Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf Purple Haze » 30. apr 2019, 17:55

Vi har også RIGTIG mange daglivare butikker heromkring så der er ret stor konkurrence, men handler faktisk oftest i Fakta.

Butik i nærheden, allesammen i gåafstand hvor det tager max 10 at gå derhen.

4 x Netto
2 x Mega Netto (som er som de alm. de er bare kæmpestore)
3 x Irma
2 x Fakta
Rema1000
Føtex
Menu
Lidl
Asiatisk supermarked
2 x grønthandlere der også har andre dagligvarer
Senest rettet af Purple Haze 1. maj 2019, 04:57, rettet i alt 1 gang.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf Kerrigan » 30. apr 2019, 19:38

Nej, det ville det ikke, da jeg handler der rimelig meget i forvejen.
Jeg er ret vild med min lokale Fakta, især efter at den blev renoveret sidste år.
Varerne er friske og der er sjældent udsolgt af noget, personalet er venligt og så elsker jeg Bip & Betal. :-D

Til gengæld kan du sjældent finde mig i de nærmeste Netto'er. Personalet er venligt, indretningen er dog mildest talt deprimerende.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf MrMister » 30. apr 2019, 20:41

Med tanke på at kun de og Aldi har tabt i discountkrigen, og begge vel at mærke stort, så nej. Fakta er for mig værre end Lidl og netto og miles efter Rema.

- Rodet
- Manglende priser
- Dyrt pga manglende spot og promo
- Ringe indretning
- Trælse, unge ansatte (“øh, var det ikke dernede?” Når man spørger, om der er mere X, når hylden er tom).

Discountkrigen vinder Rema eller Lidl på sigt. Det er kun dem, der eksekverer et ensartet koncept i butikkerne. Rema fordi de er selvstændige. Lidl fordi de er tyske, abnormt store og sindsygt gode til at se ens ud uanset hvor man går ind. Netto? Det er godt nok udfald. Og dermed kan jeg ikke bruge dem, for livet er for kort til udsolgte varer
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf Mangoness » 30. apr 2019, 21:35

Der er 600 meter til den nærmeste Rema1000 og Meny - og lidt over 1 km til den nærmeste Fakta.

Jeg har ikke bil, så jeg cykler eller går til dagligvarebutikkerne, så jeg vælger som regel Rema1000, fordi den er tættere på (og billigere end Meny).

Det, jeg ikke kan købe i Rema1000, finder jeg i Meny.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf fisken80 » 1. maj 2019, 05:53

Mistermor skrev:
DenBruneMunk skrev:Her har fakta scanner flere steder, og alle fakta har så vidt jeg ved en app, du kan scanne dine vare med hvis det skulle være en prioritet, det har de andre kæder ikke endnu.

Det kunne være sjovt med billeder, for alle disse rodet og snavs og personale problemer , lyder næsten for godt til at være sandt. Jeg bruger personligt ikke personale særligt tit, så at have denne viden om personale og deres faglige kompetencer , så må være lidt af en type hvis man stopper dem og spørger dem om så meget eller så kender man vel ikke butikken. Normalt går jeg efter det jeg skal købe og ud igen, der er ikke tid til at checke personale og vurdere om de kan deres område eller de er flinke. At de kan tale med en ved kassen , er jo instrueret og sådan gør Rema1000 også, det er der intet mærkeligt i.

Der er sikkert gamle butikker i alle kæder, især netto, som ligner røven af 4. division, og så er der dem , som Meny, der har rimelig godt styr på vare og opstilling, og ikke for mange paller eller ting på gulve i hele butikken, selvom de da også gør det med nogle produkter.

Udvalget er nok det vigtigste lyder det til, så må prisen være sekundært, for mine observationer sammen med andre, er ikke at Rema er billig, Meny heller ikke. Der er Fakta godt med.


