Store Forskudsopgørelsesdag

godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Store Forskudsopgørelsesdag

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2019, 20:07

Hvad gør man med renter på en fælleskonto? Skal jeg bare skrive havldelen af rentebeløbet på min forskudsopgørelse og manden halvdelen på hans? Førhen havde vi Nordea og dermed ingen renteindtægt, men i år får vi et par tusind i renter, så jeg tænker det er godt at få det skrevet på.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Store Forskudsopgørelsesdag

Indlægaf Wizzze » 8. mar 2019, 20:10

godtnavn skrev:Hvad gør man med renter på en fælleskonto? Skal jeg bare skrive havldelen af rentebeløbet på min forskudsopgørelse og manden halvdelen på hans? Førhen havde vi Nordea og dermed ingen renteindtægt, men i år får vi et par tusind i renter, så jeg tænker det er godt at få det skrevet på.


Jep 50/50
1
Do as I say! :whip:
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Store Forskudsopgørelsesdag

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2019, 20:12

Wizzze skrev:
godtnavn skrev:Hvad gør man med renter på en fælleskonto? Skal jeg bare skrive havldelen af rentebeløbet på min forskudsopgørelse og manden halvdelen på hans? Førhen havde vi Nordea og dermed ingen renteindtægt, men i år får vi et par tusind i renter, så jeg tænker det er godt at få det skrevet på.


Jep 50/50


Og det er bedst at skrive et for højt beløb, ik? Har jo af gode grunde ikke det rigtige før til december.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Store Forskudsopgørelsesdag

Indlægaf Wizzze » 8. mar 2019, 20:14

godtnavn skrev:
Wizzze skrev:
godtnavn skrev:Hvad gør man med renter på en fælleskonto? Skal jeg bare skrive havldelen af rentebeløbet på min forskudsopgørelse og manden halvdelen på hans? Førhen havde vi Nordea og dermed ingen renteindtægt, men i år får vi et par tusind i renter, så jeg tænker det er godt at få det skrevet på.


Jep 50/50


Og det er bedst at skrive et for højt beløb, ik? Har jo af gode grunde ikke det rigtige før til december.


renter, hvis det er indtægter sættes højt hvis man gerne vil være sikker, omvendt er det renter som i fradrag, så sættes lavt for at være sikker.
0
Do as I say! :whip:
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Store Forskudsopgørelsesdag

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2019, 20:19

Wizzze skrev:
godtnavn skrev:
Wizzze skrev:
godtnavn skrev:Hvad gør man med renter på en fælleskonto? Skal jeg bare skrive havldelen af rentebeløbet på min forskudsopgørelse og manden halvdelen på hans? Førhen havde vi Nordea og dermed ingen renteindtægt, men i år får vi et par tusind i renter, så jeg tænker det er godt at få det skrevet på.


Jep 50/50


Og det er bedst at skrive et for højt beløb, ik? Har jo af gode grunde ikke det rigtige før til december.


renter, hvis det er indtægter sættes højt hvis man gerne vil være sikker, omvendt er det renter som i fradrag, så sættes lavt for at være sikker.


Super, har kun renteindtægter, ingen gæld :) Så skriver jeg bare 1500 på hver vores, så tror jeg det passer meget godt, regner kun med vi får 2-2.500 kr i rente i år så med 3000 skrevet på er vi på den sikre side :)
Tusind tak for hjælpen!

Men ørj jeg hader tal man ikke kan skrive rigtig på!
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Store Forskudsopgørelsesdag

Indlægaf Stars » 27. aug 2019, 19:48

Sidder og kigger på datterens lønsedler, da det nok er en god ide at rette forskudsopgørelsen, nu hun går fra 30 til 8 timer om ugen.

Er det ikke standard med “år til dato” opgørelse på lønsedlen med a-indkomst og indbetalt skat?

Nå - men vi må vel finde alle lønsedler og lægge sammen ....
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Store Forskudsopgørelsesdag

Indlægaf Wizzze » 27. aug 2019, 21:02

Stars skrev:Sidder og kigger på datterens lønsedler, da det nok er en god ide at rette forskudsopgørelsen, nu hun går fra 30 til 8 timer om ugen.

Er det ikke standard med “år til dato” opgørelse på lønsedlen med a-indkomst og indbetalt skat?

Nå - men vi må vel finde alle lønsedler og lægge sammen ....


Inde på skat.dk kan du se hvad der er indrapporteret indtil nu. Når du er logget på, så oppe under krone-logoet og skat.dk, står der "Skatteoplysninger", og når du vælger den, så kan ud til venstre vælge "oplysninger om løn mv.", der kan du se hvad der er tjent, og betalt i a-skat, ambi osv.

Du skal selvfølgelig huske at se på 2019 ;)
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Privatøkonomi"