Spørgsmål om Skat.

WUGS
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. aug 2015, 19:15
Kort karma: 0

Spørgsmål om Skat.

Indlægaf WUGS » 28. mar 2016, 19:18

Jeg har fiflet lidt med min forskudsopgørelse, og har derved 0 kr i fradrag. Det er gjort helt bevidst, for at lave en opsparing igennem Skat :genert:

Min indkomst består af SU og et endnu ukendt antal vikartimer. SU bruger mit hovedkort, og vikarjobbet bruger jo så bi-kortet. Men får man beskæftigelsesfradrag selvom vikarjobbet ikke bruger mit hovedkort, og hvad er konsekvenserne af at den indkomst ikke er anført på forskudsopgørelsen?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Spørgsmål om Skat.

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. mar 2016, 15:25

Alt dit løn generer beskæftigelsesfradrag, om det er opgjort eller ej, og som jeg læser dine forhold så har manglende forskudsopgørelse og fiflerier ikke nogle konsekvenser for dig skattemæssigt, da du ligger langt under grænsen for topskat.



Men du skal være opmærksom på at skat som en service har indført at de (elektronisk) sammenholder ens faktiske tal med ens forskudsopgørelse, og derfor retter den til for en. Så det kan godt hænde at de pludselig har forskudsopgjort de forskellige rubrikker for dig, så du pludselig har er fradrag.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
WUGS
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. aug 2015, 19:15
Kort karma: 0

Re: Spørgsmål om Skat.

Indlægaf WUGS » 29. mar 2016, 20:00

Tak.
Nej jeg kommer ikke i nærheden af topskat.

Så jeg kan godt gå ud fra at vikarindtægten (såfremt den ikke bliver påført forskudsopgørelsen) vil give et plus på "skatteopsparingen", frem for en restskat?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Spørgsmål om Skat.

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. mar 2016, 20:13

WUGS skrev:Tak.
Nej jeg kommer ikke i nærheden af topskat.

Så jeg kan godt gå ud fra at vikarindtægten (såfremt den ikke bliver påført forskudsopgørelsen) vil give et plus på "skatteopsparingen", frem for en restskat?


Ja det kan du godt regne med :)
fradraget er 8,3% af dine tjente kroner, dog max 28.000 :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Privatøkonomi"