Mobilepay

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17263
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42125

Re: Mobilepay

Indlægaf LaMariposa » 15. mar 2024, 12:41

PaleSeptember skrev:Det er ikke noget, der kan få mit pis i kog.


Heller ikke her. Jeg tænker, at vi hurtigt vænner os til at bruge den nye version. Jeg bruger det i hvert fald så meget, at en opdatering af app'en ikke får mig til at lade være.
0
:lun: Be brave
Julledyret
Indlæg: 437
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 408

Re: Mobilepay

Indlægaf Julledyret » 15. mar 2024, 16:03

Jeg kunne bedre lide layoutet før, men det vænner jeg mig nok til.

Hvad der er blevet forringet er, som andre nævner, at man ikke kan se noten/beskeden fra de gamle overførsler.

Men det mest irriterende er, at nu fremgår mit fulde navn. Jeg er en af dem, der kun fremstod med fornavn og initialer på efternavn. Det rager ikke fremmede hvad jeg hedder, så de kan søge mig frem bare fordi jeg f.eks. laver en handel på DBA eller jeg køber noget på et loppemarked.
0
Julledyret
Indlæg: 437
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 408

Re: Mobilepay

Indlægaf Julledyret » 15. mar 2024, 16:08

Jeg kunne bedre lide layoutet før, men det vænner jeg mig nok til.

Hvad der er blevet forringet er, som andre nævner, at man ikke kan se noten/beskeden fra de gamle overførsler.

Men det mest irriterende er, at nu fremgår mit fulde navn. Jeg er en af dem, der kun fremstod med fornavn og initialer på efternavn. Det rager ikke fremmede hvad jeg hedder, så de kan søge mig frem bare fordi jeg f.eks. laver en handel på DBA eller jeg køber noget på et loppemarked eller lignende.
0
abcd
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10187

Re: Mobilepay

Indlægaf abcd » 15. mar 2024, 16:25

LadyFox skrev:
Nigleb skrev:
Misantropen skrev:Er der tilfældigvis en af jer der ved hvor de får oplysningerne om ens navn fra? Det navn der står hos mig stemmer ikke overens med med mit navn i CPR-registret eller det der hører til det tilknyttede betalingskort.

Det er mange år siden navnet blev ændret, så det virker ret mærkeligt.

Min datters navn er hendes gamle efternavn. Jeg ringede derind, og de forklarede det med at det var fordi min datter havde navne- og adressebeskyttelse og havde fået det efter at de havde trukket oplysningerne i sin tid. Der er to muligheder for at få det opdateret til det nye: Slette profilen og lave en ny, med foto af pas med det nye navn eller at slette navne- og adressebeskyttelse i nogle dage, så de kan trække de opdaterede oplysninger.

Jeg har også navne og adresse beskyttelse, og har skiftet navn efterfølgende - så jeg hedder også mit gamle navn i MobilePay. Det er positivt for mig, da jeg ikke ønsker at mit nye navn blive tilgængeligt for folk der har mit telefonnummer.
Jeg havde egentlig troet at jeg derfor ville være nødt til at slette MP, så jeg er glædeligt overrasket :pompom:


Okay, så et workaround til Mobilepays navnepolitik er at ændre midlertidigt navn til f.eks. "Smørblomst Jensen", få adressebeskyttelse og dernæst ændre sit navn tilbage igen...
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14651

Re: Mobilepay

Indlægaf Pjeps » 15. mar 2024, 16:56

Den gør det den skal, sende og modtage penge. Så jeg er ligeglad med hvordan den ser ud.
0
:ninja:
fisken80
Indlæg: 22415
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52728

Re: Mobilepay

Indlægaf fisken80 » 16. mar 2024, 15:35

Den kan åbenbart ikke beslutte, hvordan den vil se ud når man har sendt penge. Min stakkels æggemand på torvet blev helt forvirret da jeg viste ham, at jeg havde sendt beløbet, for sådan havde det ikke set ud ved de andre. Det var tæt på, at jeg ikke kunne overbevise ham om, at de altså VAR sendt.
Det er jo noget rod.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21961
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59582

Re: Mobilepay

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. mar 2024, 15:40

Jeg har altid godt kunnet lide, at layoutet var så enkelt, og derfor synes jeg, at der ser rodet ud nu. Det handler ikke om, at jeg ikke kan finde ud af at bruge appen, men om at jeg godt kunne lide det stringente fokus på kernefunktionerne. Fx. synes jeg, at det er irriterende, at betalingerne nu ligner beskedtråde. Jeg er ikke tilhænger af, at alt partout skal gøres "socialt".
4

Tilbage til "Privatøkonomi"