Hjælp til forskudsopgørelse

Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf milisa » 31. jan 2016, 21:04

Davs med jer

Jeg har brug for en, der kan sætte sig sammen med mig og hjælpe mig med at udfylde min forskudsopgørelse. Jeg har noget forskellig indtjening, som jeg selv skal stå for beskatning af plus et nyt job med noget kompliceret (for mig....) fradrag, og jeg er så bange for at gøre noget forkert.

Er der nogen, der kender nogen i Kbh-området, som kan hjælpe mig efter kl 16'ish i hverdagen? Jeg betaler selvfølgelig gerne og/eller tager opvasken/går med hunden/maler vinduer/yder lektiehjælp til ynglen, eller hvad vi nu finder ud af.
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf milisa » 31. jan 2016, 21:07

PS. Jeg har haft ringet til 2-3 revisorer. Jeg ved ikke, om jeg ringer til de forkerte og/eller udtrykker mig forkert, men de mener alle, at jeg "da bare skal gøre det og det".... Hvis jeg hører ordet "bare" én gang til, så skriger jeg!!! Hvis jeg synes, det var bare sådan lige, så ville jeg sgu da ikke være villig til at betale for det!!! :eksploderende-af-raseri-smiley:

Jeg orker ikke at forklare via tlf eller mail (dvs på skrift), så jeg leder som før nævnt efter nogen, der vil hjælpe mig ansigt-til-ansigt.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. mar 2016, 22:47

ved ikke om du har fundet nogle til at hjælpe dig.

Men indimellem kan man også få hjælpen direkte ved skat. Tag dine papirer, tal osv med til et af deres kontorer, og få hjælp til hvor og hvordan du forskuds- og årsopgører det.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf milisa » 6. mar 2016, 11:49

DD_81 skrev:ved ikke om du har fundet nogle til at hjælpe dig.

Men indimellem kan man også få hjælpen direkte ved skat. Tag dine papirer, tal osv med til et af deres kontorer, og få hjælp til hvor og hvordan du forskuds- og årsopgører det.


Det kan man kun, hvis man har en aftale med dem på forhånd. Og det vil de ikke give mig, fordi de mener, jeg selv kan finde svarene..... Og nej, har stadig ikke fundet nogen. For helvede også, hvor synes jeg det er svært altså.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. mar 2016, 13:04

milisa skrev:
DD_81 skrev:ved ikke om du har fundet nogle til at hjælpe dig.

Men indimellem kan man også få hjælpen direkte ved skat. Tag dine papirer, tal osv med til et af deres kontorer, og få hjælp til hvor og hvordan du forskuds- og årsopgører det.


Det kan man kun, hvis man har en aftale med dem på forhånd. Og det vil de ikke give mig, fordi de mener, jeg selv kan finde svarene..... Og nej, har stadig ikke fundet nogen. For helvede også, hvor synes jeg det er svært altså.


Det er rigtig flot at de mener man selv bør kunne finde svarene, når de i visse tilfælde slet ikke selv har styr på deres regler.
(min mand har fået et kæmpe smæk på den konto :tie:)

Håber du finder ud af det snarest.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf Flora » 6. mar 2016, 13:35

Hvis de revisorer du har kontaktet finder det for basalt, kunne du måske prøve at finde en revisorstuderende? De kender formentlig stoffet og vil vel bare være glade for at tjene lidt ved siden af studiet. Hvis du bor i nærheden af CBS eller tilsvarende kunne du måske tage forbi og sætte et opslag op?
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf milisa » 6. mar 2016, 18:36

Flora skrev:Hvis de revisorer du har kontaktet finder det for basalt, kunne du måske prøve at finde en revisorstuderende? De kender formentlig stoffet og vil vel bare være glade for at tjene lidt ved siden af studiet. Hvis du bor i nærheden af CBS eller tilsvarende kunne du måske tage forbi og sætte et opslag op?


