Nu får vi de sidste 2 ugers feriepenge

Vil du have dine feriepenge udbetalt?

Ja, vælger at få mine 2 uger til marts
99
79%
Nej, jeg lader dem stå til jeg bliver gammel
7
6%
Ved ikke / usikker
5
4%
Har ikke nogen feriepenge at få udbetalt
12
10%
lyserød rumgorilla
2
2%
 
Afgivne stemmer: 125
Aesel82
Indlæg: 2655
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4286

Re: Nu får vi de sidste 2 ugers feriepenge

Indlægaf Aesel82 » 9. dec 2020, 04:34

Petrix skrev:
GuldPilen skrev:
Petrix skrev:
GuldPilen skrev:
Petrix skrev:Problemet med feriepengene er at vi bruger pengene på skrammel fra især Kina

Det tvivler jeg personligt på er sandt. Mine røg ind på opsparingen, da jeg havde brugt dem før jeg fik dem, så hvis andre har købt hus, bil eller fornyer boligen, så er det vist maksimalt østarbejdere, som kan blive et problem.

Der er klart nogle som køber produkter der er fra østen men så skal du jo bare finde tilsvarende fra USA eller EU som kan konkurrere på kvalitet, pris og udbud som deres produkter oftest kan. Det er let at sige deres produkter er noget skod men jeg tror ikke på du sidder med den fornødne viden om dette, eller om VW er kvalitet i Tyskland, eller vi skal se på andre produkter med sådan tanker. Måske er det bare fake news du løber med der, og ved det ikke :)


Nu sagde Jeg ikke Østen, men meget specifikt Kina.

Du gør det ikke bedre, ved at tro på at folk kun handler kinesisk, er du ikke lidt fake propaganda spreder nu, du lyder som du render rundt i en røgpindes os, og tror der kun er os og Kina. Folk har altså mange andre steder at bruge penge, det er ikke kun Kina det handler om, selv om de måske er repræsenteret i statistikken, så er de heller ikke mere. Selvfølgelig må du godt tro det men det er et ringe argument.

Jeg tvivler stadig på indefrosne feriepenge blev sendt til Kina :)


Undskyld, men hvad er det for noget fake propaganda du siger jeg spreder :lol: :lol: :lol:

Jeg siger det er træls, at der bliver pumpet mange penge ud til forbrug, da det især booster detailsektoren. Jeg sejler simpelthen så meget gods fra Kina til USA og Europa som aldrig før, så vi importerer mere, mens vores service sektor har det svært - vi sender altså mange penge ud af landet, mens der kommer færre retur. Jeg havde hellere set at man øgede håndværkerfradraget, energiforbedrinsfradraget Og andre ting der kunne få forbrugerne til at bruge penge inden for servicesektoren.


Håndværkerfradraget bliver også forhøjet - på trods af, at håndværkere melder om fulde ordrebøger og lang ventetid.
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Nu får vi de sidste 2 ugers feriepenge

Indlægaf Anlewi » 9. dec 2020, 05:01

Min mand og jeg tager vores sidste uger ud. De skal bruges på nye møbler til stuen
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Nu får vi de sidste 2 ugers feriepenge

Indlægaf Ally » 9. dec 2020, 08:43

Min ældste datter skal konfirmeres i slutningen af april, så størstedelen af pengene skal gå dertil.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Nu får vi de sidste 2 ugers feriepenge

Indlægaf LaMariposa » 11. dec 2020, 06:04

Tog ikke de første tre uger ud, da jeg formentlig allerede læner mig op ad et skattesmæk, men jeg tror, at jeg vil tage alle fem uger ud til næste år. Min opsparing kunne godt trænge til et boost efter bilkøb i år.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Nu får vi de sidste 2 ugers feriepenge

Indlægaf Animi » 26. feb 2021, 09:02

Meget dumt spørgsmål, fra en der ikke har forstand på Skat :genert: Hvor på min opgørelse skal jeg skrive mine indefrosne feriepenge på? Er det bare under lønindkomst?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
GuldPilen
Indlæg: 623
Tilmeldt: 7. okt 2020, 08:05
Kort karma: 29
Likede indlæg: 254

Re: Nu får vi de sidste 2 ugers feriepenge

Indlægaf GuldPilen » 26. feb 2021, 09:09

Animi skrev:Meget dumt spørgsmål, fra en der ikke har forstand på Skat :genert: Hvor på min opgørelse skal jeg skrive mine indefrosne feriepenge på? Er det bare under lønindkomst?

Du skal lægge dem til ved løn+a-skat og am-bidrag, som alt sammen står på LD opgørelsen du fik på e-boks.
3
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7410
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Nu får vi de sidste 2 ugers feriepenge

Indlægaf Aragorn » 26. feb 2021, 09:09

Et jeg den eneste der ser en boks hvor der står at beregningen tager længere tid end forventet, men at jeg kan se hvad jeg har til rådighed efter 15 februar? Jeg har fået en besked i eboks om at jeg kan se det for 14 dage siden, og den boks med at det ikke er klart før efter 15. Februar går bare ikke væk.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Privatøkonomi"