Lunar Way. Nogen der bruger det?

Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Knirkemis » 7. jan 2019, 10:51

Buffy skrev:Nogen der ved hvordan mål/goal virker? Er det en konto, man opdeler til forskellige mål eller hvordan? For det lyder ret smart faktisk.

Du kan lave overførsler til et mål, så du sparer pengene op der.
Men jeg kan stadig ikke finde ud af det, i forhold til min konto i danske bank.

Jeg lavede et mål i går på Lunar Way app´en og overførte 1000 kr fra min konto (i danske bank) til målet, men jeg kan ikke se, at de er trukket fra min primære konto? Burde det ikke stå som en hævning?
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Akehurst2 » 7. jan 2019, 11:00

Buffy skrev:Nogen der ved hvordan mål/goal virker? Er det en konto, man opdeler til forskellige mål eller hvordan? For det lyder ret smart faktisk.


Nu blev jeg selv nysgerrig og er i gang med en chat med Lunar Way (deres hjemmeside er ikke særligt oplysende).

De fortæller om mål: 'det er en måde at låse sine penge på, så de ikke står som synlige til forbrug, men. at man kan spare op der igennem'
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Akehurst2 » 7. jan 2019, 11:03

Knirkemis skrev:
Buffy skrev:Nogen der ved hvordan mål/goal virker? Er det en konto, man opdeler til forskellige mål eller hvordan? For det lyder ret smart faktisk.

Du kan lave overførsler til et mål, så du sparer pengene op der.
Men jeg kan stadig ikke finde ud af det, i forhold til min konto i danske bank.

Jeg lavede et mål i går på Lunar Way app´en og overførte 1000 kr fra min konto (i danske bank) til målet, men jeg kan ikke se, at de er trukket fra min primære konto? Burde det ikke stå som en hævning?


Jo, det burde de.

Jeg spurgte Lunar Way: 'Så man overfører til den samme konto (fx fra konto i en anden bank) og så kategoriseres de på en bestemt måde?' og de svarede 'ja. så står de ikke så man bliver "fristet men man skal først klikke og frigive beløbet før pengene i mål kan bruges'.

De oplyste også på mit spørgsmål om overførsler fra bank til Lunar Way går lige så hurtigt som andre overførsler fra en bank til en anden, at 'ja det gør det'.

Så hvis du har overført fra Danske Bank til Lunar Way, så burde de være hævet i Danske Bank. Kan du se dem i Lunar Way?
2
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf DenBruneMunk » 7. jan 2019, 11:34

Er der en influencer i denne tråd, det lyder da bare som en ny måde at brande en netbank og få nogen til at sælge det for dem :)
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Knirkemis » 7. jan 2019, 11:56

Akehurst2 skrev:
Knirkemis skrev:
Buffy skrev:Nogen der ved hvordan mål/goal virker? Er det en konto, man opdeler til forskellige mål eller hvordan? For det lyder ret smart faktisk.

Du kan lave overførsler til et mål, så du sparer pengene op der.
Men jeg kan stadig ikke finde ud af det, i forhold til min konto i danske bank.

Jeg lavede et mål i går på Lunar Way app´en og overførte 1000 kr fra min konto (i danske bank) til målet, men jeg kan ikke se, at de er trukket fra min primære konto? Burde det ikke stå som en hævning?


Jo, det burde de.

Jeg spurgte Lunar Way: 'Så man overfører til den samme konto (fx fra konto i en anden bank) og så kategoriseres de på en bestemt måde?' og de svarede 'ja. så står de ikke så man bliver "fristet men man skal først klikke og frigive beløbet før pengene i mål kan bruges'.

De oplyste også på mit spørgsmål om overførsler fra bank til Lunar Way går lige så hurtigt som andre overførsler fra en bank til en anden, at 'ja det gør det'.

Så hvis du har overført fra Danske Bank til Lunar Way, så burde de være hævet i Danske Bank. Kan du se dem i Lunar Way?

