Sat i RKI ved en fejl

Brugeravatar
Yuna
Kort karma: 17
Likede indlæg: 485

Re: Sat i RKI ved en fejl

Indlægaf Yuna » 11. aug 2017, 15:15

OMG! Jeg er snart græde-færdig :(

Det er nu sket for 3. gang (og et nyt inkasso-selskab) :( :( :(

Og han snakkede også noget om Nørregade (TLDR: Jeg boede der for 20 år siden)... så jeg har bare været pisse mega ulideligt uheldig, at der har boet en person med samme navn siden da .

Aner snart ikke hvad jeg skal gøre... Det er da frygteligt at skulle ordne den her slags sager flere gange om året, og bare kan gå og vente på, hvornår den næste sag dukker op :(

Denne gang var det også et elselskab, og jeg har brugt dem for 2 år siden, men har intet hørt fra dem vedr. ubetalte regninger eller noget.

Så jeg ringede ind til dem for at være 100 % sikker, efter jeg havde snakket med inkasso-firmaet, og tjekkede mit gamle kundenr, og jeg skyldte intet.

Nu har jeg skrevet en lang mail til det nye inkasso-firma for at spørge lidt ind til, hvordan de finder skyldnere, og hvornår denne el skulle være brugt, for hvis de har adgang til cpr-register med tidligere adresser, hvorfor tjekker de så ikke hvor lang tid man har boet på sin nuværende.
1
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
LaScrooge
Kort karma: 707
Likede indlæg: 6796

Indlægaf LaScrooge » 11. aug 2017, 15:45

Shit, hvor er det nederen for dig! Jeg ved ikke om du kan slippe for det, ud over, måske, hvis du skifter navn til noget meget sjældent :-p - spøg til side. Men måske kan du lave et standardsvar, du hurtigt kan tilrettet og sende afsted -så slipper du i det mindste for at skulle skrive en masse hele tiden.
0
Brugeravatar
Yuna

Indlægaf Yuna » 11. aug 2017, 16:11

LaScrooge skrev:Shit, hvor er det nederen for dig! Jeg ved ikke om du kan slippe for det, ud over, måske, hvis du skifter navn til noget meget sjældent :-p - spøg til side. Men måske kan du lave et standardsvar, du hurtigt kan tilrettet og sende afsted -så slipper du i det mindste for at skulle skrive en masse hele tiden.

Sad faktisk tidligere i dag og tænkte på at skifte navn, for så kan de vel ikke finde mig, når det eneste er en gammel adr :ivrig:
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8948

Indlægaf ManicNinja » 30. aug 2017, 12:03

:shock: Det her er da rent ud sagt hårrejsende! Tror, jeg ville gå rimeligt meget i selvsving, hvis jeg oven i købet flere gange fik sådanne breve - og i ret så voldsom grad være nervøs over, hvor sløset nogle firmaer tydeligvis håndterer persondata. Puhada! :nerve: :nej: :rulle:

Er der ikke en eller anden form for noget officiel klageinstans, du kan benytte dig af? Ville jeg nok gøre på grund af gentagelsen i det ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Yuna

Indlægaf Yuna » 31. aug 2017, 07:31

ManicNinja skrev::shock: Det her er da rent ud sagt hårrejsende! Tror, jeg ville gå rimeligt meget i selvsving, hvis jeg oven i købet flere gange fik sådanne breve - og i ret så voldsom grad være nervøs over, hvor sløset nogle firmaer tydeligvis håndterer persondata. Puhada! :nerve: :nej: :rulle:

Er der ikke en eller anden form for noget officiel klageinstans, du kan benytte dig af? Ville jeg nok gøre på grund af gentagelsen i det ...

Jeg prøver stadig at få hevet nogle svar ud af det sidste inkasso-firma omkring deres metoder, og har også snakket med RKI omkring det. De kunne godt se, at det var hel galt, når det kunne ske så mange gange, så jeg er simpelthen blevet "blokeret" i RKI, så ingen kan sende mig der i mere - noget de gør yderst sjældent fortalte hun :)

Jeg har også fået info om at man kan klage til rigspolitiets "Center for almen Jura", så det går jeg og overvejer i øjeblikket. Det kan jo ikke skade :D
2
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8948

