Når en eks ikke vil skrive under på bodeling

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Når en eks ikke vil skrive under på bodeling

Indlægaf hotlips » 7. sep 2018, 09:46

Madam Pomfrey skrev:
hotlips skrev:
Den dag i dag er det fuldstændig ufatteligt for mig at hun ville være sig selv bekendt, det var hende der fandt en anden, som hun så boede der med bagefter


Der er sindsygt meget etik i sådanne sager...
Dels kan det for mange virke koldt og kynisk at bede sin kæreste skrive under på at beløb af kr..... er den ene parts, og skal tilfalde parten ved skilsmisse Og det er nok heller ikke lige der man har tankerne når man køber fælles bolig, og starter en familie. De fleste tror jo på det absolutte
bedste, på en fremtid sammen.
Men jeg ved godt at man bør gøre det. Og jeg har da absolut også tænkt mig at være "kold og kynisk" hvis jeg lægger penge i et fremtidigt forhold.
For jeg hverken kan eller vil stå i en tilsvarende situation

Men jeg forstår heller ikke at man vil være sig selv bekendt i sådanne sager.
Det ligger så langt fra mine værdier, min måde at behandle andre på.

Det er egentligt også det der tilter X i denne sag, ikke beløbene som sådan, men at X føler sig røvrendt og udnyttet, da det også ligger enormt langt væk fra X måde at være menneske på.


Jeg har ikke nogen intentioner om at blive kold og kynisk, på det punkt har jeg det sådan at der er ting der er vigtigere at få med ud end penge, men man skal selvfølgelig heller ikke være idiot og selvom man håber at blive sammen så må man jo stadig være realistisk, der er også folk der ikke får sikret noget og så må de gå fra huset fordi børnene fra et tidligere forhold har arvet fordi partneren dør i trafikken.

Nu får vi gratis advokat i det omfang vi har brug for det, men selv om man skulle opsøge en og lægge nogle penge så ville det være en absolut betingelse hvis jeg skulle til at have min økonomi rodet sammen med en andens, men jeg ville heller ikke forvente at en uden skumle bagtanker ville have noget imod det og han ville selvfølgelig også have noget at skulle have sagt når aftalen skulle udformes.

Uanset hvor lidt jeg har til overs for at man kan finde på at ville have penge for et hus man ikke har lagt en krone til så forstår jeg ikke at man tør komme i den situation, medmindre det simpelthen er med en accept af det er en risiko, det er efterhånden så længe det har været almindeligt at stifte familie uden at være gift og listen over hvad der er kommet af alvorlige konsekvenser ud af det er jo endeløs og sammen med familier med børn med flere partnere gør de jo netop at alle kender nogen der er kommet i klemme fordi de ikke har sørget for at få tingene i orden.

Folk der går fra hinanden og folk der står til at arve, de bliver midlertidigt sindssyge, det er en fast regel, man kan håbe det går godt men der er jo ikke en eneste der ikke er fuldstændig klar over at sådan er det altså.
2

Tilbage til "Privatøkonomi"