Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

fisken80
Indlæg: 22572
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53093

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf fisken80 » 14. dec 2023, 04:57

Wizzze skrev:Gavepapir, bånd og til/fra kort, koster sgu efterhånden nærmest mere end gaven de skal pakke ind :gisp:


Øh, hvor køber du den slags henne? For jeg købte mit i Føtex i søndags og jeg kom af med 55 kroner for to store ruller papir og 24 gavemærker.
Så mangler jeg godt nok bånd, men sidst jeg kiggede kostede det ikke mange kroner.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stars » 14. dec 2023, 06:01

Fra på søndag har næsten alle råd til en frilandssteg til julemenuen.

Hvis man er heldig nok til at finde en - jeg mistænker, de RET hurtigt bliver udsolgt til den pris :8:

steg.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 600
Likede indlæg: 11595

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Kerrigan » 14. dec 2023, 07:17

Hævning af kontanter i udlandet. 15 kroner.
(Så er der selvfølgelig vekselgebyr)

Plejede det ikke at koste en halvtredser?
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10232
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 18382

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf .Magic. » 14. dec 2023, 09:22

Priserne i supermarkederne.
Det er stort set samme priser som Kvickly - Alt efter hvad man skal have, men alligevel.
200 gram skiveskåret kalkunbryst med lavt saltindhold koster 6 dollars. Det er omkring 40 kroner.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14985
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25216

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf sigge » 14. dec 2023, 09:56

Kerrigan skrev:Hævning af kontanter i udlandet. 15 kroner.
(Så er der selvfølgelig vekselgebyr)

Plejede det ikke at koste en halvtredser?


Jeg gav 30 kr. pr. hævning i England sidste år. Men det afhænger nok af ens bank, aftaler osv. Men 15 kr. lyder da "billigt".
3
You can't spell awesome without me.
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf godtnavn » 14. dec 2023, 12:43

Wizzze skrev:Gavepapir, bånd og til/fra kort, koster sgu efterhånden nærmest mere end gaven de skal pakke ind :gisp:


Jeg købte 80 til og fra kort til 10 kr i Normal, jeg har svært ved at finde julegaver så billigt, ellers ville julen godt nok blive billig i år :lol:
Gavepapir køber jeg altid efter jul, sidste år havde Føtex sat alle deres ruller ned til 3 kr, så jeg købte 3 og de er på 20 meter hver så jeg har rigeligt både til i år og næste år.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25726

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Madam Pomfrey » 14. dec 2023, 19:31

Kerrigan skrev:Hævning af kontanter i udlandet. 15 kroner.
(Så er der selvfølgelig vekselgebyr)

Plejede det ikke at koste en halvtredser?


Jeg har ihvertfald lige betalt 50 kr for at hæve i Sverige, på visa.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
HerErJeg
Indlæg: 4260
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5073

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf HerErJeg » 16. dec 2023, 21:09

Jeg var i Bilka, og så det der begreb krogmodnet flæskesteg.
Det ligner et fantastisk påfund for at tage dobbelt pris af et helt oridinært produkt, og 249 kr. for 1/3 flæskesteg er vist også ret godt betalt.
0
fisken80
Indlæg: 22572
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53093

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf fisken80 » 16. dec 2023, 21:46

HerErJeg skrev:Jeg var i Bilka, og så det der begreb krogmodnet flæskesteg.
Det ligner et fantastisk påfund for at tage dobbelt pris af et helt oridinært produkt, og 249 kr. for 1/3 flæskesteg er vist også ret godt betalt.


Der er nu forskel på almindelig flæskesteg og dem krogmodnede. Jeg har så sent som i dag siddet og læst om det.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Sir Pimp Daddy Maximus
Indlæg: 102
Tilmeldt: 21. nov 2023, 21:29
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Sir Pimp Daddy Maximus » 16. dec 2023, 22:02

Jeg bestilte noget take away. Én ret for 250, rimeligt dyrt, synes jeg nok.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stars » 17. dec 2023, 02:00

fisken80 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg var i Bilka, og så det der begreb krogmodnet flæskesteg.
Det ligner et fantastisk påfund for at tage dobbelt pris af et helt oridinært produkt, og 249 kr. for 1/3 flæskesteg er vist også ret godt betalt.


