Mit dankort er blevet misbrugt

Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Delfin » 24. nov 2016, 10:56

Lismaens skrev:Man må da gå ud fra at en dreng i den alder bor hjemme. Hvorfor dælen er forældrene ikke blevet mistænksomme omkring den mængde af pakker/nye varer der kommer ind af døren og har taget fat i ham endnu. :forvirret:


Et scenarie kunne være, at ungen arbejder sammen med ældre "kammerater" som videresælger varerne, så de enten bare lander kort i hjemmet eller også ryger pakkeoplysningerne videre til næste led.

Jeg burde skrive en krimi :D
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
MGG
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf MGG » 24. nov 2016, 12:40

Delfin skrev:
Lismaens skrev:Man må da gå ud fra at en dreng i den alder bor hjemme. Hvorfor dælen er forældrene ikke blevet mistænksomme omkring den mængde af pakker/nye varer der kommer ind af døren og har taget fat i ham endnu. :forvirret:


Et scenarie kunne være, at ungen arbejder sammen med ældre "kammerater" som videresælger varerne, så de enten bare lander kort i hjemmet eller også ryger pakkeoplysningerne videre til næste led.

Jeg burde skrive en krimi :D


Det er nøjagtig det der er sket. Min svoger er faktisk lærer på drengens skole - og drengen har indrømmet ALT. Også at det er en ældre kammerat, der har fået ham til det. Min svoger har taget billede af samtalen på facebook.

Burde jeg fortælle disse til politiet, eller skal de selv finde ud af det?
0
MGG
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf MGG » 24. nov 2016, 13:07

FruDulle skrev:
MGG skrev:
Delfin skrev:
Lismaens skrev:Man må da gå ud fra at en dreng i den alder bor hjemme. Hvorfor dælen er forældrene ikke blevet mistænksomme omkring den mængde af pakker/nye varer der kommer ind af døren og har taget fat i ham endnu. :forvirret:


Et scenarie kunne være, at ungen arbejder sammen med ældre "kammerater" som videresælger varerne, så de enten bare lander kort i hjemmet eller også ryger pakkeoplysningerne videre til næste led.

Jeg burde skrive en krimi :D


Det er nøjagtig det der er sket. Min svoger er faktisk lærer på drengens skole - og drengen har indrømmet ALT. Også at det er en ældre kammerat, der har fået ham til det. Min svoger har taget billede af samtalen på facebook.

Burde jeg fortælle disse til politiet, eller skal de selv finde ud af det?


Hold da op en masse info du har fået pludselig. Ja det skal politiet da klart have. Tænker at det letter deres arbejde


Det hele er sendt afsted til politiet - også billeder af samtalen på Facebook, hvor de snakker om at bruge mit kort til at købe tøj.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Flora » 24. nov 2016, 13:29

Hold da op nogle amatører der har misbrugt dit kort. Bestiller til egen adresse og skriver åbenlyst om det på Facebook :stoned:

Nå, men godt for dig at sagen så hurtigt kan blive opklaret. Håber du slipper med højst at skulle betale selvrisikoen :)
1
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Daflo » 24. nov 2016, 13:35

Jeg ville ikke sende informationen til politiet, de skal nok selv finde den. Hvis din svoger er læreren kan det muligvis give ham nogle problemer i forhold til hans tavshedspligt, at han har delt oplysningerne med dig.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf IrmaPigen » 24. nov 2016, 21:54

Det er mit også. Desværre ikke af andre :lol:
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf vibbsen » 1. dec 2016, 22:20

IrmaPigen skrev:Det er mit også. Desværre ikke af andre :lol:


Og min mands kort...Påstår han...

Så lad dog være med at udleverer det til storbarmede blondiner bare fordi de lover sex som modydelse...Klovn :fløjt: :fløjt: :slem: :slem: :slem:

Hvis vi skal holde os til emnet så kan jeg byde ind med lidt erfaring fra "den anden side af bordet". Jeg har nemlig siddet i den afdeling som tog sig af chargebacks på kreditkort. D.v.s. de sager hvor kunden afviser at have brugt kortet....Og som butik har man virkelig en dårlig sag hvis man ikke har sendt varen til en anden person og adresse end kortholders. Især hvis leveringsadressen ikke er noteret som noget andet end faktureringsadressen.....
Jeg sad med disse sager i næsten 2 år. Og jeg oplevede 1 (en') sag hvor vi kunne bevise at kunden rent faktisk havde brugt kortet....Det var ikke møj...Især ikke når vi tager i betragtning at vi havde mellem 10 og 15 sager pr. transaktions periode....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf JoyNips » 11. dec 2016, 17:13

Hvordan gik egentlig med alting her?
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
MGG
Indlæg: 35
Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:50
Kort karma: 0
Likede indlæg: 16

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf MGG » 1. mar 2017, 21:44

Kære alle,

Jeg har desværre ikke hørt noget fra politiet endnu - ved ikke om jeg bare skal kontakte dem og spørge? Det er bare så typisk, at jeg møder ham gutten nede i netto flere gange i løbet af ugen. Iiiih, hvor jeg dog bare har lyst til at klaske ham en på hovedet.