En episode fra en fakta ganske vist et par år gammel, - men jeg synes, den viser, hvad jeg mener:
Vi står flere mennesker i kø i en relativ stor fakta. Medarbejderen ringer efter hjælp, - det er underordnet af hvilken årsag. Personen, der kommer ude fra baglokalet, begynder at råbe til medarbejderen, jokende, privatsnaksagtigt og også nedladende over for medarbejderen. Personen bliver ved gennem butikken, som om han er i et privat hjem og ikke på arbejde blandt kunder. Kassemedarbejderen besvarer i samme ånd.

Eller medarbejdere, der taler med hinanden på tværs af kunder og arbejdsopgaver - og som tydeligt afslører, at det ikke er intelligensen, der trykker ud fra samtaleemne, eller hvordan de udtrykker sig.

Så jeg synes ikke, jeg har haft behov for at undersøge, om personalet har kompetencer, det har de så rigeligt selv afsløret.

Pt. har min kæreste lige udtalt, at siden hans Fakta har skiftet chef, er flere af de unge blevet skiftet ud til endnu ladere typer; og det er altså ikke ungdommen, der bare er sådan, for der er masser af kvikke unge mennesker i Føtex.


Men det handler jo ikke om kæde, men om butikschef. Det der lyder som noget jeg kunne opleve i min nærmeste Netto, mens jeg aldrig har oplevet noget, der var bare i nærheden af det i Fakta.
Men jeg synes virkelig Netto slår Fakta med længder når det kommer til rod. Kors der roder i Netto, og det synes jeg er generelt for alle dem jeg har været i, fordi de aldrig rydder op i non-food-varerne. Og ofte har store paller stående så man ikke kan komme rundt.
Det er dog særlig slemt i min lokale Netto, hvor jeg flere gange har oplevet, at jeg ikke kunne komme til at tage ting på hylder eller i fryserne, fordi der var placeret kæmpe paller foran, som ikke lige kunne skubbes til side.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf Pandesteg » 1. maj 2019, 08:25

Jeg handler som regel bare hvor det er mest praktisk ift kørsel til og fra arbejde. I vores egen by er der en Fakta og så en Superbrugs. Brugsen er fin, men synes ikke de har en særligt godt udvalg af økovarer. Faktaen er lidt kedelig og snusket, men hvis jeg bare skal bruge et par småting, så er den fin nok. Men jeg "hyggehandler" ikke dér, sådan som jeg gør i brugsforeningen. Men det er som regel kun på fridage, da jeg ikke kommer der forbi efter arbejde.

Ca. 15 min kørsel herfra er der en skøn Netto og en skøn Lidl lige ved siden af hinanden og der kan jeg godt lide at køre hen, hvis jeg skal handle stort ind.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf Giraffie » 1. maj 2019, 08:33

Den nærmeste Fakta er voldsomt beskidt og uhumsk. Der lugter ofte af røg fra baglokalet, da personalet står i døren (udtil)og ryger og det derved blæser ind til kølevarene. Jeg kan desuden stort set aldrig finde de ting der er personlige tilbud i app'en.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf thomassneum » 1. maj 2019, 09:23

Vores Fakta i Gladsaxe er en fin og ordentlig butik. Jeg kan godt lide at handle der. Der er milevis af forskel på vores Fakta i Gladsaxe og så den vi har på Østerbro. De ansatte gør en væsentlig forskel på butikken - hvordan den ser ud, om varer er fyldt op, er den ren, virker flaskeautomaten, bliver man hjulpet osv. - Desværre er personalet en ressource som nedprioriteres. Vil de vende bøtten, så invester i personalet. :)
2
Med bov skal man mad lave, men...
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 106
Likede indlæg: 2351

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf didaa » 1. maj 2019, 10:26

Sangius skrev:Vores lokale Fakta er gammel, rodet og med smalle, uoverskuelige gange. Vi handler der kun i helligdage, hvor alt andet er lukket.
Så for mig skal der en modernisering til, før jeg gider.