Der er nu forskel på almindelig flæskesteg og dem krogmodnede. Jeg har så sent som i dag siddet og læst om det.


Jeg har ikke læst om det - men ud fra navnet at dømme, svarer det lidt til, der er alm billige marinerede sild og gammeldags modnede sild? Hvis man ikke vil betale for kvaliteten som den var i gamle dage, så lader man selvfølgelig bare være med at købe de produkter.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
fisken80
Indlæg: 22572
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53093

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf fisken80 » 17. dec 2023, 06:24

Stars skrev:
fisken80 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg var i Bilka, og så det der begreb krogmodnet flæskesteg.
Det ligner et fantastisk påfund for at tage dobbelt pris af et helt oridinært produkt, og 249 kr. for 1/3 flæskesteg er vist også ret godt betalt.


Der er nu forskel på almindelig flæskesteg og dem krogmodnede. Jeg har så sent som i dag siddet og læst om det.


Jeg har ikke læst om det - men ud fra navnet at dømme, svarer det lidt til, der er alm billige marinerede sild og gammeldags modnede sild? Hvis man ikke vil betale for kvaliteten som den var i gamle dage, så lader man selvfølgelig bare være med at købe de produkter.


Der er også det ved det, at det krogmodnede kød ofte kommer fra en gris, der har haft bedre vilkår.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25726

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. dec 2023, 07:34

fisken80 skrev:
Stars skrev:
fisken80 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg var i Bilka, og så det der begreb krogmodnet flæskesteg.
Det ligner et fantastisk påfund for at tage dobbelt pris af et helt oridinært produkt, og 249 kr. for 1/3 flæskesteg er vist også ret godt betalt.


Der er nu forskel på almindelig flæskesteg og dem krogmodnede. Jeg har så sent som i dag siddet og læst om det.


Jeg har ikke læst om det - men ud fra navnet at dømme, svarer det lidt til, der er alm billige marinerede sild og gammeldags modnede sild? Hvis man ikke vil betale for kvaliteten som den var i gamle dage, så lader man selvfølgelig bare være med at købe de produkter.


Der er også det ved det, at det krogmodnede kød ofte kommer fra en gris, der har haft bedre vilkår.


Jeg vidste slet ikke det var noget man kunne med svinekød, indtil i forgårs.
Men superbrugsen i nabobyen havde er ja tak tilbud på krogmodnet flæskesteg, og havde også gjort sig den ulejlighed at forklare hvad krogmodning betød for kødets kvalitet, mere saftigt og smagfuldt, sværene blev nemmere sprøde, m.v
Det lød faktisk ikke som et salgs-tricks, men et oprigtigt tilbud til kunderne om en steg af rigtig god kvalitet, og fra en glad(ere) gris der havde haft bedre levevilkår.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Wizzze » 17. dec 2023, 09:22

Stars skrev:
fisken80 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg var i Bilka, og så det der begreb krogmodnet flæskesteg.
Det ligner et fantastisk påfund for at tage dobbelt pris af et helt oridinært produkt, og 249 kr. for 1/3 flæskesteg er vist også ret godt betalt.


Der er nu forskel på almindelig flæskesteg og dem krogmodnede. Jeg har så sent som i dag siddet og læst om det.


Jeg har ikke læst om det - men ud fra navnet at dømme, svarer det lidt til, der er alm billige marinerede sild og gammeldags modnede sild? Hvis man ikke vil betale for kvaliteten som den var i gamle dage, så lader man selvfølgelig bare være med at købe de produkter.