Indlægaf ManicNinja » 31. aug 2017, 10:41

Yuna skrev:
ManicNinja skrev::shock: Det her er da rent ud sagt hårrejsende! Tror, jeg ville gå rimeligt meget i selvsving, hvis jeg oven i købet flere gange fik sådanne breve - og i ret så voldsom grad være nervøs over, hvor sløset nogle firmaer tydeligvis håndterer persondata. Puhada! :nerve: :nej: :rulle:

Jeg prøver stadig at få hevet nogle svar ud af det sidste inkasso-firma omkring deres metoder, og har også snakket med RKI omkring det. De kunne godt se, at det var hel galt, når det kunne ske så mange gange, så jeg er simpelthen blevet "blokeret" i RKI, så ingen kan sende mig der i mere - noget de gør yderst sjældent fortalte hun :)

Jeg har også fået info om at man kan klage til rigspolitiets "Center for almen Jura", så det går jeg og overvejer i øjeblikket. Det kan jo ikke skade :D

Lige præcis sådan noget, jeg søgte efter. Det ville jeg klart gøre, hvis jeg var dig!

Lyder dog godt med spærringen, men jeg ville ikke synes, at det hidtidige forløb skulle gå upåtalt hen.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Yuna

Indlægaf Yuna » 20. sep 2017, 11:18

Det seneste inkasso-firma har svaret på nogle af mine spørgsmål (20 dage efter jeg sendte sidste mail!!!)

Jeg har selvfølgelig slettet nogle personoplysninger (Det i parentes)

Vi får overdraget en sag fra Dong og opretter sagen med de oplysninger de sender med.
Det er ikke altid vi kan verificere navn og adresse via CPR registret, da der nogle gange er fx er stavet anderledes.

Vi får undervejs oplyst et cpr. nr. af Dong som vi bruger til at verificere sagen med. Cpr. nr. (xxxxxx-xxxx) passer med (Navn+adr på den rigtige person), hvortil vi sender vores breve. Gælden er fra (Anden adresse(anden adresse end hendes nuværende)).

Jeg ved ikke hvorfor du får disse breve, da du ikke bor på denne adresse?

Vi har ikke uanede adgang til diverse registre og kan ikke tjekke hvor alle mennesker bor eller har boet. Vi kan få adgang til nogle nuværende oplysninger, hvis vi fx har et cpr. nr.

Jeg forstår ikke, hvordan du kan blive sammenkoblet med denne person, som har et andet cpr.nr. end dit og en anden adresse via RKI. Mon der i folkeregistret er en fejlagtig sammenkobling mellem jer? Det er ikke noget vi kan se eller undersøge, men blot et gæt.

Tjaaa... hvordan kan der være fejl i folkeregistret, når vi har vidt forskellige personnr???
Og nu er jeg begyndt at tvivle lidt på at RKI siger, det ikke er deres skyld. For det tyder jo på at inkasso-firmaet har sendt deres breve til den rigtige person, men det første jeg jo hører om sagerne, er direkte fra RKI.
Men det er jo lidt ligemeget nu, da RKI har blokeret mig, så burde ikke komme i problemer igen :)
Senest rettet af Yuna 6. dec 2017, 12:51, rettet i alt 1 gang.
0
Aragorn
Kort karma: 284
Likede indlæg: 3167

Indlægaf Aragorn » 20. sep 2017, 12:35

Det sidste indlæg du har skrevet, bekræfter rimeligt godt min mistanke.

Der er intet system i Danmark der har registreret at du har boet et andet sted for 20 år siden. Disse oplysninger er forlængst glemt alle steder - de har måske endda været opbevaret i et papirarkiv, og i det tilfælde er det blevet brændt for længe siden. Jeg kan ikke sige dig, hvor dit problem præcist er, men jeg ville rette henvendelse til folkeregistret. Forviklingen sker et andet sted.
1
The best gift we can be given is to see ourselves the way other people see us.
Brugeravatar
Yuna

Indlægaf Yuna » 1. dec 2017, 11:57

Ok... nu går jeg snart AMOK! Selv om RKI har blokeret mig, så inkassofirmaer ikke kan "melde" mig til dem, så er der andre måder man kan "ramme" mig på...

