Problemerne med lønudbetallingerne fra Nationalbanken

Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 645
Likede indlæg: 8060

Re: Problemerne med lønudbetallingerne fra Nationalbanken

Indlægaf Dmitra » 31. aug 2018, 14:32

abcd skrev:
Dmitra skrev:
Sloejfen skrev:Jeg har ikke endnu :( synes det er lidt stressende op til en weekend.

I morges og formiddags tog jeg den med ro for de kommer jo og det gør de jo stadigvæk men de sidste par timer har jeg også godt kunne mærke en stigende mængde stress over det.

Min bank lover kun at de senest går ind natten til mandag. Så det er ikke sikkert de når frem til weekenden.

Min bank har hele dagen skrevet senest i eftermiddag og direktøren sagde at alt blev kørt i dag og alle ville få i dag. Den meddelelse er så lige her omkring kl 16.00 blevet ændret til at de forventes det sidste er på folks konti mandag men de ikke helt kan garantere det.

Kan jo kun vente og se og det hele går på en eller anden vis. Lige nu synes jeg det primære der irriterer mig er overtrækket på min konto (er trukket over på et låst budget).
0
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 524
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 3438

Indlægaf FrøkenM » 31. aug 2018, 14:38

Jeg har ikke fået SU eller merudgifter fra kommunen endnu. Er i Spar Nord. Heldigvis har jeg en fornuftig økonomi så det går nok selvom jeg blev presset da jeg troede den manglende udbetaling skyldes at jeg mandag starter i praktik som en del af min uddannelse. Det kunne være kønt hvis jeg var erklæret studieinaktiv.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Sloejfen
Kort karma: 6
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 60

Indlægaf Sloejfen » 31. aug 2018, 14:40

Dmitra skrev:
abcd skrev:
Dmitra skrev:
Sloejfen skrev:Jeg har ikke endnu :( synes det er lidt stressende op til en weekend.

I morges og formiddags tog jeg den med ro for de kommer jo og det gør de jo stadigvæk men de sidste par timer har jeg også godt kunne mærke en stigende mængde stress over det.

Min bank lover kun at de senest går ind natten til mandag. Så det er ikke sikkert de når frem til weekenden.

Min bank har hele dagen skrevet senest i eftermiddag og direktøren sagde at alt blev kørt i dag og alle ville få i dag. Den meddelelse er så lige her omkring kl 16.00 blevet ændret til at de forventes det sidste er på folks konti mandag men de ikke helt kan garantere det.

Kan jo kun vente og se og det hele går på en eller anden vis. Lige nu synes jeg det primære der irriterer mig er overtrækket på min konto (er trukket over på et låst budget).

Præcis det samme her :shock: synes ihvertfald det er frusterende. Har kun en enkelt regning som er til betaling i dag, resten kan godt vente.
Men håber godt nok det går ind i dag. Min opsparing er låst så kan ikke engang flytte penge over..
1
In_your_eyes
Kort karma: 98
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 940

Indlægaf In_your_eyes » 31. aug 2018, 14:43

Jeg fik min løn Ca 10.30, har Danske Bank.
Træls for jer, der endnu ikke har fået pengene :wacko:
0
:pompom:
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 223
Likede indlæg: 4345

Indlægaf Tilly » 31. aug 2018, 14:43

Jeg var en af de heldige der slet ikke har ventet på udbetaling. Jeg havde i hvert fald fået penge da jeg tjekkede første gang omkring kl 7.30.
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 31. aug 2018, 14:48

Sloejfen skrev:
Dmitra skrev:
abcd skrev:
Dmitra skrev:

Præcis det samme her :shock: synes ihvertfald det er frusterende. Har kun en enkelt regning som er til betaling i dag, resten kan godt vente.
Men håber godt nok det går ind i dag. Min opsparing er låst så kan ikke engang flytte penge over..

Ingen af mine skal betales før den 3/9 så vidt jeg husker, så det hele kunne have ventet. Men det flyttes jo pr. automatik (hos mig i hvert fald) sidste hverdag før den 1. Jeg har så nu her lånt 300 af min mor til at klare weekenden over, men det er stadig frustrende.

