Det bedste og billigste

Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Det bedste og billigste

Indlægaf Lykke » 2. feb 2016, 10:10

Skal vi ikke have en tråd hvor vi deler det billigste og bedste?

Nogle gange når jeg skal købe toiletpapir, køkkenrulle, håndsæbe osv i den dur er jeg i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Jeg synes umiddelbart sjældent jeg mærker den store forskel på produkterne, men når jeg står nede i butikken aner jeg ikke hvad jeg skal vælge.

Det er selvfølgelig individuelt hvad man synes er fantastisk, men jeg synes alligevel det kunne være rart at høre hvis I lige kender det gode toiletpapir som er mega billigt, eller tandpasta, eller eller eller.
Det må også gerne være alt muligt andet. Tænker bare på alt andet end fødevare, da det måske er lidt noget andet.

Jeg et nemlig selv helt blank på det område og i sidste forrige uge købte jeg minirisk toiletpapir til 30 kr for 8 ruller svanemærket - og jeg blev sgu skuffet. Det var bare nul luksus til lidt for mange penge synes jeg.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf girl_beat » 2. feb 2016, 10:23

Vatrondeller - bedst og billigst er Nettos til 7-8 kr. De fnuldrer ikke og skiller ikke af 'i lag' :gogo:

Bacon - også bedst og billigst i Netto. Dén der pakke i gul og rød. Sprøjter/spratter ikke så meget under stegning som flere andre mærker - det ER afprøvet :D
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Filipai » 2. feb 2016, 10:49

^ helt enig, den smager af en blanding af Cocio og matilde milkshake, det er SÅ lækkert.

Den bedste "friske" appelsinjuice er også fra Lidl. Vitafit til 12-14 kr mener jeg det er, og af og til på tilbud til 10
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. feb 2016, 10:49

Skumfidusen skrev:Kakaomælk skal købes i Lidl. Deres langtidsholdbare kakao ligner det usleste discountprodukt når man ser på indpakningen, men det er den bedste færdigkakao jeg kender. Mine børn omtaler Matilde-kakao som "den dårlige kakao". Lidls koster 8 kroner i normal pris, så vidt jeg husker.


Den smager lidt som cocio :D

Jeg køber oftest toiletpapir i lidl, deres luksus-variant er billig og god, matcher genrelt tilbudpriserne på de dyre kendte mærker.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf icelady » 2. feb 2016, 11:17

Et lille tip, som jeg dog har fået på puklen for et par gange, fordi folk mener ens hænder ikke bliver rene af det.

Hvis man bruger flydende håndsæbe, så fremfor at købe div deciderede flydende, så køb en flaske shampoo i Lidl eller Netto. (Mener prisen ligger på 12 kr for en stor flaske med enten 750 ml eller 1 liter.) Hæld det i bøtten til flydende håndsæbe.


Toiletpapir; der køber jeg altid Aldis 3-lags. 12 ruller for 25 kr. Prøvede Lambis på et tidspunkt det var på tilbud...nej....bare nej.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf girl_beat » 2. feb 2016, 11:24

icelady skrev:Et lille tip, som jeg dog har fået på puklen for et par gange, fordi folk mener ens hænder ikke bliver rene af det.

Hvis man bruger flydende håndsæbe, så fremfor at købe div deciderede flydende, så køb en flaske shampoo i Lidl eller Netto. (Mener prisen ligger på 12 kr for en stor flaske med enten 750 ml eller 1 liter.) Hæld det i bøtten til flydende håndsæbe.

Det nævnes måske, fordi håndsæbe er anti-bakterielt og shampoo ikke er det? :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Spjaerten » 2. feb 2016, 15:54

Jeg bruger bodyshampoo i min sæbe dispenser.
Så dove eller nivea refill bag.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Nicolait » 5. feb 2016, 15:30

Normal har mange gode ting som er billige, bl.a. hårvoks, balsam, samt rengøringsmidler.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Giraffie » 5. feb 2016, 17:10

Lidl har en god tomat ketchup a la Heinz til 5,95.

