Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 87
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1530

Re: Hvad betaler du for at være kunde i din bank?

Indlægaf thomassneum » 21. sep 2018, 06:32

Intet.
Jeg havde en kassekredit som banken ville havde penge for, selvom den stod ubrugt. Så jeg sløjfede kreditten.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 85
Likede indlæg: 574

Indlægaf MissDitte » 21. sep 2018, 06:35

Ingenting. Jeg har danske bank.
0
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 87
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1530

Indlægaf thomassneum » 21. sep 2018, 06:40

MissDitte skrev:Ingenting. Jeg har danske bank.

Har du ikke en lønkonto? :gruble:
Ah!.. Jeg ser at man nu kan få en ung konto gratis.. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 395
Likede indlæg: 8374

Indlægaf sigge » 21. sep 2018, 06:50

Hidtil har jeg betalt 150 kr./år for mit VisaDankort, men som Nordea-kunde skal jeg åbenbart fremover til at betale 90 kr. i kvartalet.

Dette bliver muligvis den dråbe i det allerede ret fyldte bæger, der får mig til at gøre alvor at overvejelserne om at skifte til Lån & Spar Bank, hvor jeg kan få 5% i indlånsrente på de første 50.000 kr. på min lønkonto. Jeg kender dog ikke til deres gebyrer, men jeg vil klart til at gøre noget alvorligt ved det nu.

Men åh, så skal jeg til at lære hele 16 nye cifre på mit VisaDankort udenad. Fordelen ved at få nyt kort fra samme bank er, at de første 8 tal altid er de samme.
0
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 85
Likede indlæg: 574

Indlægaf MissDitte » 21. sep 2018, 06:58

thomassneum skrev:

Jeg er vist lidt for gammel til at få en ung konto :)
Jeg har alle mine bankforretninger i Danske Bank. Og hvis man har et engagement over et vist beløb bliver man eksklusiv kunde og skal dermed ikke betale for sine konti. Selvfølgelig fordi de ved, at de tjener det ind andre steder :)
1
fisken80
Kort karma: 276
Likede indlæg: 9277

Indlægaf fisken80 » 21. sep 2018, 07:10

sigge skrev:Hidtil har jeg betalt 150 kr./år for mit VisaDankort, men som Nordea-kunde skal jeg åbenbart fremover til at betale 90 kr. i kvartalet.

Dette bliver muligvis den dråbe i det allerede ret fyldte bæger, der får mig til at gøre alvor at overvejelserne om at skifte til Lån & Spar Bank, hvor jeg kan få 5% i indlånsrente på de første 50.000 kr. på min lønkonto. Jeg kender dog ikke til deres gebyrer, men jeg vil klart til at gøre noget alvorligt ved det nu.

Men åh, så skal jeg til at lære hele 16 nye cifre på mit VisaDankort udenad. Fordelen ved at få nyt kort fra samme bank er, at de første 8 tal altid er de samme.

Jeg har Lån&Spar og betaler ingen gebyrer.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1359

Indlægaf Stars » 21. sep 2018, 07:14

sigge skrev:Hidtil har jeg betalt 150 kr./år for mit VisaDankort, men som Nordea-kunde skal jeg åbenbart fremover til at betale 90 kr. i kvartalet.

Jeg har Lån & Spar:

Jeg betaler ikke årligt gebyr for VISADankort og Mastercard.
Jeg betalte dog 150 kr. pr. stk for nye, da de blev stjålet.

Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogle gebyrer, jeg betaler - jeg veksler dog ikke penge til rejser hos dem.
1
Lulu
Kort karma: 90
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1317

Indlægaf Lulu » 21. sep 2018, 07:15

Sof skrev:Ingenting. Men jeg tror egentlig vores bank (Sydbank) tager et gebyr for alm. konto med kort, fordi vi har boliglån er vi låst op til deres fulde fordelsprogram og så slipper vi for at betale.