Der er selvfølgelig et element af storytelling inde over, når det kommer til den slags produkter, og en god historie sælger som bekendt. Men både krogmodning eller modning af sild har elementer som gør produktet dyrere.
Gammeldags modnet sild, skal f.eks. Stå på Tønder i 6-12 mdr med salt, sukker og krydderier, for at opnå den langsomme naturlige modning, der skal altså bindes en del kapital før man begynde at sælge produktet og få penge ind igen. En alm. marineret sild bliver vandet og modnes/marineres med eddike i en uges tid, så er de klar til salg. De er måske nok billigere, men du betaler også en ret høj kilopris for vand og eddike.
Og det er lidt samme historie med der krogmodnede kød, 1kg krogmodnet steg, er nok startet som 1,5-1,8kg steg, da kødet i løbet af modningen taber 25-33% væske, hvorved smagsstofferne koncentreres, og kødets naturlige enzymer mørner kødet samtidigt, og inden salg skæres den tørre skorpe som dannes udenpå kødet fra, men du betaler reelt for den oprindelige steg.
Det er lidt den samme årsag til at f.eks. Amarone vin koster så meget mere end andre vine, druerne tørres inden de presses, så smagsstoffer koncentreres, men man ender med meget mindre druesaft/vin, så pris pr dråbe/glas/flaske bliver så meget større.
Om man så mener den ekstra smag, er den højere pris værd, ja det må hver især gøre op med sig selv.
3
Do as I say! :whip:
HerErJeg
Indlæg: 4260
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5073

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf HerErJeg » 17. dec 2023, 09:27

Wizzze skrev:
Stars skrev:
fisken80 skrev:
HerErJeg skrev:Jeg var i Bilka, og så det der begreb krogmodnet flæskesteg.
Det ligner et fantastisk påfund for at tage dobbelt pris af et helt oridinært produkt, og 249 kr. for 1/3 flæskesteg er vist også ret godt betalt.


Der er nu forskel på almindelig flæskesteg og dem krogmodnede. Jeg har så sent som i dag siddet og læst om det.


Jeg har ikke læst om det - men ud fra navnet at dømme, svarer det lidt til, der er alm billige marinerede sild og gammeldags modnede sild? Hvis man ikke vil betale for kvaliteten som den var i gamle dage, så lader man selvfølgelig bare være med at købe de produkter.


Der er selvfølgelig et element af storytelling inde over, når det kommer til den slags produkter, og en god historie sælger som bekendt. Men både krogmodning eller modning af sild har elementer som gør produktet dyrere.
Gammeldags modnet sild, skal f.eks. Stå på Tønder i 6-12 mdr med salt, sukker og krydderier, for at opnå den langsomme naturlige modning, der skal altså bindes en del kapital før man begynde at sælge produktet og få penge ind igen. En alm. marineret sild bliver vandet og modnes/marineres med eddike i en uges tid, så er de klar til salg. De er måske nok billigere, men du betaler også en ret høj kilopris for vand og eddike.
Og det er lidt samme historie med der krogmodnede kød, 1kg krogmodnet steg, er nok startet som 1,5-1,8kg steg, da kødet i løbet af modningen taber 25-33% væske, hvorved smagsstofferne koncentreres, og kødets naturlige enzymer mørner kødet samtidigt, og inden salg skæres den tørre skorpe som dannes udenpå kødet fra, men du betaler reelt for den oprindelige steg.
Det er lidt den samme årsag til at f.eks. Amarone vin koster så meget mere end andre vine, druerne tørres inden de presses, så smagsstoffer koncentreres, men man ender med meget mindre druesaft/vin, så pris pr dråbe/glas/flaske bliver så meget større.
Om man så mener den ekstra smag, er den højere pris værd, ja det må hver især gøre op med sig selv.

I Bilka var det et helt rum i køleren med krogmodnede flæskestege som gik på dato samme dag, og dermed havde fået 50% rabat.
Så normalprisen på 249 kr er simpelthen bare for meget for 1,5 kilo flæskesteg.
Lyst kød på udløbsdato har jeg før brændt fingerene på, så tilbud eller ej, så køber jeg ikke noget.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"