Fra løn til dagpenge

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24633
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36798

Re: Fra løn til dagpenge

Indlægaf Daine » 29. jun 2018, 08:09

Spjaerten skrev:
Daine skrev:Okay, jeg har lige et spørgsmål nu hvor jeg sidder og skal rette til. Nederst på min lønseddel er der angivet et beløb der hedder AM-grundlag og der er et der hedder A-indkomst. Hvilket et er det jeg skal oplyse på min forskudsopgørelse? Der er ret stor forskel i beløb, så det ville være dumt at oplyse det forkerte.

:genert:


Din indkomst er din løn før skat og fradrag.
Forskudsopgørelsen beregnet selv om der skal aftegnes AM (arbejdsmarkedsbidrag). Som man jo ikke betaler af dagpenge fordi man ikke er i job. Det er automatisk kodet ifht hvilken rubrik (løn, dagpenge etc) man har indberettet tal i

Men hvorfor er der så så stor forskel i de to beløb? :gruble:

Og er det bare beløbet i Aindkomst jeg skal bruge, når jeg skal rette til?

Ja sorry, jeg skal åbenbart have det tegnet og fortalt.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Fra løn til dagpenge

Indlægaf Spjaerten » 29. jun 2018, 08:28

Daine skrev:
Spjaerten skrev:
Daine skrev:Okay, jeg har lige et spørgsmål nu hvor jeg sidder og skal rette til. Nederst på min lønseddel er der angivet et beløb der hedder AM-grundlag og der er et der hedder A-indkomst. Hvilket et er det jeg skal oplyse på min forskudsopgørelse? Der er ret stor forskel i beløb, så det ville være dumt at oplyse det forkerte.

:genert:


Din indkomst er din løn før skat og fradrag.
Forskudsopgørelsen beregnet selv om der skal aftegnes AM (arbejdsmarkedsbidrag). Som man jo ikke betaler af dagpenge fordi man ikke er i job. Det er automatisk kodet ifht hvilken rubrik (løn, dagpenge etc) man har indberettet tal i

Men hvorfor er der så så stor forskel i de to beløb? :gruble:

Og er det bare beløbet i Aindkomst jeg skal bruge, når jeg skal rette til?

Ja sorry, jeg skal åbenbart have det tegnet og fortalt.


Den store forskel skyldes:

"A-indkomsten er som udgangspunkt bruttolønnen til den ansatte fratrukket lønmodtagerens andel af bidrag til ATP og bidrag til andre arbejdsgiveradministrerede pensionsordninger og fratrukket AM-bidraget og SP-bidraget." (Gammel info Fra skat - link er flyttet på siden)
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24633
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36798

Re: Fra løn til dagpenge

Indlægaf Daine » 29. jun 2018, 08:35

Ja ... fandt ud af det (håber jeg!), SKAT har indbygget røde felter hvis det man skriver ser for mærkeligt ud :) Umiddelbart skal jeg opgive AM beløbet som lønindkomst (felt 201) da systemet ellers melder for stor forskel. Det var egentlig bare det jeg skulle vide :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Privatøkonomi"