Hvor synes du, du frådser.

Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 914
Likede indlæg: 7819

Re: Hvor synes du, du fråser.

Indlægaf Rapfisk » 21. maj 2018, 20:46

Wizzze skrev:
Rapfisk skrev:Kantine
Metrobilletter
Hoteller, når jeg rejser

Hvordan frådser man med metrobilletter, der er mig bekendt ingen business class? :gruble:
:-D

Jeg vælger i perioder metroen frem for cyklen, selv om det er unødvendigt (og kan ses på badevægten.
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 71
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 1503

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. maj 2018, 20:48

Hest. Der er ingen kompromis der.

Derudover køber jeg Charlotte Tilbury make-up selvom billigere nok kunne gøre det.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2633
Likede indlæg: 16518

Indlægaf Wizzze » 21. maj 2018, 20:54

Rapfisk skrev:
Wizzze skrev:
Rapfisk skrev:Kantine
Metrobilletter
Hoteller, når jeg rejser

Hvordan frådser man med metrobilletter, der er mig bekendt ingen business class? :gruble:
:-D

Jeg vælger i perioder metroen frem for cyklen, selv om det er unødvendigt (og kan ses på badevægten.

Det er ikke fråds, det er dovenskab :devil:
Du blander dine dødssynder sammen :D
6
Do as I say! :whip:
Selma156
Kort karma: 76
Likede indlæg: 958

Indlægaf Selma156 » 21. maj 2018, 20:58

Jeg er et svin med kaffe i alle afskygninger. Både når jeg er på farten, men også i mit lokalområde. Jeg har to kaffemaskiner, men hvorfor ikke betale 45 kroner for en latte nede på hjørnet? :D

Jeg bruger også lidt for mange penge på at spise ude og købe drinks.

Bøger. Jeg betaler ofte fuld pris for nye bøger. For jeg kan sjældent finde de titler, jeg vil have, i genbrugsbutikker. Jeg bor 200 meter fra et bibliotek, men jeg vil eje bøgerne selv!

Ellers - rejser, rejser, rejser. Altid rejser!

Til gengæld hader jeg at shoppe tøj, sko, makeup og nips.
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1839

Indlægaf billiebean » 21. maj 2018, 22:06

Hurtige madløsninger på farten - både af dovenskab og fordi det er mere interessant end en rugbrødsmad.

Har en del madspild.

Kaffe to go.
0
Muspel
Kort karma: 258
Likede indlæg: 3709

Indlægaf Muspel » 21. maj 2018, 22:08

Take-away kaffe og to go mad i det hele taget. En bolle med ost og en kop kaffe på cafe til 75 kroner, når der er boller i fryseren hjemme og kaffe og mælk. Og endda udstyr til at lave lækker lækker kaffe er lidt fjollet. Men. Jeg nyder det. Og fortsætter derfor.

Ellers frådser jeg hvis ikke rigtigt med noget.
0
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 115
Likede indlæg: 2319

Re: Hvor synes du, du frådser.

Indlægaf Confucius » 22. maj 2018, 00:02

Pladsbilletter til toget. Oh fryd, oh gammen!

At stå på den fyldte perron midt i myldretiden, når man HAR sikret sig en pladsbillet, er noget af det mest zen-agtige, man kan prøve. Ligesom at have overstået gaveindkøb allerede i november. Man VED at der vil være langt flere passagerer end togsæder. Man kan se pendlere desperat trække på al deres samlede erfaring, optjente karma og deres horoskop, når de forsøger at beregne præcis HVOR togdørene vil komme til at befinde sig langs perronkanten. Man fornemmer hvordan det grænser til tumult og mishagsytringer, når folk forsøger at komme ind ad døren - nogle gange en anelse før end andre folk er kommet ud.

