) Og det var alle steder ... Meny, Fakta, Føtex, Rema, Kvickly og ikke bare i én kæde.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf DenBruneMunk » 8. maj 2018, 13:08

Daine skrev:
Stars skrev:
Daine skrev:
kartoffelpizza skrev:Sodavandstilbudsprisen er steget markant siden 15/12-17.

Ja og det er alle steder det steg på en gang, jeg opdagede det efter nytår. Alle havde tilbudsprisen 12 kr. Gad vide hvilket fællesmøde det er blevet aftalt på ...


Tror nærmere det var bryggerierne, der dikterede.
For så vidt jeg husker, var det kun coca-cola gruppen af sodavand og ikke pepsi gruppen, men jeg kan huske forkert.

Nope, det er nemlig også Pepsi :) Og det var alle steder ... Meny, Fakta, Føtex, Rema, Kvickly og ikke bare i én kæde.

Der var tale om en punkt afgift stigning i jan. 2018 , den blev så annulleret. Mon nogen mente de ville nyde godt af stigningen og sætte prisen op alligevel?

1. juli 2019 , fjerner de en afgift på 64 øre pr. flaske(pant), mon vi mærker det i salget og priserne næste år, eller æder alle mellemled bare denne oveni de andre prisfald og ændringer.

Husker i smøret, det steg i fedt afgiften og kærgården kom i en 200g pakke, lurpak steg en smule. Så fjernede de fedt afgiften og lurpak faldt lidt, kærgården forblev 200g, og jeg husker ikke prisen faldt der?
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Purple Haze » 8. maj 2018, 13:24

Nå ja, for laaang tid siden fik jeg sat nye hæle på to par sko, det kostede over 200kr.

Jeg blev så overrasket at jeg kom til at udbryde, 'Det er jo fuldstændig sindssygt'. Inden jeg måtte luske ud og hæve flere penge for at kunne betale.

Det er nok der jeg er blevet mest overrasket.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. maj 2018, 17:11

Marott skrev:
Confucius skrev:Det må have været sidste gang, jeg kom til at kigge på prisen på en Ben & Jerry is. Jeg kan ikke huske hvad prisen var, men det var en urimelig vederstyggelighed, som ledte tankerne hen på blood diamonds!

Jeg er ikke den teatralske type i offentligheden, men jeg kom med en mishagsytring på stedet!


Rema1000 laver en fremragende kopi til en tredjedel af prisen.


Og coop kører prishug på b&j hele maj mdr til 40 kr...
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Privatøkonomi"