Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf HappyPaww » 12. dec 2018, 08:47

Akehurst2 skrev:
HerErJeg skrev:At man kan få en hyndeboks til mere end 10.000 kr i Bauhaus. Bevares den er pisse fancy, men stop stands, det er sindssygt.


Hæ - jeg blev nødt til at gå ind og se den. Jo, den er da fin nok, men 10.000 for en hyndeboks?! Enig, det er vanvid.

Så har man sgu for mange penge :tie:
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf lillebjoern » 12. dec 2018, 08:54

Stars skrev:
lillebjoern skrev:
Olaf skrev:
lillebjoern skrev:109 kr. for en vaniljestang i Irma. Den var ikke engang økologisk.

Men den må da have været stor til den pris? Synes de alm ligger på 30-40 kr ellers i budgetudgaven


Den var ret stor – større end den de har som standard (deres egen). Denne var ikke Irmas mærke. Men dog ikke så stor at jeg på nogen måde synes det retfærdiggør prisen :D


Mon ikke, den var polynesisk?
Det var den til 109,95 i Meny.
Vanilje fra Fransk Polynesien er åbenbart i en klasse for sig selv.
Men jeg synes ikke, den var specielt meget større end en alm. vaniljestang :gruble:


Det kan jeg ikke huske, men det var den sikkert. :D Stadig vildt at ville bruge over 100 kr. på en ingrediens, som mange nok ikke ville kunne smage forskel fra (fra alm vaniljesukker).
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf hotlips » 12. dec 2018, 09:07

Akehurst2 skrev:
HerErJeg skrev:At man kan få en hyndeboks til mere end 10.000 kr i Bauhaus. Bevares den er pisse fancy, men stop stands, det er sindssygt.


Hæ - jeg blev nødt til at gå ind og se den. Jo, den er da fin nok, men 10.000 for en hyndeboks?! Enig, det er vanvid.


Hvis man har så mange penge at bruge på det så er det sq en gåde at man overhovedet befinder sig i Bauhaus, ikke at der er noget i vejen med Bauhaus men der er så mange virkelig fine og anderledes måder at opbevare den slags på end i en hyndeboks.

Men okay, jeg ser også af og til folk der lægger 100.000 på at få lavet en have incl møbler fra bunden som er så standard at man næsten tror det er ment som en form for satire.

En græsplæne, hosta, broget benved, et æbletræ i en af de mest almindelige sorter og så møbler man vil tro er købt i jysk men som har kostet 35.000.

Meget mærkeligt i mine øjne,men jeg tror det er lidt som min farmors mani med alt hvad der kommer fra georg Jensen, den kongelige porcelæns fabrik og Bing og grøndahl, det er hendes ting der får hende til at tænke at hun har er godt liv, og det må være sådan noget der er på spil, for en hyndeboks kan hvordan jeg end ser på det ikke i sig selv blive 10.000 værd, ihvertfald ikke i en udgave man kan få fra Bauhaus. Men hvis det er sådan en ting der kan gøre folk sidder og drikker kaffe i haven og tænker at de har fået det som de ønskede, så synes de måske det var pengene værd, bare fordi de kunne.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Spjaerten » 12. dec 2018, 12:30

Igen prisen på Lurpak. Købte ikke for Føtex havde ikke tilbud 26,95,- :8:
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stitch » 12. dec 2018, 12:39

Spjaerten skrev:Igen prisen på Lurpak. Købte ikke for Føtex havde ikke tilbud 26,95,- :8:


- på tilbud i Netto til 8kr denne uge. De havde udsolgt i den på Nørreport i morges dog.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Lone » 18. dec 2018, 13:32

Stitch skrev:
Spjaerten skrev:Igen prisen på Lurpak. Købte ikke for Føtex havde ikke tilbud 26,95,- :8:


- på tilbud i Netto til 8kr denne uge. De havde udsolgt i den på Nørreport i morges dog.


Og i Meny til en 10'er - men ja, smør er blevet en af de ting, jeg faktisk holder øje med, hvor er på tilbud. Det er jo helt vildt, at det er steget så meget
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. dec 2018, 15:25

Lone skrev:
Stitch skrev:
Spjaerten skrev:Igen prisen på Lurpak. Købte ikke for Føtex havde ikke tilbud 26,95,- :8:


- på tilbud i Netto til 8kr denne uge. De havde udsolgt i den på Nørreport i morges dog.


Og i Meny til en 10'er - men ja, smør er blevet en af de ting, jeg faktisk holder øje med, hvor er på tilbud. Det er jo helt vildt, at det er steget så meget


Mælkeprodukter generelt er steget ret meget.
Det er bl.a. en følge af den lange tørre sommer, der gør at landmændene har langt højere udgifter til foder-

Med 4 mælkeglade drenge kan merpisen god mærkes i madbudgettet :tie:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11940

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Bergen » 18. dec 2018, 15:39

2 vafler i ZOO = 110 kr.

