Opsparing rente

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Opsparing rente

Indlægaf godtnavn » 6. aug 2018, 10:31

Hvor får man højst rente hvis man vil have en opsparing man løbende kan sætte penge ind på, der må dog godt være opsigelse, dog maks 1 år. Pt kan jeg gennem min fagforening få 5% på de første 20.000 kr og alt over 20.000 får 0.5%, jeg finder næppe noget på over 5% men jeg tænker at opsparingen over 20.000 kr må kunne give et bedre afkast end 0.5%. Jeg synes dog ikke jeg kan søge mig frem til noget, så kom endelig med bud :)

Er ikke interesseret i investeringer og andet som ikke er helt sikkert :)
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Opsparing rente

Indlægaf Stars » 6. aug 2018, 10:41

Ifølge Mybanker.dk kan du i Santander Consumer Bank med 1 måneds binding få 0,80% hvis du har min. 100.000 kr.
Eller 0,60% uden binding og uden minimumsbeløb.


Edit: Ikano Bank giver 0,85% ved 1 års opsigelse og minimum 25.000 kr.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Opsparing rente

Indlægaf godtnavn » 6. aug 2018, 13:30

Stars skrev:Ifølge Mybanker.dk kan du i Santander Consumer Bank med 1 måneds binding få 0,80% hvis du har min. 100.000 kr.
Eller 0,60% uden binding og uden minimumsbeløb.


Edit: Ikano Bank giver 0,85% ved 1 års opsigelse og minimum 25.000 kr.


Havde set ikano, der stod det bare som man kun kunne sætte pengene ind når den oprettes og ikke løbende. Pt har vi ikke over 100.000 kr, vi har lige brændt stort set hele opsparingen af på bryllup, men det får vi jo, planen er at banke en stor opsparing op de næste 4-5 år, så santander bliver gemt, dem kan vi så overveje om et år eller sådan :)
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Opsparing rente

Indlægaf Stars » 6. aug 2018, 14:16

godtnavn skrev:
Stars skrev:Ifølge Mybanker.dk kan du i Santander Consumer Bank med 1 måneds binding få 0,80% hvis du har min. 100.000 kr.
Eller 0,60% uden binding og uden minimumsbeløb.


Edit: Ikano Bank giver 0,85% ved 1 års opsigelse og minimum 25.000 kr.


Havde set ikano, der stod det bare som man kun kunne sætte pengene ind når den oprettes og ikke løbende. Pt har vi ikke over 100.000 kr, vi har lige brændt stort set hele opsparingen af på bryllup, men det får vi jo, planen er at banke en stor opsparing op de næste 4-5 år, så santander bliver gemt, dem kan vi så overveje om et år eller sådan :)

Har ikke nærlæst den med 1 års binding.
Jeg har den uden opsigelse og der kan man godt sætte ind løbende.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Opsparing rente

Indlægaf kidkomb » 6. aug 2018, 14:19

Er man medlem af Forbrugsforeningen så får man 5% på indestående på sin lønkonto op til 50.000 hos Lån&Spar. Det er trods alt 2500kr om året.
Jeg har skiftet til dem og er indtil videre meget tilfreds. De er flinke og søde at snakke med og til at få fat i. Og deres hjemmeside og app er overskuelige synes jeg.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Opsparing rente

Indlægaf Stars » 6. aug 2018, 14:27

kidkomb skrev:Er man medlem af Forbrugsforeningen så får man 5% på indestående på sin lønkonto op til 50.000 hos Lån&Spar. Det er trods alt 2500kr om året.
Jeg har skiftet til dem og er indtil videre meget tilfreds. De er flinke og søde at snakke med og til at få fat i. Og deres hjemmeside og app er overskuelige synes jeg.

Du skal så bare huske at lyve for dem, hvis du vil have en opsparing i en anden bank, for LSB kræver, at du samlet alle dine bankting hos dem for at få se 5%.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Opsparing rente

Indlægaf kidkomb » 6. aug 2018, 14:39

Stars skrev:
kidkomb skrev:Er man medlem af Forbrugsforeningen så får man 5% på indestående på sin lønkonto op til 50.000 hos Lån&Spar. Det er trods alt 2500kr om året.
Jeg har skiftet til dem og er indtil videre meget tilfreds. De er flinke og søde at snakke med og til at få fat i. Og deres hjemmeside og app er overskuelige synes jeg.

Du skal så bare huske at lyve for dem, hvis du vil have en opsparing i en anden bank, for LSB kræver, at du samlet alle dine bankting hos dem for at få se 5%.