Jeg kan se dem i Lunar Way, men de er ikke hævet fra Danske Bank :gruble: ´Det er det som undrer mig. men jeg gjorde det i går, søndag aften, så måske går der lige lidt længere tid, før det fremgår af min almindelige netbank.
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Knirkemis » 7. jan 2019, 11:58

DenBruneMunk skrev:Er der en influencer i denne tråd, det lyder da bare som en ny måde at brande en netbank og få nogen til at sælge det for dem :)

Lunar Way er ikke en bank. Det er en app til at styre ens økonomi, men de samarbejder så åbenbart med en bank.
Hvis jeg var influencer, og skulle sælge produktet, ville jeg gøre det rigtig dårligt med alle mine spørgsmål og problemer med at finde ud af det ;) :D
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf DenBruneMunk » 7. jan 2019, 18:09

Knirkemis skrev:Lunar Way er ikke en bank.

Jeg synes ikke det er korrekt, bare fordi skallen lyder af noget andet, så er det jo alligevel præcis det indeni.

Fra deres egen side
© 2018-2019 Lunar Way A/S All Rights Reserved. Lunar Way er meddelt tilladelse som betalingsinstitut af Finanstilsynet.

Deres ansøgning skal yderligere overholde Den Europæiske Banktilsynsmyndigheds (EBA) retningslinjer af 08/11/2017,
så der står ikke bank men det er jo betalinger og økonomiske ordninger du søger hos dem, og de skal følge et bank tilsyn, så er det ikke bare en bank, i anden indpakning, og så står der en bank bag dem :)
0
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Knirkemis » 8. jan 2019, 08:25

DenBruneMunk skrev:
Knirkemis skrev:Lunar Way er ikke en bank.

Jeg synes ikke det er korrekt, bare fordi skallen lyder af noget andet, så er det jo alligevel præcis det indeni.

Fra deres egen side
© 2018-2019 Lunar Way A/S All Rights Reserved. Lunar Way er meddelt tilladelse som betalingsinstitut af Finanstilsynet.

Deres ansøgning skal yderligere overholde Den Europæiske Banktilsynsmyndigheds (EBA) retningslinjer af 08/11/2017,
så der står ikke bank men det er jo betalinger og økonomiske ordninger du søger hos dem, og de skal følge et bank tilsyn, så er det ikke bare en bank, i anden indpakning, og så står der en bank bag dem :)

Det er muligt :) Jeg har ærlig talt ikke gjort mig så mange tanker om det, andet end at det er en app, som af brugerne bliver vurderet som rigtig god og brugervenlig. Jeg er ikke 100% enig i dette, men det er nok bare indtil jeg kommer ordentligt i gang. Jeg vil i hvert fald gerne give det et forsøg, for at få et værktøj til at spare op på en bedre måde, end danske bank kan tilbyde.

Jeg kan nu se, at pengene er trukket fra min konto, så det giver lidt bedre mening for mig nu. Min plan er, at hive så mange penge fra min almindelig konto over på Lunar Way kortet, og så kun bruge min almindelige konto til faste udgifter og dagligvareindkøb. Så Lunar Way bliver ren opsparingskonto, hvor pengene bliver lagt ind på forskellige mål. Og så skal kortet bare ligge derhjemme, så jeg ikke kan bruge det.
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Buffy » 8. jan 2019, 09:14

Knirkemis skrev:Det er muligt :) Jeg har ærlig talt ikke gjort mig så mange tanker om det, andet end at det er en app, som af brugerne bliver vurderet som rigtig god og brugervenlig. Jeg er ikke 100% enig i dette, men det er nok bare indtil jeg kommer ordentligt i gang. Jeg vil i hvert fald gerne give det et forsøg, for at få et værktøj til at spare op på en bedre måde, end danske bank kan tilbyde.

