Hvad gider du ikke give penge for?

Pilen
Kort karma: 24
Likede indlæg: 210

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf Pilen » 22. maj 2018, 18:34

- Er med på gebyrer for at få at lov at betale noget.

- Har aldrig været i solarium og har ikke planer om at skulle det. Ja, den naturlige sol er sjælden gæst i på vores breddegrader - udover lige nu. Men bleghed er ganske fint med mig.

- Jeg har aldrig kørt nogle af mine biler i vaskehal. Vasker da bilen en sjælden gang i mellem derhjemme (eller beordrer den værre halvdel til det), hvis der er fugleklatter, for ikke at skade lakken. Men jeg sætter nok bare ikke pris nok på synet af en nyvasket bil til at bruge de penge på vaskehal.

- Bilreparationer. Min kæreste er mekaniker og klarer alt selv på bilerne. Desværre er vi nødt til at køre til det årlige service for at opretholde garantien. Men de får pænt at vide, at de kun skal lave lige præcis det, som er nødvendigt for et stempel ;)
0
godtnavn
Kort karma: 474
Likede indlæg: 3992

Re: Hvad gider du ikke give penge for?

Indlægaf godtnavn » 4. jun 2018, 07:19

Maoam skrev:
Confucius skrev:Nyheder. Jeg bruger ikke penge på abonnement eller aviser i løssalg, da jeg altid kan få de nyheder, jeg ønsker, gratis.

Jeg bruger også virkelig sjældent penge på et lykønskningskort til en gave. Det er SÅ spild af penge, da det normalt bare læses med et halvt øje, mens modtagerens koncentration er på selve gaven. Og det smides jo bare ud bagefter.

Drikkepenge betaler jeg af princip aldrig.

Jeg har det lige som dig med lykønskningskort, men det er et krav i min familie, og jeg synes den eneste fordel ved dem er, at fortælle hvem en gave er fra, til en fest med mange gaver.

Jeg køber de billigste pakker med 4 lykønskningskort. Det er spild at give mere for et kort, der læses på få sekunder.

Jeg er begyndt at gå i genbrug butikker og finde bøger i steder, så skriver jeg hilsnen på første side, og man kan ofte finde en bog modtageren vil synes er sjov/hyggelig for 20 kr, som et kort også ofte koster :)
3

Tilbage til "Privatøkonomi"