Banken har udbetalt det fulde beløb til mig - dvs. jeg, heldigvis, ikke skulle betale selvrisiko for transaktionerne.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Delfin » 1. mar 2017, 22:44

Jeg tror ikke nødvendigvis, at du hører mere fra politiet. De og du ved hvem han er, men de har jo tavshedspligt, så de kan ikke gå og bralre op om, hvorvidt han er under 14 og indberettet til de sociale myndigheder eller er over 15 og har fået en straf.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Joe » 1. mar 2017, 22:45

Delfin skrev:Jeg tror ikke nødvendigvis, at du hører mere fra politiet. De og du ved hvem han er, men de har jo tavshedspligt, så de kan ikke gå og bralre op om, hvorvidt han er under 14 og indberettet til de sociale myndigheder eller er over 15 og har fået en straf.


Altså han kan jo ikke få en straf, uden der har været kørt en sag. Og ville man køre en sag uden at oplyse det til offeret?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Delfin » 1. mar 2017, 22:51

Joe skrev:
Delfin skrev:Jeg tror ikke nødvendigvis, at du hører mere fra politiet. De og du ved hvem han er, men de har jo tavshedspligt, så de kan ikke gå og bralre op om, hvorvidt han er under 14 og indberettet til de sociale myndigheder eller er over 15 og har fået en straf.


Altså han kan jo ikke få en straf, uden der har været kørt en sag. Og ville man køre en sag uden at oplyse det til offeret?


Tja det tænker jeg da nok de kunne gøre. Hvis det er en tilståelsessag kører det vel nærmet pr automatik med en bøde, eller hvad den slags takseres til, når det trods alt er i småtingsafdelingen. Ikke at det er i orden, men det er ikke en handling i et omfang, der straffes med flere års fængsel. Han får vel nærmest bare en bøde, eller en advarsel hvis det er første strafbare forhold.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf Delfin » 1. mar 2017, 22:58

Nå jeg tager fejl

Er der ikke brugbare spor efter gerningsmanden eller andre oplysninger, der kan føre til op-klaring, vil politiet normalt ikke foretage sig mere, og du vil ikke høre mere til sagen.

Er der derimod oplysninger, der kan føre til identifikation af en mistænkt eller tilvejebringelse af de stjålne genstande, fortsætter politiet normalt efterforskningen.

Kan efterforskningen ikke føre til, at der bliver rejst en tiltale i din sag, får du besked om det sammen med en begrundelse for afgørelsen.

Bliver der rejst tiltale i din sag, giver politiet dig besked. Du har mulighed for at overvære retssagen. Du vil blive indkaldt til retsmødet, hvis du skal vidne eller søge om erstatning.

Når retssagen er overstået, kan du få en udskrift af dommen, hvis du har bedt om det.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
ulrthom87
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. sep 2017, 20:44
Kort karma: 0

Re: Mit dankort er blevet misbrugt

Indlægaf ulrthom87 » 26. sep 2017, 14:09

MGG skrev:
LadyFox skrev:Øv øv øv. Jeg håber at der findes en løsning så du ikke skal hæfte. Hvor må det være frygteligt :kram:

Man må håbe at tyven har været dum nok til at shoppe til egen adresse, eller sådan noget.


Det tror jeg, at h*n er - for h*n har bestilt mad fra Just Eat + elektroniske cigaretter.




Hej.

Mit navn er Ulrik.

Jeg har netop læst dit indlæg omkring misbrug af dankort på nettet og dit lange sagsforløb..

Jeg står nu i den samme situation, at mit Mastercard er blevet hacket/afluret eller andet..
Transaktionerne omhandler adskillige køb via JustEat.dk, samt forskellige E-cigaret firmaer og tøj. I dit indlæg kunne jeg læse at du var udsat for det samme..

Jeg har gjort indsigelse osv til banken, efter at være blevet kontaktet af Nets.

Men jeg ville høre dig om du kendte din gerningsmand? altså kunne de spore ham, fordi han bestilte til sin hjemmeaddresse?

Jeg er bosiddende i Århus, og tanken har da strejfet mig om det kunne være nogle af de samme, som var på spil igen... /-:
0

Tilbage til "Privatøkonomi"