Forstår godt at de ikke havde et prisskilt hængende.....
2
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf fisken80 » 19. dec 2018, 18:56

Madam Pomfrey skrev:
Lone skrev:
Stitch skrev:
Spjaerten skrev:Igen prisen på Lurpak. Købte ikke for Føtex havde ikke tilbud 26,95,- :8:


- på tilbud i Netto til 8kr denne uge. De havde udsolgt i den på Nørreport i morges dog.


Og i Meny til en 10'er - men ja, smør er blevet en af de ting, jeg faktisk holder øje med, hvor er på tilbud. Det er jo helt vildt, at det er steget så meget


Mælkeprodukter generelt er steget ret meget.
Det er bl.a. en følge af den lange tørre sommer, der gør at landmændene har langt højere udgifter til foder-

Med 4 mælkeglade drenge kan merpisen god mærkes i madbudgettet :tie:


Den økologiske er kun steget en krone, heldigvis.

Nærmest alle butikker har i øvrigt smør og fløde på tilbud i dagene op til jul, de nyeste tilbudsaviser er lige kommet.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf MOGA » 19. dec 2018, 21:37

fisken80 skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Lone skrev:
Stitch skrev:
Spjaerten skrev:Igen prisen på Lurpak. Købte ikke for Føtex havde ikke tilbud 26,95,- :8:


- på tilbud i Netto til 8kr denne uge. De havde udsolgt i den på Nørreport i morges dog.


Og i Meny til en 10'er - men ja, smør er blevet en af de ting, jeg faktisk holder øje med, hvor er på tilbud. Det er jo helt vildt, at det er steget så meget


Mælkeprodukter generelt er steget ret meget.
Det er bl.a. en følge af den lange tørre sommer, der gør at landmændene har langt højere udgifter til foder-

Med 4 mælkeglade drenge kan merpisen god mærkes i madbudgettet :tie:


Den økologiske er kun steget en krone, heldigvis.

Nærmest alle butikker har i øvrigt smør og fløde på tilbud i dagene op til jul, de nyeste tilbudsaviser er lige kommet.


Vi drikke øko minimælk, og den koster nu en rund 10’er i Rema. Jeg vil skyde på, at den kostede 8 kr. for et år siden. Procentvis er det en stigning på 25% - det må da siges at være voldsomt.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 19. dec 2018, 21:46

På den positive side og meget aktuelt - juletræer!
Der er eddermame mange steder her hvor man kan få en nordmannsgran til 100-150,- og det har jeg alligevel ikke været ude for før. Jeg kan endda huske at have købt juletræ med min mor da jeg endnu boede hjemme og der kostede de lidt mere... og det er lidt flere år siden end jeg synes er sjovt :mellow:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf kidkomb » 19. dec 2018, 22:51

Til alle jer med vanilje-stænger:
En af min kærestes bedste venner ejer en specialbutik og han importerer selv sin vanilje.
Shit, der er forskel. Så måske skulle I overveje at købe jeres vanilje et andet sted end supermarkederne :D
(Prisen er i øvrigt 119kr)

Skovsnegl.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf dgd2007 » 20. dec 2018, 01:35

Lone skrev:Og i Meny til en 10'er - men ja, smør er blevet en af de ting, jeg faktisk holder øje med, hvor er på tilbud. Det er jo helt vildt, at det er steget så meget

Det gør vi faktisk også - i øjeblikket har vi en hel skuffe i fryseren med det :lol:
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stars » 20. dec 2018, 06:07

MOGA skrev:
fisken80 skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Lone skrev:
Stitch skrev:
Spjaerten skrev:Igen prisen på Lurpak. Købte ikke for Føtex havde ikke tilbud 26,95,- :8:


- på tilbud i Netto til 8kr denne uge. De havde udsolgt i den på Nørreport i morges dog.


Og i Meny til en 10'er - men ja, smør er blevet en af de ting, jeg faktisk holder øje med, hvor er på tilbud. Det er jo helt vildt, at det er steget så meget


Mælkeprodukter generelt er steget ret meget.
Det er bl.a. en følge af den lange tørre sommer, der gør at landmændene har langt højere udgifter til foder-

Med 4 mælkeglade drenge kan merpisen god mærkes i madbudgettet :tie:


Den økologiske er kun steget en krone, heldigvis.

Nærmest alle butikker har i øvrigt smør og fløde på tilbud i dagene op til jul, de nyeste tilbudsaviser er lige kommet.


Vi drikke øko minimælk, og den koster nu en rund 10’er i Rema. Jeg vil skyde på, at den kostede 8 kr. for et år siden. Procentvis er det en stigning på 25% - det må da siges at være voldsomt.


Vi drikke konventionel skummetmælk.
Men vi er begyndt at bruge øko skummetmælk i kaffen og i madlavlingen, da vi kan få den til 6 kr/l søndag-onsdag i vores lokale Meny (Konventionel skummetmælk koster 7.95)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvilken pris er sidst kommet bag på dig?

Indlægaf Stitch » 21. dec 2018, 14:42

Denne...bænk, som de kalder daybed.
13.000 kr.?

20181221_153900.jpg
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Privatøkonomi"