Hamstre du kontanter?

Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf LadyFox » 6. jun 2021, 06:29

Sangius skrev:
Wizzze skrev:
Sangius skrev:Hvad skal du bruge 500 kroner til, hvis strømmen går?


Sidst strømmen gik, så kunne jeg både handle og få noget at spise, fordi jeg havde kontanter, hvor andre med kort havde problemer, og dengang fandtes fluesmækkeren stadig.


Ah, så altså, hvis strømmen går nede i Kvickly, eller hvad?

Kan de virkelig godt tage imod kontanter hvis deres kasseapparat er ude af drift?

Da strømmen gik i en stor del af København for et par uger siden kunne man i hvert fald ikke købe noget i mit lokalområde.
Alene det at supermarkederne har elektroniske dører er jo et problem.
0
...
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf musling » 6. jun 2021, 09:45

Absolut ikke. De eneste kontanter vi har liggende er de ca 200 kr i mønter der ligger i en skål ved hoveddøren, så vi altid har lidt at give ud af, hvis der kommer børn og vil sælge lodsedler eller lign. Og dem har der jo ikke rigtigt været nogle af det seneste års tid. Men håber da de kommer igen. ♥
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf Bøtte » 6. jun 2021, 10:13

Hamstrer ikke. Men altid lidt kontanter, da min ældste er ved st lære lidt om pengenes betydning. Hun vil rigtig gerne cykle hen og handle eller hente rundstykker, så det skal der være kontanter til.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf LadyFox » 6. jun 2021, 10:18

Jeg ejer ikke så meget som en krone i kontanter.
0
...
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9937
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17865

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf .Magic. » 7. jun 2021, 05:23

Jeg kan bedst lide at bruge kontanter og sådan har det altid været - men jeg hamstrer ikke kontanter.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf zembra1986 » 7. jun 2021, 19:35

Nej. Jeg kan ikke udstå at have fysiske penge på mig. Jeg er konstant nervøs for at miste dem og kan ikke holde styr på mit rådighedsbeløb når jeg både har penge i banken og i hænderne.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf Daine » 8. jun 2021, 13:54

Lemonella skrev:Jeg overvejer det faktisk. Især efter, min bank lige har sendt mig en mail om at der fra 10 juni, vil blive trukket 240kr hver 3 måned fra min konto. Det er den betaling, de vil have for at jeg har en konto hos dem og et visa/dankort.
Det er 80kr om måneden og altså små 1000kr om året for at få lov at bruge deres bank og for at få lov at have et visa/dankort hos dem.
Det er rent tyveri!

Øj, jeg ville blive arrig - og skifte bank! Der er ikke meget der kan få mig til at skifte, men sådan noget der ville kunne få mig til det. Må jeg spørge - hvilken bank har du?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 991

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf Iforbifarten » 9. jun 2021, 05:28

Nej. Jeg synes det er usandsynligt besværligt efterhånden.
Jeg har fx 750 kr jeg nødtvungent accepterede som delbetaling ved et privat salg og jeg har store problemer med at få dem brugt.

Vi prøver at have lidt mønter til lodseddelsalg etc ved døren, men der tager børnene faktisk oftere og oftere MobilePay eller brugt forældrenes.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf godtnavn » 9. jun 2021, 17:24

Lemonella skrev:
Daine skrev:
Lemonella skrev:Jeg overvejer det faktisk. Især efter, min bank lige har sendt mig en mail om at der fra 10 juni, vil blive trukket 240kr hver 3 måned fra min konto. Det er den betaling, de vil have for at jeg har en konto hos dem og et visa/dankort.
Det er 80kr om måneden og altså små 1000kr om året for at få lov at bruge deres bank og for at få lov at have et visa/dankort hos dem.
Det er rent tyveri!

Øj, jeg ville blive arrig - og skifte bank! Der er ikke meget der kan få mig til at skifte, men sådan noget der ville kunne få mig til det. Må jeg spørge - hvilken bank har du?


Jeg har Lån&Spar bank.


Wow! Nogen speciel grund? De har ikke skrevet noget til mig, men nu frygter jeg da sådan en mail, det gider jeg sgu ikke, så skifter jeg. Er ellers den første bank jeg har været rigtig glad for.

EDIT: undersøgte det, det kommer heldigvis ikke til at ramme mig da min mand er i en fagforening der giver ham gratis konti og kort hos dem. Men tror generelt ikke det er en særlig awesome bank hvis man ikke er medlem af nogen af de organisationer der ejer den.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf godtnavn » 9. jun 2021, 17:33

Vi har et par tusind i kontanter. Ikke frivilligt, men har fået nogle pengegaver kontant, og hvor de før brugte dem løbende har jeg ikke fået dem brugt grundet corona, så nogle af dem er pengegaver der er over et år gamle.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 9. jun 2021, 17:53

