Hvorfor er de fleste kreditkort et Mastercard?

Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvorfor er de fleste kreditkort et Mastercard?

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. jul 2018, 12:57

dgd2007 skrev:Jeg er på udkig efter et ekstra kreditkort som reserve ud over mit Master.

Er der nogen der har erfaring med Visa-kort fra Norwegian Bank (i ledtog med flyselskabet)?
Det lyder jo nemt og billigt, men nogen modhager ved det? :gruble:



nu er jeg generelt ikke meget til trustpilot, men der får de altså nogle smæk inde...
Men det handler vist mest om reelle lån, og opsparinger.

Jeg forstår dig rigtig hvis du vil have en anden type kort en master? - eller vil du bare have et backup kort som også godt må være master?
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvorfor er de fleste kreditkort et Mastercard?

Indlægaf Wizzze » 7. jul 2018, 13:16

dgd2007 skrev:Jeg er på udkig efter et ekstra kreditkort som reserve ud over mit Master.

Er der nogen der har erfaring med Visa-kort fra Norwegian Bank (i ledtog med flyselskabet)?
Det lyder jo nemt og billigt, men nogen modhager ved det? :gruble:


Har du tjekket hvad din bank eller fagforening evt. tilbyder?

Ellers kig her
https://santanderconsumer.dk/kreditkort/

Det er Visa, så ekstra udover Mastercard, koster ikke noget årsgebyr, og der er gebyrfri kontanthævning i udlandet, så et godt rejsekort
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvorfor er de fleste kreditkort et Mastercard?

Indlægaf dgd2007 » 7. jul 2018, 13:39

Madam Pomfrey skrev:[...]
Jeg forstår dig rigtig hvis du vil have en anden type kort en master? - eller vil du bare have et backup kort som også godt må være master?

Ja, jeg var ude for at mit Master koksede - havde været spærret af Nets pga. "suspekt" transaktion (som i øvrigt ikke var det). Så det er nok sikrest at have noget andet også. :)
Mit eksisterende Visa er det med Dankort, så det er kun "debit". Og det er ikke brugbart alle steder i udlandet.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvorfor er de fleste kreditkort et Mastercard?

Indlægaf dgd2007 » 7. jul 2018, 13:40

Wizzze skrev:Har du tjekket hvad din bank eller fagforening evt. tilbyder?

Ellers kig her
https://santanderconsumer.dk/kreditkort/

Det er Visa, så ekstra udover Mastercard, koster ikke noget årsgebyr, og der er gebyrfri kontanthævning i udlandet, så et godt rejsekort

Tak, ja Danske Bank gav mig et temmelig dårligt svar, men de tilbyder åbenbart kun at opgradere mit Mastercard.
Jeg kigger på andet, tak.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvorfor er de fleste kreditkort et Mastercard?

Indlægaf Buller » 7. jul 2018, 14:35

Coop bank laver ret hurtigt og billigt mastercard eller visa.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvorfor er de fleste kreditkort et Mastercard?

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. jul 2018, 15:27

dgd2007 skrev:
Madam Pomfrey skrev:[...]
Jeg forstår dig rigtig hvis du vil have en anden type kort en master? - eller vil du bare have et backup kort som også godt må være master?

Ja, jeg var ude for at mit Master koksede - havde været spærret af Nets pga. "suspekt" transaktion (som i øvrigt ikke var det). Så det er nok sikrest at have noget andet også. :)
Mit eksisterende Visa er det med Dankort, så det er kun "debit". Og det er ikke brugbart alle steder i udlandet.


Men så kan et ekstra master jo også gøre det - det vil jo typisk kun være et kort der er udsat for mistænkelige transaktioner, med mindre du får begge stjålet samtidig.

Jeg har aldrig været ude for at visa dankort ikke duede ved steder der tager visa, det er jo en slag 2 i 1 kort.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Privatøkonomi"