I dag fik jeg en regning med rykker fra Svea (det første firma som forvekslede mig). Der står intet omkring hvad det er for, eller hvilket firma, så ringer selvfølgelig til dem. De siger så det er for noget told på en pakke fra Kina. Jeg handler meget i Kina, men altid under 80 kr, og har aldrig modtaget noget fra Fedex. "Vi har altså sendt dig en regning, basta!" og da hun fortalte hvad pakken skulle indeholde iflg. tolddeklarationen og jeg intet kendte til det ("Wrap film sticker???") sagde hun "ja, jeg ved jo ikke hvad du går rundt og bestiller på internettet" :rulle:

Nå, snakker så med Fedex som kan oplyse mig at pakken er sendt til Nørregade (TLDR: en adresse jeg boede på for næsten 20 år siden, og vi har samme meget alm. navn), og jeg har boet på min nuværende adresse i over 10 år

Så får de altså mega-sure Yuna i telefonen igen, som prøver at forklare dem at de IGEN HAR LAVET EN FEJL!!! Den rigtige person bor STADIG på Nørregade, og hvordan helvede kan det så ske, at I sender rykkeren til mig, men den originale regning til hende på Nørregade???????

Hvad fanden er det for en gang sjusk de sidder og laver i det firma??????
De gemmer jo åbenbart ikke al info fra tidligere sager, for så kunne de jo se, at de har forvekslet mig en gang før

Er rasende, og har lyst til at gå ned og banke på den rigtige persons dør, og bede hende om at begynde at betale sine f****** regninger...
9
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2235

Indlægaf PaleSeptember » 1. dec 2017, 14:38

Ej for fucks sake, kan sgu godt forstå, at du er træt af det :wacko: :8:
1
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1051

Indlægaf Lathyrus » 4. dec 2017, 10:19

Det er jo vanvittigt :shock:

Jeg ville kontakte den der instans ved politiet og også kraftigt overveje at møde op hos den rigtige skyldner og sige hende et par sandheder om økonomi og ansvar.

Nøj hvor jeg ikk magtede at modtage den slags breve om og om igen :wacko:
0
Akehurst2
Kort karma: 556
Likede indlæg: 11635

Indlægaf Akehurst2 » 4. dec 2017, 10:52

Aragorn skrev:Det sidste indlæg du har skrevet, bekræfter rimeligt godt min mistanke.

Der er intet system i Danmark der har registreret at du har boet et andet sted for 20 år siden. Disse oplysninger er forlængst glemt alle steder - de har måske endda været opbevaret i et papirarkiv, og i det tilfælde er det blevet brændt for længe siden. Jeg kan ikke sige dig, hvor dit problem præcist er, men jeg ville rette henvendelse til folkeregistret. Forviklingen sker et andet sted.

Nu er det et halvgammelt indlæg, men faldt over det og ville lige korrigere: CPR-registreret har alle dine adresser registreret, helt fra fødslen.

Jeg har gennem arbejde haft adgang til CPR-registret og der er skam en fin historik, hvor man kan følge alle flytninger.
1
Aragorn
Kort karma: 284
Likede indlæg: 3167

Indlægaf Aragorn » 4. dec 2017, 13:07

Akehurst2 skrev:
Aragorn skrev:Det sidste indlæg du har skrevet, bekræfter rimeligt godt min mistanke.

Nu er det et halvgammelt indlæg, men faldt over det og ville lige korrigere: CPR-registreret har alle dine adresser registreret, helt fra fødslen.

Jeg har gennem arbejde haft adgang til CPR-registret og der er skam en fin historik, hvor man kan følge alle flytninger.

Det har du fuldstændigt ret i, og jeg ved ikke hvordan jeg kunne glemme dét - for det vidste jeg faktisk godt.

Når det er sagt, så tror jeg også det er det eneste register der har registreret en 20 år gammel adresse. Så Folkeregisteret kunne stadig være et godt sted at starte i forsøget på at løse dette her problem.

Jeg ville være fuldstændigt rødglødende af raseri, hvis det var mig.
0
The best gift we can be given is to see ourselves the way other people see us.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 800
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 8434

Indlægaf Rikke » 4. dec 2017, 13:16

Hvis man går ind på cpr.dk, kan man se hvilke firmaer, der har adgang til oplysninger om en. Måske er der noget hjælp at hente der ift at fjerne visse firmaers adgang?
1
:whip:
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 108
Likede indlæg: 1981

Indlægaf Tux » 4. dec 2017, 13:26

Ignorer brevene hvis de alligevel ikke kan sætte dig i RKI?
0

Tilbage til "Privatøkonomi"