Det samme her. Jeg gik dog fornyligt i en fordi jeg ville have Thiese yoghurt, og det gider jeg ikke igen. Jeg havde baby med i vognen som er den mindste Emmaljunga man kan få, men der var gange jeg ikke kunne komme ned af og flere var spærret med varer som jeg ikke kunne komme forbi. Der var så lidt plads at jeg følte jeg skulle finde ud af en labyrint :wacko: Derudover havde de verdens kedeligste grønt område og flere varer var for gamle.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf MyGirl » 3. maj 2019, 10:51

Nej, men det skyldes primært beliggenhed.

Jeg handler kun i Fakta, når det er helligdag og de andre har lukket.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf LaMariposa » 4. maj 2019, 06:06

Ud fra tråden her kunne det godt lyde som om, at de skulle prioritere at få styr på det basale, før de forsøger sig med en masse nye tiltag. Personale, varebestilling, rengøring osv.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf hotlips » 4. maj 2019, 06:41

Det skulle der godt nok nogle større forandringer for at få mig til.
Der ligger en ved min drengs ørelæge og en på Nørreport som vi en sjælden gang får forvildet os ind i, og jeg gider sq ikke rigtig de der butikker hvor man lidt føler man er havnet i DDR jeg bruger af samme årsag kun Aldi med års mellemrum.

Det ikke er til at finde noget, for godt nok står halvdelen i bestemte områder men resten står i grupper af kasser midt i ingenting og så kan man ellers gå den halve butik igennem for at finde en pakke gifler og nogle plastik kopper, det er jo ligesom netto var da de startede.

Der er ingen priser på noget af det der står i kasser og på paller og så er det jo man finder ud af at personalet er nogle sløve padder der ikke alene ikke kan svare men som står og kigger som om de aldrig har hørt om den vare man spørger om uanset om det er noget helt almindeligt.

Jeg har før af og til hentet ting der hvis de havde særlige tilbud, men det er blevet for besværligt når ingen ved hvor noget er og især de der korte non food tilbud har de ingen viden om så det gider jeg ikke mere.

Der er garanteret nogle der er bedre end andre, sådan fungerer det jo med de der franchising koncepter men vores er virkelig dårlig og de vinder heller ikke noget ved at vi faktisk har en rigtig god netto, der lige er blevet renoveret og de nye butikker ligner jo knapt discount butikker længere, de har ikke længere bare skærende lysstofrør og kasser alle vegne, i vores er det længe der kun har været kasser hvis det er ting der fylder så meget at det nærmest er en ekstra hylde og så er det fks kaffe der har en fast plads hvor de så skifter ud efter hvad for et mærke der er på tilbud.

Vores netto har haft sådan en food truck, der var ikke så meget forskelligt men de havde nogle gode barbecue kyllinger der var bare almindelige kyllinger med barbecue marinade og stegt på spyd og de kostede ikke alverden men de var dælme gode , jeg tror det var en del af et forsøg og det var kun i nogle måneder den var her men der var da travlt for det meste,meget travlt fredag og jeg ville da sætte pris på hvis der kom en fast men jeg tror ikke det kan trække folk til der ikke ville handle der i forvejen.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf godtnavn » 4. maj 2019, 18:20

Jeg har det med Fakta som med Netto, nogle Fakta'er er fantastiske andre er skod, det kommer så meget an på lederen og de ansatte. Hvor vi boede før var Netto en skodbutik, og vi havde en god Fakta, her hvor vi bor nu undgår jeg Fakta, men vores Netto er mere ordentlig og tjekket end vores Føtex, så nu handler vi stort set kun i Netto :)
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf HerErJeg » 6. maj 2019, 05:01

Hos os kom Rema for godt et år siden, og det trækker tænder ud på Fakta. Jeg har faktisk ikke været i Fakta siden.
1
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Vil det få dig til at handle mere i Fakta?

Indlægaf Thitida-No-Chey » 6. maj 2019, 06:07

Jeg har Bilka, Kvickly, Rema, Lidl og Netto inden for en radius af 1 km... Den nærmeste Fakta er 3 km herfra... Når man kun handler på cykel, betyder det at det, der er tættest på er der man handler...
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede

Tilbage til "Privatøkonomi"