Jeg er ret begejstret for Lidl og deres discount produkter.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Lykke » 5. feb 2016, 19:41

Men er det virkelig så billigt i normal. Er det rengøring og toiletpapir der er billigst der?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf kidkomb » 6. feb 2016, 00:38

Jeg er med på den ufiltrerede æblejuice i karton fra Lidl. Nøj, den er god!

Mht toiletpapir, så er jeg sådan en der krøller og ikke folder. Og jeg kan ikke forstå fascinationen af tykt toiletpapir.
Det er SÅ dårligt for afløb osv og man kan ikke krølle det ordentligt.
Nettos billige er det bedste overhovedet af alle mærker jeg har prøvet og det er skånsomt for afløb og miljø, for det er nemt at opløse.

Vi er holdt op med, at købe Klovborg osv mærkeost, for Mammen Guld er den bedste alm købeskære-ost vi har smagt. Den er som regel på tilbud et eller andet sted.

Der er en del shampoo'er jeg ikke kan tåle, så jeg har et pænt lager af feks Head&Shoulders, som jeg ikke kan bruge. Det ryger i sæbedispenseren på badeværelset, for selvom jeg ikke rigtig kan tåle det, så er jeg for nærrig til at smide det ud :blush:

Nettos vatrondeller er de bedste.

De har faktisk en øko skæreost i Lidl som også er rigtig god.
I det hele taget, så handler jeg helst kødpålæg i Lidl, da der er større procent kød i.

Skinke, altså pålægsskinke, der er Nettos den billigste den absolut bedste af "slave-skinkerne" Den har også den højeste kødprocent.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Rapfisk » 6. feb 2016, 05:34

I det hele taget har Lidl et stort udvalg af MSC-certificeret fisk og skaldyr.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Rapfisk » 6. feb 2016, 11:15

Lidls Rice Krispies er også de bedste.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9019
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21845

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Purple Haze » 6. feb 2016, 11:23

Lyder til jeg skal til at komme noget mere i Lidl.

Deres dåsecolaer, Freeway, er faktisk også ret gode. Næsten Coca Cola niveau når de er helt kolde.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det bedste og billigste

Indlægaf Karkluden » 6. feb 2016, 11:54

Skumfidusen skrev:
girl_beat skrev:
icelady skrev:Et lille tip, som jeg dog har fået på puklen for et par gange, fordi folk mener ens hænder ikke bliver rene af det.

Hvis man bruger flydende håndsæbe, så fremfor at købe div deciderede flydende, så køb en flaske shampoo i Lidl eller Netto. (Mener prisen ligger på 12 kr for en stor flaske med enten 750 ml eller 1 liter.) Hæld det i bøtten til flydende håndsæbe.

Det nævnes måske, fordi håndsæbe er anti-bakterielt og shampoo ikke er det? :gruble:


De antibakterielle håndsæber skal bruges med varsomhed. Dels ryger det antibakterielle jo ud i afløbet og kan give nogle nye superbugs, når tilstrækkelig mange bakterier bliver eksponeret, dels slår de også de gode bakterier på vores hænder ihjel.

Enig. Plus folk altså lige skal styre deres bakterieangst. Medmindre man har svækket immunforsvar eller lignende, så bliver man hverken syg eller dør af helt almindelige bakterier fra sin banan, hud eller vognen i Brugsen (eller hvad man nu lige rører ved).
På hospitaler og lignende inst. giver det god mening med sprit og de regimer vi har, for der ER folk faktisk syge, og kan blive meget alvorligt syge af ingenting, og der er mange underlige bakterier, men derhjemme er det altså ikke så væsentligt.

EDIT: jeg spritter også kun mine hænder, når jeg er på arbejde, og så hvis jeg er syg, og vil forsøge at minimere smitten.

Nå, til tråden: Coops X-tra tandpasta er ganske ganske udmærket, og koster 8 kr for en kæmpe tube.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Privatøkonomi"