Hvornår har du sidst brugt eller modtaget en check?

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvornår har du sidst brugt eller modtaget en check?

Indlægaf Lulu » 17. maj 2016, 09:38

I formildelse med vores forrige flytning i 2010.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvornår har du sidst brugt eller modtaget en check?

Indlægaf lulu-p » 17. maj 2016, 10:54

Min mand fik en check sidste år fra sygesikringen DK.

Selv har jeg vist ikke modtaget en i mindste 20 år. Men i arbejdssammenhæng landede der en på mit skrivebord fornylig. Meget mærkeligt.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Hvornår har du sidst brugt eller modtaget en check?

Indlægaf Neenah » 17. maj 2016, 10:57

Da jeg betalte for en stak bøger fra ham her guttens boghandel, ude midt i Arizonas ørken. Det var i sommeren 2014. Eller - det er vist løgn. Jeg betalte også enkelte gange husleje i USA via check. Jeg har aldrig skrevet en check i Danmark selv.

DSC_0437.JPG
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Hvornår har du sidst brugt eller modtaget en check?

Indlægaf Daflo » 17. maj 2016, 11:50

Sidst jeg modtog en check var også fra TDC, jeg er overbevist om de gjorde det på den måde så længe, fordi de håbede kunderne ikke fik hævet pengene.

Jeg betalte med en certificeret bankcheck i sidste måned da jeg skulle betale for et visa. Det var den eneste måde ambassaden accepterede betaling på. Bankchecken kostede næsten det samme som visaet :forvirret2:
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvornår har du sidst brugt eller modtaget en check?

Indlægaf fisken80 » 17. maj 2016, 19:36

Sidste år da vi købte en brugt bil privat fik vi beløbet udstedt på en bankcheck som sælger så fik.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4380
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvornår har du sidst brugt eller modtaget en check?

Indlægaf BlueBunny » 17. maj 2016, 20:29

Jeg har i dag været i banken med en check. Pengene skal stå TRE dage! på kontoen før jeg må hæve dem :/ det har jeg aldrig hørt før.
Tror det er endnu en af jyske banks underlige regler. Godt jeg snart får ny bank.

Checken var en gave jeg fik for en måneds tid siden af familie. Jeg kommer bare ikke så tit i banken.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvornår har du sidst brugt eller modtaget en check?

Indlægaf Karkluden » 17. maj 2016, 23:46

DD_81 skrev:
Wizzze skrev:Jeg tror at sidst jeg så en check var fra TDC, i forbindelse med noget dobbelttræk af vores yousee abn. De kunne ikke bare tilbageføre pengene, nææ nej, der kom en check som så skulle ned i banken og al det hejs. Det var vist forrige år :gruble:


det samme problem havde vi med DONG, da vi flyttede september 2014, - der kom vores tilgodehavende på en chek.
P**se irriterende!

Og de kunne ikke flytte pengene til vores nye abbonementsnummer heller.

Vores forsikringsselskab brugte også at sende en chek ud på medlemsbonus, det er nok en 3 år siden de stoppede med det.

Me too. Bare med NRGI her i januar. Beløbet på checken var mindre end bankens gebyr for håndtering :stoned: Så jeg hævede den ikke.

Før det var sidste gang jeg så en check til min konfirmation hvilket er 10 år siden.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvornår har du sidst brugt eller modtaget en check?

Indlægaf Delfin » 17. maj 2016, 23:48

Det kan jeg ikke huske, og jeg kan heller ikke huske, hvad det var, men det er da nok en 4-5 år siden :gruble:

Jeg mener ikke, at jeg selv har skrevet en check, siden jeg gik over til dankort og i samme ombæring lukkede min checkkonto. Det har nok været engang i starten af 90'erne. Siden da købte jeg et par bankchecks, men ellers blev det vist mest til girokort i en periode. Der var i nogle år en ordning, hvor man kunne putte girokortene i en kuvert og sende den til banken, så slap man i det mindste for at stå i evindelige køer på posthuset til den 1.

PS. til gengæld er det gået ned ad bakke og efterhånden har vi slet ingen posthuse mere.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36810

Re: Hvornår har du sidst brugt eller modtaget en check?

Indlægaf Daine » 18. maj 2016, 04:33

Jeg kunne se i sygesikring Danmarks nyhedsbrev, at man fra 1. december ikke længere kan indløse checks i banken - ligesom de heller ikke (i banken) udsteder dem derefter. Så der vil da være nogen, der skal til at indføre nye systemer for tilbagebetaling :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvornår har du sidst brugt eller modtaget en check?

Indlægaf ExCoastal » 18. maj 2016, 08:45

Checks er ikke så ualmindelige i USA, jeg får da jævnligt checks stadigvæk. Men bankerne har gjort det nemt at indløse dem, de kan som regel sættes ind på kontoen i en kontantautomat. Eller endnu nemmere, min banks smartphone app tillader at man bare tager et billede af forside og bagside af checken, og vupti så er de sat ind på kontoen. Og jeg betaler aldrig gebyr for at indløse en check.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"