Jeg kan nu se, at pengene er trukket fra min konto, så det giver lidt bedre mening for mig nu. Min plan er, at hive så mange penge fra min almindelig konto over på Lunar Way kortet, og så kun bruge min almindelige konto til faste udgifter og dagligvareindkøb. Så Lunar Way bliver ren opsparingskonto, hvor pengene bliver lagt ind på forskellige mål. Og så skal kortet bare ligge derhjemme, så jeg ikke kan bruge det.


Det er lidt det jeg overvejer også, bruge Lunar Way som min opsparingskonto, hvis man kan inddele den i forskellige mål. Der er flere forskellige ting jeg gerne vil spare sammen til og det er svært at overskue på én konto, hvor meget jeg har sat ind til de forskellige ting.
Jeg har allerede en coop madkonto, fordi jeg handler over 90% af mine indkøb i min lille dagli' brugs og det er bare så rart, at det er inddelt på den måde.

Kommer det der kort bare eller skal man bede om det?
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Buffy » 8. jan 2019, 09:26

Trappestige skrev:
Buffy skrev:
Knirkemis skrev:Det er muligt :) Jeg har ærlig talt ikke gjort mig så mange tanker om det, andet end at det er en app, som af brugerne bliver vurderet som rigtig god og brugervenlig. Jeg er ikke 100% enig i dette, men det er nok bare indtil jeg kommer ordentligt i gang. Jeg vil i hvert fald gerne give det et forsøg, for at få et værktøj til at spare op på en bedre måde, end danske bank kan tilbyde.

Jeg kan nu se, at pengene er trukket fra min konto, så det giver lidt bedre mening for mig nu. Min plan er, at hive så mange penge fra min almindelig konto over på Lunar Way kortet, og så kun bruge min almindelige konto til faste udgifter og dagligvareindkøb. Så Lunar Way bliver ren opsparingskonto, hvor pengene bliver lagt ind på forskellige mål. Og så skal kortet bare ligge derhjemme, så jeg ikke kan bruge det.


Det er lidt det jeg overvejer også, bruge Lunar Way som min opsparingskonto, hvis man kan inddele den i forskellige mål. Der er flere forskellige ting jeg gerne vil spare sammen til og det er svært at overskue på én konto, hvor meget jeg har sat ind til de forskellige ting.
Jeg har allerede en coop madkonto, fordi jeg handler over 90% af mine indkøb i min lille dagli' brugs og det er bare så rart, at det er inddelt på den måde.

Kommer det der kort bare eller skal man bede om det?

Kortet kommer så snart du er godkendt gennem appen. Dvs. du udfylder dine data samt et billede af noget billed ID og så går der nogle dage med det. Derefter kommer kortet et par uger efter.


Ok, det vil give mig mulighed for mere opdeling, det må jeg lige overveje :gruble:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Akehurst2 » 8. jan 2019, 09:26

Knirkemis skrev:
DenBruneMunk skrev:
Knirkemis skrev:Lunar Way er ikke en bank.

Jeg synes ikke det er korrekt, bare fordi skallen lyder af noget andet, så er det jo alligevel præcis det indeni.

Fra deres egen side
© 2018-2019 Lunar Way A/S All Rights Reserved. Lunar Way er meddelt tilladelse som betalingsinstitut af Finanstilsynet.

Deres ansøgning skal yderligere overholde Den Europæiske Banktilsynsmyndigheds (EBA) retningslinjer af 08/11/2017,
så der står ikke bank men det er jo betalinger og økonomiske ordninger du søger hos dem, og de skal følge et bank tilsyn, så er det ikke bare en bank, i anden indpakning, og så står der en bank bag dem :)

Det er muligt :) Jeg har ærlig talt ikke gjort mig så mange tanker om det, andet end at det er en app, som af brugerne bliver vurderet som rigtig god og brugervenlig. Jeg er ikke 100% enig i dette, men det er nok bare indtil jeg kommer ordentligt i gang. Jeg vil i hvert fald gerne give det et forsøg, for at få et værktøj til at spare op på en bedre måde, end danske bank kan tilbyde.