Det var slet ikke nogen tosset ide! Jeg magter ikke flere tlf samtaler eller emailkorrespondencer, for jeg stoler ikke på mig selv godt nok til, at jeg får stillet de rigtige spørgsmål. Jeg har brug for at nogen gider tage sig den halve time, jeg vitterligt kun tror, det vil tage - og jeg skal sgu nok betale! - og lige holde mig i hånden gennem den forskudsopgørelse. Så en studerende kunne være alle tiders! Will do!
Senest rettet af milisa 6. mar 2016, 18:40, rettet i alt 1 gang.
1
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf milisa » 6. mar 2016, 18:38

DD_81 skrev:Det er rigtig flot at de mener man selv bør kunne finde svarene, når de i visse tilfælde slet ikke selv har styr på deres regler.
(min mand har fået et kæmpe smæk på den konto :tie:)

Håber du finder ud af det snarest.


Det er præcist det, jeg er bange for. Jeg har vitterligt ikke lyst til hverken at snyde eller blive snydt, så jeg vil bare gerne lige have noget hjælp. Det, jeg faktisk bare ikke forstår, er, at der da MÅ være andre end mig, der har det sådan her, når der kommer forskudsopgørelser? Der må da være nogen, der kan tjene kassen på at hjælpe? Jeg betaler gerne 500 kr for en ½ time, og jeg tænker som sagt, jeg ikke er den eneste?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. mar 2016, 21:31

lidt sjovt at revisorerne afviser dig... Tænker da at de om nogen må vide at det altså ikke for alle folk er så let og igennemskueligt, som det er for dem selv, og de kan jo blot taksere dig deres timehonorar, imens de hjælper dig.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf milisa » 9. mar 2016, 17:56

DD_81 skrev:lidt sjovt at revisorerne afviser dig... Tænker da at de om nogen må vide at det altså ikke for alle folk er så let og igennemskueligt, som det er for dem selv, og de kan jo blot taksere dig deres timehonorar, imens de hjælper dig.



Jeg tror simpelthen ikke, de gider. Det er vitterligt ikke kompliceret, det jeg har. Jeg har bare ikke overblikket, og jeg er ikke særlig god til at snakke i telefon, så jeg insisterer på et personligt møde. Jeg tænker, jeg måske har ringet til nogle revisorer, der er lidt for store og måske lidt for travle - lidt lissom taxaselskaber... Det er bare mega frustrerende. Det handler jo ikke om, at jeg vil have noget hverken billigt eller gratis, det skal bare være kompetent og ordentligt, så har jeg sgu ikke noget imod en timeløb på 1500 kr eller hvad ved jeg. Måske jeg burde gå efter nogle mindre revisorer, men det er jo totalt uigennemskueligt uden en personlige anbefaling, synes jeg.

Det frustrerer mig, det skal være så besværligt. Synes faktisk, det er en smule ydmygende, at jeg i den grad skal udstille, at jeg ikke har tjek på det og tigge og bede om hjælp. Æv altså. :'(
0
Tally-ho
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. mar 2016, 19:13

Nogle kommuner tilbyder økonomi kursus til selvstændige og iværksættere, måske der er et i dit område som du kan snige dig med på, din økonomi og skat tangerer jo nok lidt det :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Hjælp til forskudsopgørelse

Indlægaf milisa » 9. mar 2016, 20:20

DD_81 skrev:Nogle kommuner tilbyder økonomi kursus til selvstændige og iværksættere, måske der er et i dit område som du kan snige dig med på, din økonomi og skat tangerer jo nok lidt det :)


Jeg har faktisk kigget på det! :gogo: For det irriterer mig, at jeg ikke kan overskue det. Jeg hader at være hjælpeløs. Jeg googlede lidt mere her til aften og fandt en større revisorkæde, som virker tilpas store til, at jeg finder dem troværdige, men også tilpas nede på jorden til, at jeg tænker, at de kan lokkes til at tale med mig. Har skrevet til dem via deres kontaktformular, så nu må vi se.

Pt har opslaget på CBS ikke givet pote, men det kan jo også nå at komme.
1
Tally-ho

Tilbage til "Privatøkonomi"