Og selvom den her slags fejl aldrig kan undgåes så er det påfaldende at det cirka 9 ud af 10 gange skal være når lønningsdagen falder på et fredag. Havde det været en af de andre 4 hverdage var det knap så slemt for det ville i såfald kun være en dags forsinkelse.
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 31. aug 2018, 14:50

Artem skrev:Jo har fået løn.
Problemet gælder vil kun for staten?

Det kan være. Det er jeg ikke helt klar over.
0
abcd
Kort karma: 140
Likede indlæg: 4647

Indlægaf abcd » 31. aug 2018, 14:53

Dmitra skrev:

Det er ikke kun staten. Ved heller ikke helt hvad det skulle have med noget at gøre.
0
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 31. aug 2018, 15:24

Christ.

En på min FB der heller ikke får sine penge før mandag har lige fået denne kommentar:

"Du kunne jo tænke selvstændigt og skifte bank".

:stoned:.

Ved ikke hvad vedkommende tror det skulle hjælpe i den her forbindelse og måske også en tand for uempatisk overfor en person der virkelig er frustreret og intet har til de penge går ind.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2848
Likede indlæg: 18172

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2018, 15:26

abcd skrev:
Dmitra skrev:

Det er ikke kun staten. Ved heller ikke helt hvad det skulle have med noget at gøre.

Alle banker i Danmark deltager i et såkaldt interbank marked, hvor banker flytter penge mellem banker og det sker gennem Nationalbanken´s Kronos system.

"Kronos
De fleste banker - herunder alle større banker - samt realkreditinstitutter i Danmark har konto i Nationalbanken, på samme måde som privatpersoner har konto i en privat bank. Nationalbanken fungerer således som bankernes bank for betalinger i danske kroner, hvor Kronos er bankernes netbank."

Det var Kronos der gik ned, eller faktisk ikke ned, men nogen havde sat en max begrænsning på hvor mange penge der måtte flyttes rundt, den grænse var ok til en normal dag, men lønningsdag flyttes der meget mere, og så trådte begrænsningen ind og blokerede for overførsler.
Typisk fejl40 :rulle:

Spørg hvem der fik løn i mandags, og ikke har mærket noget til problemerne :devil:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 31. aug 2018, 15:32

Wizzze skrev:
abcd skrev:
Dmitra skrev:

Alle banker i Danmark deltager i et såkaldt interbank marked, hvor banker flytter penge mellem banker og det sker gennem Nationalbanken´s Kronos system.

"Kronos
De fleste banker - herunder alle større banker - samt realkreditinstitutter i Danmark har konto i Nationalbanken, på samme måde som privatpersoner har konto i en privat bank. Nationalbanken fungerer således som bankernes bank for betalinger i danske kroner, hvor Kronos er bankernes netbank."

Det var Kronos der gik ned, eller faktisk ikke ned, men nogen havde sat en max begrænsning på hvor mange penge der måtte flyttes rundt, den grænse var ok til en normal dag, men lønningsdag flyttes der meget mere, og så trådte begrænsningen ind og blokerede for overførsler.
Typisk fejl40 :rulle:

Spørg hvem der fik løn i mandags, og ikke har mærket noget til problemerne :devil:

Blaaaaaah blaaaaaaah :devil2:.

Det er en ærlig fejl, de kan aldrig holdes, det ved jeg jo godt og er lidt mere i ro igen men det er stadig en smule hmpfh.
0
abcd
Kort karma: 140
Likede indlæg: 4647

Indlægaf abcd » 31. aug 2018, 15:58

Så kom pengene her. Skål!
1
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 294
Likede indlæg: 3336

Indlægaf Mani » 31. aug 2018, 16:04

Hvor i al verden har du den ide fra. Det er bestemt ikke kun staten. Men udover løn er det også SU mv der er problemer med.
0
'We must bring our own light to the darkness'
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 31. aug 2018, 16:04

abcd skrev:Så kom pengene her. Skål!

Også her - skåler tilbage. Kun pga dit indlæg jeg kiggede igen for havde opgivet at de kom før mandag.
1
Brugeravatar
Sloejfen
Kort karma: 6
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 60

Indlægaf Sloejfen » 31. aug 2018, 17:07

Også her! Hurra!
1

Tilbage til "Privatøkonomi"