Det kan snildt være. Jeg ejer ingenting og har intet andet at komme med end en lønkonto, så det måtte jeg jo sige da jeg skiftede.
Min kæreste står for det hele og jeg overfører til ham ad hoc.
Jeg forventede faktisk at de ville brokke sig, men der var intet.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
JessicaLee
Indlæg: 10
Tilmeldt: 8. mar 2018, 19:44
Kort karma: 0
Likede indlæg: 20

Re: Opsparing rente

Indlægaf JessicaLee » 6. aug 2018, 16:29

Jeg tror ikke du kan finde det bedre end det du har. Og som tidl. skrevet så kræver Lån&Spar at du kun har bruger dem
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Opsparing rente

Indlægaf godtnavn » 6. aug 2018, 17:53

Det er lån og spar, og tror ikke jeg har sagt jeg ikke har andre konti, i hvert fald ikke bevidst :genert: Men den anden bank er det jo kun min kærestes indtægt der går ind, at jeg så har en forbrugskonto der da vi lever af kærestens indtægt og opsparer min er en anden ting. Det er bare nemmest at holde i en anden bank da det også er der hans firma konto er, så er alt det der bruges samlet et sted... Jeg bliver helt bekymret om jeg har gjort noget forkert?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Opsparing rente

Indlægaf kidkomb » 6. aug 2018, 17:59

godtnavn skrev:Det er lån og spar, og tror ikke jeg har sagt jeg ikke har andre konti, i hvert fald ikke bevidst :genert: Men den anden bank er det jo kun min kærestes indtægt der går ind, at jeg så har en forbrugskonto der da vi lever af kærestens indtægt og opsparer min er en anden ting. Det er bare nemmest at holde i en anden bank da det også er der hans firma konto er, så er alt det der bruges samlet et sted... Jeg bliver helt bekymret om jeg har gjort noget forkert?

Det tror jeg ikke at du har.
Men hvorfor får du kun 5% op til 20.000, når jeg får det op til 50.000? :gruble:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Opsparing rente

Indlægaf godtnavn » 6. aug 2018, 18:01

kidkomb skrev:
godtnavn skrev:Det er lån og spar, og tror ikke jeg har sagt jeg ikke har andre konti, i hvert fald ikke bevidst :genert: Men den anden bank er det jo kun min kærestes indtægt der går ind, at jeg så har en forbrugskonto der da vi lever af kærestens indtægt og opsparer min er en anden ting. Det er bare nemmest at holde i en anden bank da det også er der hans firma konto er, så er alt det der bruges samlet et sted... Jeg bliver helt bekymret om jeg har gjort noget forkert?

Det tror jeg ikke at du har.
Men hvorfor får du kun 5% op til 20.000, når jeg får det op til 50.000? :gruble:


Jeg er ikke medlem af forbrugsforeningen, var det ikke via dem du fik? Men kan da godt være jeg skal prøve at hører om jeg ikke ogås kan få det :) Det kan gratis hævekort jo ikke helt glatte ud for. Får du også 0,5% på det der er over 50.000?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Opsparing rente

Indlægaf kidkomb » 6. aug 2018, 18:06

godtnavn skrev:
kidkomb skrev:
godtnavn skrev:Det er lån og spar, og tror ikke jeg har sagt jeg ikke har andre konti, i hvert fald ikke bevidst :genert: Men den anden bank er det jo kun min kærestes indtægt der går ind, at jeg så har en forbrugskonto der da vi lever af kærestens indtægt og opsparer min er en anden ting. Det er bare nemmest at holde i en anden bank da det også er der hans firma konto er, så er alt det der bruges samlet et sted... Jeg bliver helt bekymret om jeg har gjort noget forkert?

Det tror jeg ikke at du har.
Men hvorfor får du kun 5% op til 20.000, når jeg får det op til 50.000? :gruble:


Jeg er ikke medlem af forbrugsforeningen, var det ikke via dem du fik? Men kan da godt være jeg skal prøve at hører om jeg ikke ogås kan få det :) Det kan gratis hævekort jo ikke helt glatte ud for. Får du også 0,5% på det der er over 50.000?

Ah, ja jeg er medlem og det er derfor jeg får det.
Jeg ved faktisk ikke hvad jeg får over 50k, men det lyder vist meget rigtigt.
Der kommer nok aldrig til at stå over 50k alligevel, så det har jeg ikke undersøgt så nøje :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Opsparing rente

Indlægaf 1234 » 6. aug 2018, 18:07

Godtnavn hvis du er medlem af IDA kan du få 5% for 50.000 kr. hos låneogspar.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Opsparing rente

Indlægaf kidkomb » 6. aug 2018, 18:07

Jeg kan i øvrigt se på deres hjemmeside at de samarbejder med mange andre end Forbrugsforeningen, måske er du medlem af en af de organisationer? DJØF feks. Eller FDM.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Opsparing rente

Indlægaf kidkomb » 6. aug 2018, 18:08

Og, nej, jeg får ikke 0,5 af dem over 50.000, jeg får kun 0,35% kan jeg se.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Privatøkonomi"