kæreste Arv

Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: kæreste Arv

Indlægaf Aesel82 » 3. jan 2019, 12:25

topmadras3 skrev:Aesel82 tak for dit svar jeg håbede at hvis testamentet var dårligt skrevet notaren ville gøre opmærksom på det
Hvordan kan man selv vide det er godt nok
De 3 tilbud jeg har fået er 2 internet firmaer kan man stole på det fx



Altså, jeg er nok temmelig farvet af, at jeg arbejder i branchen :D, men jeg ville til enhver tid vælge at bruge de ekstra penge på at få et møde med en advokat, så I får drøftet alle problemstillinger.

Jeg kender ikke nogle af de internetfirmaer, og har ikke set eksempler på testamenter, der er lavet gennem dem, så jeg kan ikke rigtigt svare på, om de er gode.

Joynips anbefalede dog et internetfirma, og hun er jurist, og har dermed også kendskab til branchen, så hendes råd ville jeg også godt turde stole på :).

Notaren skal bare sikre sig, at du er ved dine fulde fem, når du skriver under. De gennemgår ikke testamentets indhold som sådan - de tjekker kun, om der fx er rettet i det mv.
3
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: kæreste Arv

Indlægaf KIM K » 4. jan 2019, 07:13

Jeg ville personligt også foretrække en jurist der har udfærdigelse af testamenter som en del af sit kerneområde frem for et boligadvokatkontor der har det som mindre sidebeskæftigelse i ny og næ.
Jeg var en tur inde på Frederiksberg boligadvokaters hjemmeside, og så godt som hele forsiden omhandler rådgivning i forbindelse med bolighandler.
Jeg tænker umiddelbart testamenter ikke er et stort fokusområde på dette advokatkontor og man måske bliver en lille smule rusten såfremt det ikke er noget man beskæftiger sig med ofte.

Jeg har det i øvrigt på samme måde som Aesel82. Jeg ville også være villig til at betale et par tusinde mere for et personligt møde, frem for at korresponderer over nettet. Men sådan er vi jo så forskellige :)
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: kæreste Arv

Indlægaf LaMariposa » 4. jan 2019, 08:49

Aesel82 skrev:
topmadras3 skrev:Aesel82 tak for dit svar jeg håbede at hvis testamentet var dårligt skrevet notaren ville gøre opmærksom på det
Hvordan kan man selv vide det er godt nok
De 3 tilbud jeg har fået er 2 internet firmaer kan man stole på det fx



Altså, jeg er nok temmelig farvet af, at jeg arbejder i branchen :D, men jeg ville til enhver tid vælge at bruge de ekstra penge på at få et møde med en advokat, så I får drøftet alle problemstillinger.

Jeg kender ikke nogle af de internetfirmaer, og har ikke set eksempler på testamenter, der er lavet gennem dem, så jeg kan ikke rigtigt svare på, om de er gode.

Joynips anbefalede dog et internetfirma, og hun er jurist, og har dermed også kendskab til branchen, så hendes råd ville jeg også godt turde stole på :).

Notaren skal bare sikre sig, at du er ved dine fulde fem, når du skriver under. De gennemgår ikke testamentets indhold som sådan - de tjekker kun, om der fx er rettet i det mv.


Helt enig. Da vi skrev testamente var vi også ved en advokat, og hun bragte nogle problemstillinger, som vi overhovedet ikke selv havde tænkt på, på banen. Derudover lavede hun det sådan, at det tog højde for både hvis vi var samlevende, gift, fik børn osv. De penge er givet rigtig godt ud, det er så rart at vide, at der er styr på det.
Senest rettet af LaMariposa 4. jan 2019, 11:56, rettet i alt 1 gang.
3
:lun: Be brave
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: kæreste Arv

Indlægaf JoyNips » 4. jan 2019, 09:01

Jeg ville til hver tid vælge en jurist, der udelukkende beskæftiger sig med familie- og arveret over en advokat, der ikke gør.

En advokat er for så vidt ikke "bedre" uddannet end en jurist. De har bare valgt en anden retning.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: kæreste Arv

Indlægaf JoyNips » 16. jan 2019, 13:26

0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
topmadras3
Indlæg: 238
Tilmeldt: 29. aug 2015, 21:35
Kort karma: 42
Likede indlæg: 152

Re: kæreste Arv

Indlægaf topmadras3 » 16. feb 2019, 18:30

Vi valgte Ulrik Grønborg hvor vi har skrevet frem og tilbage og har holdt 2 telefonmøder og i denne uge har vi været forbi en notar
1

Tilbage til "Privatøkonomi"