Forsikringssag - hvad tænker I?

Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Forsikringssag - hvad tænker I?

Indlægaf Hewlett » 20. jun 2016, 20:27

Hej :)

Jeg ved ikke helt hvor jeg skulle placere denne tråd, tænkte den ville passe bedst ind her.

For at gøre en lang historie kort;

Jeg fik stjålet min cykel tilbage i marts, fandt den sat til salg i dba, kom i kontakt med tyven og fik fat i køberen. Cyklen blev indleveret på en politistation og efter 3 lange måneder kunne jeg endelig købe min cykel tilbage fra forsikringen.

Forsikringen havde fra start oplyst om at de kunne gå ind og dække skader på cyklen, såfremt disse havde en indflydelse på cyklens funktionalitet. Jeg spurgte dem, da jeg ikke anede hvilken stand jeg evt. ville få cyklen tilbage i efter 3 måneder.

Jeg får så endelig min cykel hjem, men opdager desværre hurtigt at kædeskærmen er knækket så den støder på baghjulet. Jeg troede jeg kunne gå til min lokale cykelhandler og få dette fikset for en 150-200kr. men får desværre at vide at der skal en speciel kædeskærm til, grundet mærket på cyklen, og at jeg skulle i øvrigt regne med at det ville blive mindst 500kr.

Afmonterede jeg kædeskærmen uden at sætte ny på, ville regn og andet hårdt vejr med tiden ruste og ødelægge cykelkæde og krank = cykel som ikke kan køre og som bliver meget dyr at reperere.

Nu har jeg så i en uges tid ligget og bøvlet med min forsikring. Jeg mener jo at en defekt kædeskærm som støder på hjulet går ud over cyklens funktionalitet. Afmonterer jeg blot "problemet" opstår der et nyt når rusten sætter ind.

Nu mener forsikringen så alligevel ikke at de dækker skaderne .... eller jo, men kun hvis disse løber op i et beløb over min selvrisiko, som er på 1100kr.

Jeg er på SU og har ikke alverdens midler at smide efter min cykel. Havde jeg det, havde jeg ikke engang gidet besværet med at ringe dem op i første omgang og informere om den defekte kædeskærm.

Jeg er ret frustreret. Hele ideen var jo at jeg meget gerne ville have min kvalitets-cykel tilbage, som jeg købte dengang jeg havde flere penge. Jeg har købt den tilbage af forsikringen, de har trukket mine forsikringspenge tilbage - selvfølgelig. Men nu viser cyklen sig at være defekt og kræve en god sjat penge at få fikset, så cyklen ikke bliver yderligere ødelagt.

Sidste udmelding fra forsikringen er, at reglerne omkring selvrisiko står i min forsikrings-police. Ja tak, men jeg mener jo slet ikke at min selvrisiko skal blandes ind i den her sag, eftersom det er en cykel jeg har købt tilbage fra dem i en stand som den ikke var i, da jeg fik den stjålet.

Trods tidligere udmeldinger (som de nu skriver har været en fejl) holder forsikringen fast på deres, men er der nogen her som kan fortælle mig om jeg overhovedet har en reel chance for at få dækket den udgift?
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Forsikringssag - hvad tænker I?

Indlægaf avdotja » 20. jun 2016, 22:03

Jeg forstår ikke det med at "købe cyklen tilbage fra forsikringen"? Politiet har overgivet cyklen til forsikringsselskabet og herefter har du betalt dem penge for at få dem til at udlevere din cykel?
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Forsikringssag - hvad tænker I?

Indlægaf Karkluden » 20. jun 2016, 23:56

Jeg tænker også, at det er fuldstændig logisk, at der naturligvis er selvrisiko.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Forsikringssag - hvad tænker I?

Indlægaf Hewlett » 21. jun 2016, 06:16

avdotja skrev:Jeg forstår ikke det med at "købe cyklen tilbage fra forsikringen"? Politiet har overgivet cyklen til forsikringsselskabet og herefter har du betalt dem penge for at få dem til at udlevere din cykel?


Ved udbetaling af forsikringssum overgår ejerskab af cyklen til min forsikring. Så derfor har jeg købt den tilbage af forsikringen, så at sige.
0
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Forsikringssag - hvad tænker I?

Indlægaf Hewlett » 21. jun 2016, 06:18

Tak for svar. Jeg må nok kaste håndklædet i ringen så. Æv. Det er så super ærgerligt, var så glad for at få min cykel tilbage, men lige nu fortryder jeg da at jeg ikke bare købte en ny for forsikringspengene.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Forsikringssag - hvad tænker I?

Indlægaf avdotja » 21. jun 2016, 19:03

Ah okay, jeg havde ikke fanget at du havde fået udbetalt forsikringspengene. Men ja, så er jeg desværre på hold med de andre, tvivler på at der er noget at gøre :(
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Forsikringssag - hvad tænker I?

Indlægaf IrmaPigen » 25. jun 2016, 07:07

500 kr.!

Mon ikke det er til at finde et sted?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Forsikringssag - hvad tænker I?

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jun 2016, 07:47

Men altså...hvis du nu hurtigt havde fundet din cykel ilde tilredt i en hæk uden at have nået at få forsikringspenge udbetalt, så ville du vel heller ikke have kunnet få dækket skader for mere end det beløb, der evt. lå udover din selvrisiko?

Jeg er slet ikke inde i det her område, men jeg kan med min almene logiske sans simpelthen ikke se, hvorfor selvrisikoen pludselig ikke skulle gælde for dig.
1

Tilbage til "Privatøkonomi"