Årsopgørelsen 2015

StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Årsopgørelsen 2015

Indlægaf StripesAddict » 18. mar 2016, 15:27

Wizzze skrev:
didas skrev:Hvis jeg nu vil fifle med forskudsopgørelsen, ville jeg så bare kunne sætte mine renteudgifter til eks. 0kr.? Jeg behøver ikke mange tusinde tilbage, men et par tusind ville ikke gøre noget. Jeg har også indbetaling til A-kasse og efterløn, kan man pille ved noget der? (Jeg er den største spasser til det her, er så bange for at gøre noget forkert, iih hvor det irriterer mig :lol: )


Ja undlader du dine renteudgifter og udgifter til a-kasse fra forskudsopgørelsen, vil du få penge tilbage næste år. Men husk det sker fordi dit fradrag i forbindelse med lønnen bliver mindre, så du vil få mindre udbetalt af din løn resten af året.


Hos mig har både renteudgifter og fagforeningskontingent været indberettet af sig selv (eller af bank/fagforening), så spørgsmål er om Didas kan det? :gruble:
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Årsopgørelsen 2015

Indlægaf StripesAddict » 18. mar 2016, 15:44

Ballademager skrev:
StripesAddict skrev:
Wizzze skrev:
didas skrev:Hvis jeg nu vil fifle med forskudsopgørelsen, ville jeg så bare kunne sætte mine renteudgifter til eks. 0kr.? Jeg behøver ikke mange tusinde tilbage, men et par tusind ville ikke gøre noget. Jeg har også indbetaling til A-kasse og efterløn, kan man pille ved noget der? (Jeg er den største spasser til det her, er så bange for at gøre noget forkert, iih hvor det irriterer mig :lol: )


Ja undlader du dine renteudgifter og udgifter til a-kasse fra forskudsopgørelsen, vil du få penge tilbage næste år. Men husk det sker fordi dit fradrag i forbindelse med lønnen bliver mindre, så du vil få mindre udbetalt af din løn resten af året.


Hos mig har både renteudgifter og fagforeningskontingent været indberettet af sig selv (eller af bank/fagforening), så spørgsmål er om Didas kan det? :gruble:


Man kan justere på noget af det. Jeg var i hvert fald inde og sænke mine renteudgifter, fordi vi havde betalt vores huslån ud.


Ah ja, det kan selvfølgelig godt være :)
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Årsopgørelsen 2015

Indlægaf JoyNips » 21. mar 2016, 08:11

StripesAddict skrev:
Hos mig har både renteudgifter og fagforeningskontingent været indberettet af sig selv (eller af bank/fagforening), så spørgsmål er om Didas kan det? :gruble:


Du skal skelne imellem de tal, SKAT selv indsætter på forskudsopgørelsen baseret på forrige års årsopgørelse, og de tal, som hentes fra bank hhv. fagforening, når året gøres op.

Tallet på forskudsopgørelsen kan man ændre som man vil, eksempelvis ved at sætte renteudgifter og fagforeningskontingent til 0 og de rigtige tal vil så blive hentet automatisk fra bank og fagforening, når året opgøres.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Årsopgørelsen 2015

Indlægaf StripesAddict » 21. mar 2016, 08:14

^det giver mening, tak :)
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Årsopgørelsen 2015

Indlægaf 2SHY » 21. mar 2016, 13:34

Så kom jeg endelig igennem til SKAT og fik forklaret dem hvordan og hvorledes med den tidligere arbejdsgiver der er så meget rod med. Hvis jeg ellers har fulgt hende skatte damens vejledninger rigtigt, så skal jeg have 10.390 kr. tilbage :8: :gisp: Nøj hvor falder det bare på et tørt sted!
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Årsopgørelsen 2015

Indlægaf Daine » 21. mar 2016, 15:51

2SHY skrev:Så kom jeg endelig igennem til SKAT og fik forklaret dem hvordan og hvorledes med den tidligere arbejdsgiver der er så meget rod med. Hvis jeg ellers har fulgt hende skatte damens vejledninger rigtigt, så skal jeg have 10.390 kr. tilbage :8: :gisp: Nøj hvor falder det bare på et tørt sted!


Det håber jeg virkelig for dig, du trænger til lidt medgang i alt det her :kram:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Årsopgørelsen 2015

Indlægaf 2SHY » 21. mar 2016, 15:53

Daine skrev:
2SHY skrev:Så kom jeg endelig igennem til SKAT og fik forklaret dem hvordan og hvorledes med den tidligere arbejdsgiver der er så meget rod med. Hvis jeg ellers har fulgt hende skatte damens vejledninger rigtigt, så skal jeg have 10.390 kr. tilbage :8: :gisp: Nøj hvor falder det bare på et tørt sted!


Det håber jeg virkelig for dig, du trænger til lidt medgang i alt det her :kram:

Jo tak :kys: Når der allerede nu står et minus på 3000 og næste måned er kvartals halløj så er det virkelig virkelig godt! Hvad der end er tilbage efter der er kommet sorte tal på kontoen bliver knaldet ind på noget andet gæld
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Årsopgørelsen 2015

Indlægaf englishchannel » 30. mar 2016, 08:13

Er der nogen her med forstand på befordringsfradrag (eller bare fradrag i det hele taget)? Jeg har lige beregnet min befordring til 960 kr, men efter at jeg har tilføjet den til årsopgørelsen, skal jeg kun have ca. 200 kr. mere tilbage end før.

Lyder det rigtigt i jeres ører? Jeg håbede godt nok, at jeg ville få lidt mere ud af det :genert:
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Årsopgørelsen 2015

Indlægaf MissDitte » 30. mar 2016, 08:33

Fradrag betyder jo penge, du ikke skal betale skat af.
Hvis du betaler 30 % i "grundskat" (husker ikke lige hvad det hedder rigtigt) skal du ikke betale de 30% af 960 kr som du allerede har betalt. Dvs dem får du tilbage. Jeg ville forvente, at det så lå omkring 300 kr, men det tyder på, at dit grundtræk er lavere end 30%.
2

Tilbage til "Privatøkonomi"