Og det er også lidt ligegyldigt - Lunar Way placerer pengene i en rigtig bank med tilladelse, så der er jo ikke tale om, at man skal være bekymret for dem. Derfra er det jo bare som du skriver, om produktet er noget, man kan bruge.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf godtnavn » 8. jan 2019, 19:17

Giver de gode renter eller hvorfor ikek bare oprette en konto til hvert formål i sin egen bank? Jeg prøver lidt at forstå fidussen fordi jeg bliver nysgerrig når alle snakker om det :lol:
3
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf Knirkemis » 9. jan 2019, 08:01

godtnavn skrev:Giver de gode renter eller hvorfor ikek bare oprette en konto til hvert formål i sin egen bank? Jeg prøver lidt at forstå fidussen fordi jeg bliver nysgerrig når alle snakker om det :lol:

Jeg har tidligere skulle fysisk ned i min bank, for at oprette en ekstra konto til opsparing. Det gider jeg ikke. jeg kan så se nu, efter jeg har tilmeldt mig Lunar Way, at muligheden også er kommet online. Men for mig vil det være fint, at de penge jeg vil spare op, slet ikke fremgår af min primære konto, men står på et andet kort, for så indgår de ikke i mit daglige budget, og jeg kan ikke lige lave en hurtig overførsel når jeg er inde i min netbank. Jeg har allerede en opsparingskonto i min netbank, men jeg er slem til at overføre penge fra den til min budgetkonto, hvis der lige er lavvande. Det er dét, jeg skal væk fra.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf godtnavn » 9. jan 2019, 16:11

Knirkemis skrev:
godtnavn skrev:Giver de gode renter eller hvorfor ikek bare oprette en konto til hvert formål i sin egen bank? Jeg prøver lidt at forstå fidussen fordi jeg bliver nysgerrig når alle snakker om det :lol:

Jeg har tidligere skulle fysisk ned i min bank, for at oprette en ekstra konto til opsparing. Det gider jeg ikke. jeg kan så se nu, efter jeg har tilmeldt mig Lunar Way, at muligheden også er kommet online. Men for mig vil det være fint, at de penge jeg vil spare op, slet ikke fremgår af min primære konto, men står på et andet kort, for så indgår de ikke i mit daglige budget, og jeg kan ikke lige lave en hurtig overførsel når jeg er inde i min netbank. Jeg har allerede en opsparingskonto i min netbank, men jeg er slem til at overføre penge fra den til min budgetkonto, hvis der lige er lavvande. Det er dét, jeg skal væk fra.


Det er da også omstændigt, jeg har altid bare skulle skrive en besked online og så blev kontoen oprettet.. Jeg kan godt se det smarte i at de ikke er synlige hvis man er god til at overfører penge, i min gamle bank kunne man dog vælge at skjule en konto i sin oversigt, men man kunne selvfølgelig stadig nemt finde den og overfører hvis man ville. Ved ikke med min nye bank, men de giver 5% i rente, så jeg tænker det ville være dumt at have pengene nogen andre steder end der...
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Lunar Way. Nogen der bruger det?

Indlægaf godtnavn » 22. jan 2019, 14:48

Trappestige skrev:https://www.berlingske.dk/dine-penge/ny-bank-gaar-til-angreb-tilbyder-to-procent-i-rente-paa-loenkonto


Jeg er i lån og spar, så jeg synes stadig ikke de er særlig tillokkende ;) Men helt sikkert bedre end banker som f.eks. Nordea :)
Apropos lån og spar skal man jo være medlem af en af deres samarbejdspartnerer, men de tkan klares for 150 kr om året, så det kan godt betale sig når man kan få 2.500 kr i rente om året ;) Dog får man som studerende kun 5% af de første 20.000.
1

Tilbage til "Privatøkonomi"