Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5889
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. jun 2018, 10:56

JoyNips skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
JoyNips skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
JoyNips skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
JoyNips skrev:Hestenørderi :genert:


Jeg er misundelig. Efter jeg er flyttet til England er alt jeg har siddet i, kunstlæder eller ruskind fra Thorowgood :whine: .

Har lige købt Tempur Memory foam hovedpude. Oh heaven!


Det er virkelig også den lækreste sadel, jeg nogensinde har ejet. Bevares, jeg er også ret fattig efter købet, men den kan forhåbentlig følge hesten og mig i mange år frem - den er med koldskum og latex, som i meget høj grad tilpasser sig hestens ryg og hvis hesten pludselig sætter vildt meget muskelmasse på overlinjen så der alligevel er behov for lidt justering, kan der blot skæres lidt skum ud. Og så vejer den ingenting og pga opbygningen er man virkelig tæt på hesten. Ejmen, det er sadel-himlen at ride i den!

Jeg har iøvrigt redet en venindes hest et par gange i en Bates kunstlæder-sadel, det var faktisk en okay oplevelse, selvom jeg foretrækker kalveskind.


Jeg er stadig misundelig :genert: .

Bates er okay, de har normalt stadig støtte i dem. Mine sadler var ikke verdens vidundre (Trainers Professional og Kieffer Nürenberg Schloss), men de var læder og passede helt perfekt til mine alt for korte ben.
Min parts ejer er helt vild med hendes Thorowgood med ruskind for den er "mega behagelig" at sidde i. Meeeh. Der er absolut ingen støtte whatsoever, stigeremmene er skæve og hvis man rider med grip, så sidder man altså bare ikke fast på samme måde. Derudover kan de ikke tilpasses hesten på samme måde - du kan ændre bomstørrelsen og det er det. Så den lægger kun ordentlig på krikken fordi der er skumpad under.

Når man har købt hest i den prisklasse som hun har, så forstår jeg simpelthen ikke at man ikke smider et par tusind kroner efter en ordentlig sadel. Ærlig talt. Hun rider på en hest til omkring 150.000 kr i en papsadel til max 2000. Men okay, måske er jeg bare en smule snobbet alligevel :fløjt:


Jeg har i mange år redet i en Windsor Elite, som er helt hæderlig til prisen, men det her er en helt anden liga. Det er så også en anden prisklasse...

Jeg har iøvrigt en veninde, der tilrider i en kunststofsadel og hun siger, at de eneste ridebukser med grip, der har fungeret for hende er fra det nye danske mærke Cavaleros. Tip hermed givet videre. De har vist ikke en webshop, men kontakter man dem på facebook kan man helt sikkert finde ud af noget. De står til en intropris på 600 kr. (og jeg elsker for the record også mine).


Fik lige set dem. De er fede. Jeg vil have et par :fløjt: Hvis jeg kan nå det inden introprisen løber ud haha.


Jeg købte mine til intropris i marts, så det tror jeg sagtens du kan. Den med et ret stort logo koster 600, den uden logo 700 og deres Diamante er vist pt nedsat til 1000, fordi de har fundet ud af at stenene slides af hurtigere end forventet.

Og de er virkelig lækre. Jeg sværger normalt til Pikeurs Candela-model og den her mindre en del om, men er lidt tykkere i stoffet og stivere i linningen.


Der står det udløber d. 1 Juli, så håber da de svarer snart inden jeg på en eller anden måde får overbevist mig selv om at jeg har brug for dem til fuld pris :lol: . Logoet kan jeg overleve - er vant til alt Animo's tingeltangel. Selvom jeg vidst egentlig ikke mangler overhovedet, har 3 par Animo til hverdagsbrug, 1 par til stævne og 1 par beige KL til englændernes underlige ideer om showing/riding show. De er btw brug én gang, overvejer at sælge - dyre ridebukser at have liggende :ninja: .
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf superboa » 29. jun 2018, 19:07

Jeg har trøsteshoppet bøger - så 2 romaner.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf Lykke » 29. jun 2018, 20:03

2 togbilletter til det sønderjyske for 120kr.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf Tilly » 30. jun 2018, 08:17

Solcreme. Det er da i hvert fald en slags selvforkælelse til min hud, at jeg køber ind til at beskytte den :D
1
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf superboa » 30. jun 2018, 21:03

En tur i biffen inkl snold :love:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. jun 2018, 22:07

En lille griseskuldertaske.
Hvis den viser sig alligevel at være FOR fjoget til mig, må den ryge videre til min venindes datter...

Billede
1
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf musling » 1. jul 2018, 00:57

DetSorteCirkus skrev:En lille griseskuldertaske.
Hvis den viser sig alligevel at være FOR fjoget til mig, må den ryge videre til min venindes datter...

Billede


:love: hvor er den fra?
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf Tata » 2. jul 2018, 11:06

En Hövding cykelhjelm :)
2
Timian :lun:
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf Suzan » 4. jul 2018, 03:27

Et par ridestøvler
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf superboa » 4. jul 2018, 17:57

2 par sandaler, som forhåbentligt kommer her hjem på fredag (ellers i starten af næste uge) - bare fordi jeg fortjener forkælelse :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. jul 2018, 19:11

Bogen 'Hvad døde de kongelige af?'.
Ved jeg, hvad resten af aftenen på hotelværelset skal bruges til?
Det tror jeg nok, at jeg gør!
4
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf Daine » 8. jul 2018, 16:44

Arriva One-Day billet til på tirsdag. Skal til Århus og have en skøn dag :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf Buller » 8. jul 2018, 20:41

En melkværn og sigte! Wohoo

Har snakket om det on off i 10 år. Nu fik jeg endelig gjort det. Ikke mere dødt gips mel.
1
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf HappyQ » 10. jul 2018, 14:25

En Kenwood køkkenmaskine
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hvad har du sidst købt af forbrugsgoder og selvforkælelse :)

Indlægaf Daine » 13. jul 2018, 16:10

En ny telefon - efter et års langt tilløb (det bliver ikke mig elektronikbranchen kommer til at spinde guld på :lol: ). Jeg skifter min gamle trofaste iPhone 4S ud med den nye Motorola G6+. Så håber jeg, jeg kan vænne mig til Android.

Derudover har jeg lige bestilt et cover til telefonen + et nyt cover til min iPad (så kom jeg nemlig over 200,- og kunne både få 10% og fri fragt. Jyden jubler, især fordi begge ting i forvejen var billige :D )
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Privatøkonomi"