Jeg hamstrer ikke. Men jeg har 2500 kr. i en skuffe fra da jeg solgte nogle møbler.
Jeg ville sætte dem i banken, men har besluttet at det egentlig er meget rart at have lidt penge i skuffen når nu samfundet kollapser og dommedag kommer...men så er de kontanter sgu nok ikke så meget værd alligevel :D Måske man skulle investere i et par guldmønter i stedet.
0
fisken80
Indlæg: 22070
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf fisken80 » 9. jun 2021, 18:39

godtnavn skrev:
Lemonella skrev:
Daine skrev:
Lemonella skrev:Jeg overvejer det faktisk. Især efter, min bank lige har sendt mig en mail om at der fra 10 juni, vil blive trukket 240kr hver 3 måned fra min konto. Det er den betaling, de vil have for at jeg har en konto hos dem og et visa/dankort.
Det er 80kr om måneden og altså små 1000kr om året for at få lov at bruge deres bank og for at få lov at have et visa/dankort hos dem.
Det er rent tyveri!

Øj, jeg ville blive arrig - og skifte bank! Der er ikke meget der kan få mig til at skifte, men sådan noget der ville kunne få mig til det. Må jeg spørge - hvilken bank har du?


Jeg har Lån&Spar bank.


Wow! Nogen speciel grund? De har ikke skrevet noget til mig, men nu frygter jeg da sådan en mail, det gider jeg sgu ikke, så skifter jeg. Er ellers den første bank jeg har været rigtig glad for.

EDIT: undersøgte det, det kommer heldigvis ikke til at ramme mig da min mand er i en fagforening der giver ham gratis konti og kort hos dem. Men tror generelt ikke det er en særlig awesome bank hvis man ikke er medlem af nogen af de organisationer der ejer den.


Jeg har den også og er netop også fagforeningskunde. Og jeg tror du har ret. Men altså, hvilken bank er det efterhånde særlig awesome at være kunde i…
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf godtnavn » 9. jun 2021, 19:29

fisken80 skrev:
godtnavn skrev:
Lemonella skrev:
Daine skrev:
Lemonella skrev:Jeg overvejer det faktisk. Især efter, min bank lige har sendt mig en mail om at der fra 10 juni, vil blive trukket 240kr hver 3 måned fra min konto. Det er den betaling, de vil have for at jeg har en konto hos dem og et visa/dankort.
Det er 80kr om måneden og altså små 1000kr om året for at få lov at bruge deres bank og for at få lov at have et visa/dankort hos dem.
Det er rent tyveri!

Øj, jeg ville blive arrig - og skifte bank! Der er ikke meget der kan få mig til at skifte, men sådan noget der ville kunne få mig til det. Må jeg spørge - hvilken bank har du?


Jeg har Lån&Spar bank.


Wow! Nogen speciel grund? De har ikke skrevet noget til mig, men nu frygter jeg da sådan en mail, det gider jeg sgu ikke, så skifter jeg. Er ellers den første bank jeg har været rigtig glad for.

EDIT: undersøgte det, det kommer heldigvis ikke til at ramme mig da min mand er i en fagforening der giver ham gratis konti og kort hos dem. Men tror generelt ikke det er en særlig awesome bank hvis man ikke er medlem af nogen af de organisationer der ejer den.


Jeg har den også og er netop også fagforeningskunde. Og jeg tror du har ret. Men altså, hvilken bank er det efterhånde særlig awesome at være kunde i…


Jeg synes faktisk den er ret awesome når man er fagforeningskunde, eller er gift med en :D Vi har så lige oprettet Lunar ved siden af så vi slipper for at betale negative renter :)
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf zembra1986 » 10. jun 2021, 18:49

Lemonella skrev:Jeg overvejer det faktisk. Især efter, min bank lige har sendt mig en mail om at der fra 10 juni, vil blive trukket 240kr hver 3 måned fra min konto. Det er den betaling, de vil have for at jeg har en konto hos dem og et visa/dankort.
Det er 80kr om måneden og altså små 1000kr om året for at få lov at bruge deres bank og for at få lov at have et visa/dankort hos dem.
Det er rent tyveri!


Det lyder godtnok også dyrt :8: Jeg betaler også for mit visa dankort og min netbank hos Danske bank, men det er vist kun 300 kr. I alt om året.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Hamstre du kontanter?

Indlægaf klumphen » 10. jun 2021, 21:45

Lemonella skrev:Jeg overvejer det faktisk. Især efter, min bank lige har sendt mig en mail om at der fra 10 juni, vil blive trukket 240kr hver 3 måned fra min konto. Det er den betaling, de vil have for at jeg har en konto hos dem og et visa/dankort.
Det er 80kr om måneden og altså små 1000kr om året for at få lov at bruge deres bank og for at få lov at have et visa/dankort hos dem.
Det er rent tyveri!

Jeg mener bestemt at det er 200kr pr år for kort, og de 40kr hver 3 måned for konto.
Jeg er fagforeningskunde, men fordi jeg flyttede nogle af mine penge til en anden bank, så røg jeg ud af det gode selskab. Min plan er at flytte mine kort til lunar bank, og så bare betale de 160kr pr år for en konto med 100.000 uden negativ rente. Det kan stadig godt betale sig.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"