Hvilke og hvor mange fordele man kan vælge afhænger af hvor “stor” ens økonomi er.

Præcis det samme for os.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Kort karma: 20
Likede indlæg: 742

Indlægaf DenBruneMunk » 21. sep 2018, 07:35

MissDitte skrev:
thomassneum skrev:

Jeg er vist lidt for gammel til at få en ung konto :)
Jeg har alle mine bankforretninger i Danske Bank. Og hvis man har et engagement over et vist beløb bliver man eksklusiv kunde og skal dermed ikke betale for sine konti. Selvfølgelig fordi de ved, at de tjener det ind andre steder :)

Jeg betaler også gratis der for gebyrer men danskebank har så deres bidrag via pensionsopsparinger og deres puljeinvest aftaler som koster mere end gratis. Så er der omlægning af huslån og oprettelse af bolig/bil og andre lån formoder jeg. Ikke at glemme promille betaling på aktie handel.

Danskebank har måske sparet en for gebyr når man er ekslusiv kunde men som du siger, hvad de ikke får ind på karusellen, får de ind på gyngerne.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3575

Indlægaf Danseprinsesse » 21. sep 2018, 07:48

Jeg/vi er kunde i Nordea. Vi betaler ikke noget for at have en konto eller for Visa, Mastercard, netbank, overførsler osv. Det kommer vi heller ikke til efter nytår.
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 697
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4611

Indlægaf Vira » 21. sep 2018, 07:55

Det undrer mig lidt at jeg ikke betaler noget, i hvert fald for nogle af mine konti, i følge bankens prisliste burde jeg betale et gebyr hvert kvartal :gruble:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 395
Likede indlæg: 8374

Indlægaf sigge » 21. sep 2018, 08:14

Stars skrev:

Jeg har Lån & Spar:

Jeg betaler ikke årligt gebyr for VISADankort og Mastercard.
Jeg betalte dog 150 kr. pr. stk for nye, da de blev stjålet.

Jeg kan ikke lige komme i tanker om nogle gebyrer, jeg betaler - jeg veksler dog ikke penge til rejser hos dem.
fisken80 skrev:

Jeg har Lån&Spar og betaler ingen gebyrer.

Tak begge to. Jeg har lige udfyldt deres kontaktformular, så nu venter jeg på at blive kontaktet, så jeg kan få en snak med dem om et eventuelt bankskifte.
0
SurSødSovs
Kort karma: 90
Likede indlæg: 619

Indlægaf SurSødSovs » 21. sep 2018, 08:14

Jeg betaler under 500 kr. om året. Inklusiv al den aktivitet, jeg har. Sådan har det været i alle de banker, jeg har haft, siden 1997. De har bare opkrævet dem forskellige steder og kaldt dem noget forskelligt.

Jeg har Danske Bank i dag og er så tilfreds med deres kunderådgivning.
0
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 7
Likede indlæg: 394

Indlægaf KIM K » 21. sep 2018, 08:31

Jeg har Nordea, betaler ikke noget for konti og visa/Dankort.
0
MOGA
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2080

Indlægaf MOGA » 21. sep 2018, 10:50

Jeg betaler ingenting i Jyske Bank som udgangspunkt, dog koster et indbetalingskort 2 kr., men alt mit kører over PBS.

Artem skrev:Det koster ikke noget for mig at have en konto og kort i Jyske bank. Det sidste er dog en rabat jeg får fordi jeg er aktionær.
Men kan se at jeg sidste år har betalt 116 kr i omkostninger til netbank og mobilbank. Er faktisk ikke helt med på hvad det hele skyldes. :gruble: Betaler godt nok 2 kr pr indbetalingskort. Men så mange regninger betaler jeg trods alt ikke.

På et tidspunkt indførte de et gebyr for netbank, hvis man ikke var indplaceret i den rigtige kundekategori, kan det måske være derfor?
0

Tilbage til "Privatøkonomi"