Man anlægger pokerfjæs og faker uvidenhed om situationens alvor, og gør ikke noget forsøg på at komme ind i toget før den sidste femtedel af passagererne. Derfor ser man nogle af de mere erfarne pendlere ryste på hovedet i medlidenhed over den ståplads, de er sikre på venter mig på gangarealet mellem dør og lokum. Selvsamme område, hvor offentligt rejsendes stress, sved og odeur går hen for at dø. Fra sin plads bagerst i køen, når man at kigge ind ad vinduerne, og ser hvordan opportunisterne, typisk studerende og daglige pendlere, der ikke bruger penge på pladsbilletter hver dag, grådigt kaster sig over de tomme pladser. Først forsvinder de helt tomme sæder, som er de nemme ofre. Når fårene så er skilt fra bukkene, forsvinder sæderne, hvor andre passagerer har smidt deres tasker. Det er sæderne, hvor folk får testet om de denne dag er mest konfliktsky eller mest trætte af at stå op.

Så sker der en forandring i stemningen. Folk kan nu deles op i to grupper. Dem der ikke nåede at få et sæde, og nu må gå the walk of shame ud ad kupeen med deres "jeg er da også bare ligeglad"-fjæs. Og dem der fandt sig et ledigt sæde, men som ikke har pladsbillet. De ser absolut skyldige ud. De ligner en hund, der er blevet taget i at flå sofaen, og som nu får skældud.

Man kommer selv traskende som den sidste, i rækken af folk som går trøstesløse gennem kupéen. Man har udenadslært vognnummer og sædenummer, så man ikke behøver have billetten fremme og afsløre sig selv. Man bliver forført af magtens beruselse og beslutter sig for at malke situationen ved først at gå et par skridt forbi sit sæde, så personen når at tro sig sikker. Så stopper man brat op, kigger på numrene og går et par skridt tilbage, og kigger personen dybt ind i deres sjæl, mens man ytrer de mest hellige ord af dem alle: "Hov, jeg har den plads, dér".

Éns stemme er blid, og teknisk set er éns smil også medfølende. Men smilet når aldrig til éns øjne. Øjne, der siger "Jeg ved det, du ved det - MUAHAHA".

Det, jeg forsøger at sige er, at jeg er villig til at fråse de 30 kroner på en pladsbillet.
18
Fregner er de mærker Gud giver én, hver gang man onanerer.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 731
Likede indlæg: 13790

Indlægaf Juki » 22. maj 2018, 03:27

Når jeg betaler 59 kr. for at få to mindre ting leveret på min hjemmeadresse. Virkelig irriterende penge at skulle af med når det potentielt kunne blive afleveret i en pakkeshop eller bare generelt burde kunne gøres billigere, men så skal jeg måske også vente en dag eller to ekstra på at modtage det :rulle:

Og når jeg én gang om måneden går fuldstændig slikamok og rager til mig af chis, slik og chokolade, og lynhurtig får kvalme fordi jeg slet ikke er vant til at indtage den mængde sukker m.m. Det stopper mig dog sjældent for samtidig synes jeg også det er fjollet at det så ikke bliver spist nu det er købt :stoned:

Jeg fråser nok også med vand. Jeg elsker iskoldt vand og jeg kan ikke fordrage temperaturen mange menneskers kolde vand i hanerne har. Det er jo helt lunkent :forvirret: Heldigvis bliver mit eget vand ret hurtigt både koldt og varmt, men nogle gange får det nok lov til at løbe længere end hvad godt er.

Ellers synes jeg egentlig jeg er god til at unde mig selv ting, bl.a fordi jeg ikke gider gå på kompromis eller fordi der ikke er en (økonomisk) fordel ved at vælge det billige toiletpapir fx. Også selvom andre ville finde dele af mit forbrug frås, men det er ikke noget jeg har det dårligt med. Fx bor jeg ret dyrt og stort, men jeg elsker min bolig og området så det er pengene værd for mig. Så sparer jeg til gengæld på andre ting der ikke er en prioritet. Det kan være udenlandsrejser.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 660
Likede indlæg: 5784
Kontakt:

Indlægaf Annione » 22. maj 2018, 05:17

Jeg har skåret ned over hele linien. Men kors, hvor bruger jeg pt. mange penge på ting til lejligheden.
Jeg kunne faktisk have flyttet ind, helt som den var. I stedet for bestemte jeg mig for at fikse alle vægge - fyre +5000 af på 20 cm mere alkove (+mere stabilt skelet), gå all in på altanen og fik de møbler OG den lampe, som jeg ville have.
Det eneste jeg rent faktisk havde et reelt behov for, var min madras. Ellers har jeg brugt en hel månedsløn på fråds :-D

Og vin. Man må da ikke gå ned på vin! Omend jeg nu vælger en billigere version.
1
Debra1
Kort karma: 8
Likede indlæg: 179

Indlægaf Debra1 » 22. maj 2018, 05:37

Æble skrev:Madbudgettet. Kæft vi bruger mange penge hver måned :tie:

Det samme her og jeg synes ikke en gang, at vi lever specielt overdådigt.
0
Aquadorable
Kort karma: 115
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1288

Indlægaf Aquadorable » 22. maj 2018, 06:07

Tøj til mit ufødte barn :genert: Ja, jeg ved godt, jeg kunne gå i genbrugsen eller H&M og få et par bukser eller en body til ingen penge. Men jeg bliver altså mere lykkelig af at shoppe på luksusbaby.dk :fløjt:
0
:love:
FormerlyKnownAs
Kort karma: 239
Likede indlæg: 1661

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. maj 2018, 06:13

Daine skrev:Vist ikke rigtig med noget :gruble: Det er lidt kedeligt, men jeg kan vitterligt ikke komme i tanke om noget, hvor jeg kan sige at det fråser jeg konsekvent med. Indimellem er mit madbudget lidt højt, og jeg køber nu og da også en stak dvd’er, men det er ikke noget jeg tænker som “frås”.

Jeg undrer mig også over hvordan vi så forskelligt tolker frås. Hvis man har økonomien og prioriterer økologi, spise meget ude, købe dyre sko osv, så er det vel ikke frås. Ikke i min optik i hvert fald
2
/Dullen
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1242

Indlægaf Pax Romana » 22. maj 2018, 07:41

FormerlyKnownAs skrev:
Daine skrev:Vist ikke rigtig med noget :gruble: Det er lidt kedeligt, men jeg kan vitterligt ikke komme i tanke om noget, hvor jeg kan sige at det fråser jeg konsekvent med. Indimellem er mit madbudget lidt højt, og jeg køber nu og da også en stak dvd’er, men det er ikke noget jeg tænker som “frås”.

Jeg undrer mig også over hvordan vi så forskelligt tolker frås. Hvis man har økonomien og prioriterer økologi, spise meget ude, købe dyre sko osv, så er det vel ikke frås. Ikke i min optik i hvert fald
Det vil jeg også mene.
Jeg køber det jeg vil når det passer mig. Har jeg råd, køber jeg. Har jeg ikke råd, ligger jeg til side til jeg har råd. Kunne ikke finde på at købe på afbetaling
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
1234
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1053

Indlægaf 1234 » 22. maj 2018, 07:50

FormerlyKnownAs skrev:

Det kommer vel an på om man ser fråds som Unødvendigt, overdrevet eller et forbrug man ikke har råd til. Jeg ville nok selv kategorisere det som overdrevet forbrug mens de fleste svar her vidst er møntet på unødvendigt, men så alt undtaget det mest basale mad, bolig og tøj vel fråds.
Senest rettet af 1234 22. maj 2018, 11:17, rettet i alt 2 gange.
2
LaMariposa
Kort karma: 223
Likede indlæg: 4191

Indlægaf LaMariposa » 22. maj 2018, 11:00

Tøj og kaffe er nok det, jeg frådser mest :genert: Lækker luksus for mig. Så frådser vi fælles med at spise ude rimelig ofte - fordi vi kan og fordi det er lækkert i en travl hverdag.
0
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...

Tilbage til "Privatøkonomi"