Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Stitch » 1. apr 2019, 11:43

Jeg har købt en del ting på DBA gennem tiden. Men mine seneste køb er:
Sonos One - med kvittering fra dec. 2018
Knivsæt - ubrugt
4 spisebordsstole
4 Höganäs kopper


Jeg kigger gerne nettet igennem for slagtilbud. Det gælder så også dba og facebook marketplace :)
Jeg gider ikke tøj og sko, men meget gerne møbler, elektronik og bøger.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf FrøkenM » 1. apr 2019, 12:00

I forbindelse med mit speciale må jeg bare erkende at jeg har været for langsom til at reservere nogle af de populære bøger. Derfor har jeg netop købt to fagbøger på Marketplace for 1/2 af nyprisen, cirka. Så håber jeg bare jeg kan komme af med dem igen når de ikke længere skal bruges.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6973

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Ladysparrow » 2. apr 2019, 09:38

Vi køber næsten alt vores inventar brugt. Sidst købte jeg en lysestage i messing, en gammel russisk tedåse, et stort metal fad til vores te/kaffe station, en antik kogebog. The list is never ending.

Gider dog ikke tøj og sko i genbrug. Eller ingen regel uden undtagelse, købte en spritny nederdel i en genbrugsbutik for ikke så længe siden.

På lørdag er der stort loppemarked i nærheden af hvor vi bor og de skånske er altid værd at tage afsted tidligt til.
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Elverpigen » 28. jul 2019, 23:46

Kajak (der ikke længere kan købes som ny i DK)
Modem - gammeldags, lille, hurtigt og til 1 kr <3

Jeg er så småt ved at kigge efter lidt småting eventuelt brugt som f.eks. en krydderihylde :)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Pandesteg » 29. jul 2019, 06:51

Vi er på vej ud for at hente et marguerittehavebordssæt fra 1960’erne, som min søster skal have i fødselsdagsgave.
Og forleden købte jeg et lille teaktræsskab til 100 kr.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Santa » 29. jul 2019, 07:14

Jeg har møbleret næsten hele sommerhuset med brugte møbler, service og nips.
For man kan få rigtig mange fede ting og lækre møbler i genbrugsbutikkerne, og jeg kender nogen rigtig gode steder efterhånden.
Jeg elsker at sætte møbler i stand; slibe, male, vokse, oliere, polstre og ombetrække, så udover at jeg sparer penge, er det osse en god hobby. Og indretningen bliver federe end hvis jeg købte det hele fra nyt.
Jeg ville heller ikke have råd til alle de designmøbler, hvis de skulle købes som nye.

Jeg samler desuden på keramik, og har gjort i mange, mange år. Nogen af mine stykker er købt til ingen penge, og jagten på kuppet er sjovere end at gå ind og købe dem hos de etablerede antikforhandlere.

Jeg køber dog aldrig tøj eller sko. Der er meget, meget langt mellem kuppene derude i min str og smag. Og jeg bryder mig egentlig ikke om tanken om en anden person i det. Jeg giver dog altid mit eget aflagte til genbrug.
En undtagelse er duge og dækkeservietter, en pude hist og pist.
Og så har kæresten det lidt stramt med køkkenting, som er brugte. Men han opdager ikke halvdelen af mine køb, så det ignorerer jeg.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Pandesteg » 31. jul 2019, 12:46

Inspireret af det havesæt vi har købt til min søster, har vi i dag købt et gammelt margueritbord og to stole til os selv. Det er ikke spisebordshøjde, nærmere et kaffebord. Det er ikke den ældste model, tror det vi har købt er fra 70’erne. Det skal sættes i stand og bruges ude i kattenes gård. Håber vi kan finde en retro parasol med pastelfarvede striber og en lille flæsekant, det ville virkelig fuldende looket!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Artem » 31. jul 2019, 12:55

Har købt styrketræningsudstyr til mit nye motionsrum.
Købt brugt fordi nyt i god kvalitet er rimeligt dyrt, og vægte af jern osv bliver jo ikke slidte, så brugt er lige så godt som nyt.
Købte brugt for 2000 kr. Som nok har en nypris omkring 6000 kr.

Ellers har jeg også tidligere på året købt en lettere brugt racercykel. Som igen handler om at nye er rigtig dyre, og lettere brugte der er så gode som nye kan købes til under det halve efter få år.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 1. aug 2019, 09:29

Pandesteg skrev:Inspireret af det havesæt vi har købt til min søster, har vi i dag købt et gammelt margueritbord og to stole til os selv. Det er ikke spisebordshøjde, nærmere et kaffebord. Det er ikke den ældste model, tror det vi har købt er fra 70’erne. Det skal sættes i stand og bruges ude i kattenes gård. Håber vi kan finde en retro parasol med pastelfarvede striber og en lille flæsekant, det ville virkelig fuldende looket!


Og her er et billede af det lille sæt.

Planen er at bordbenene skal afmonteres, slibes og males hvide. Selve bordpladen skal lige have en forstærkning på undersiden for at stabilisere. Og så skal alle lamellerne slibes og olieres. Det bliver nok den største opgave da vi helst ikke vil til at adskille dem.
Stolene skal adskilles, slibes og males/olieres. Jeg tror det kommer til at stå super flot når det er færdigt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6973

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Ladysparrow » 12. aug 2019, 13:53

I dag skal jeg hente lidt babytøj faldt over en stor pakke til 85 svenske kroner på Marketplace og en helt ny Ergobaby bæresele som sælges til under halv pris.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6973

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Ladysparrow » 23. sep 2019, 12:47

En svensk slagbænk fra begyndelsen af 1900 tallet til vores køkken.
Vinylplader og en kogebog.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Lykke » 23. sep 2019, 15:26

En reol, relativt lille og lav, som skal bruges til de bøger jeg læser i nu og biblioteksbøger.
En brevordner
En billedramme
En lille blå vase
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. sep 2019, 16:35

En gamer computer med hele opsættert, skærm, tatstaur, høretelefoner, mus.
Det var knap 1 år gammelt, computeren opgraderet så den en pænt skarp

Slap 4000 kr, nyværdi for det hele Ca 12.000
Ejet af en voksen mand der ikke havde brugt den specielt meget, da han ikke havde tid, så alt i super fin stand!

Lykkelig søn :D
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Little_Woman » 25. sep 2019, 22:01

En hue og et par futter. Før det, et par luffer og en Plet-bamse.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Hvad har du sidst købt af genbrug / brugt?

Indlægaf Little_Woman » 26. sep 2019, 16:14

Bobles-dims, hånddukke og puslespil - var en tur i Red Barnet.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Privatøkonomi"