Sparer du op? Hvorfor - til hvad?

MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Sparer du op? Hvorfor - til hvad?

Indlægaf MOGA » 28. jul 2016, 12:04

Jeg sparer ikke op i stor skala. Jeg bor til leje og har en leaset bil, så de penge, der bliver sat fra her, går typisk til uforudsete udgifter, ferier, og noget bliver reserveret til konfirmation. I stedet afdrager jeg ekstra på mit SU-lån. På sigt vil jeg gerne spare sammen til udbetalingen på en ejerbolig, men ikke på bekostning af fx ferier. Derfor er der ikke penge til den form for opsparing i mit budget lige nu.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Sparer du op? Hvorfor - til hvad?

Indlægaf Juki » 28. jul 2016, 12:48

Jeg har en opsparingskonto, men jeg er mega dårlig til at spare op :genert: Især hvis der ikke er noget konkret jeg står og mangler, har brug for eller gerne vil have. Jeg bruger simpelthen pengene på forbrug og lal, men med fare for at jinxe det fremover, så har det godt kunne "betale" sig. Jeg hverken ejer hus, bil eller lignende, så har derfor ikke store vedligeholdelsesposter.

Det eneste jeg som sådan lægger pengene til side til er udgifter til mine hunde. Det er alt lige fra dyrlægeregninger, foder, udstyr, forsikringer, medicin m.m., så den konto bliver jævnligt tømt.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Privatøkonomi"