Jeg er blevet snydt. Hvad kan jeg gøre?

Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Jeg er blevet snydt. Hvad kan jeg gøre?

Indlægaf lillebjoern » 13. jan 2017, 13:11

Nå, nu har jeg så fået svar fra politiet – der gik godt nok lang tid. Men hellere sent end aldrig.

De spørger om et billede for overførslen, så vil de kigge nærmere på anmeldelsen. Jeg håber det på en eller anden måde betyder, at de vil tage anmeldelsen seriøst. Jeg har jo skrevet beløbet i den indledende anmeldelse. Svarede 2 minutter efter mailen er sendt, så nu håber vi at det går hurtigt!
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Jeg er blevet snydt. Hvad kan jeg gøre?

Indlægaf lillebjoern » 3. apr 2017, 11:05

Så er der sørme nyt i sagen. Jeg fik tidligere et brev i min eboks om, at hvis de tog sagen seriøst, ville de kontakte mig, og hvis de ikke tog sagen seriøst, ville de ikke kontakte mig (hvilket jo giver ret lange udsigter...).

Men i dag blev jeg kontaktet af en politimand i Randers, som siger, at de har fanget ham, og at han skal i retten her til foråret. Vi er en række mennesker, som er blevet snydt, og han ville notere mig med i erstatningskravet. Han var meget kort for hovedet, men jeg fik spurgt ham om det på nogen måde er realistisk at få de penge igen, siden han sikkert ikke har råd til at betale os alle tilbage. Til det svarede han at de i hvert fald ikke kom fra den ene dag til den anden, men at jeg selv kunne rejse et civilt søgsmål, hvis jeg ikke fik pengene.

Endelig noget udvikling.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Jeg er blevet snydt. Hvad kan jeg gøre?

Indlægaf lillebjoern » 5. okt 2017, 12:38

Da jeg åbnede brevkassen i morges, lå der et brev fra retten i Århus - og han er blevet kendt skyldig i alle anklager. Han skal betale mine penge (og de andres) tilbage inden 14 dage, og det er jeg simpelthen så lykkelig for. Jeg er desværre bange for, at jeg aldrig får dem, for han har svindlet 41 personer og virksomheder for omkring 204.000,-. Vi har hver især fået en udtømmened liste over navne og adresser på de andre, der har sagsøgt ham, og jeg kan se, at der er nogen, der har overført 20.000+ til ham... Jeg kan se, at han også har luret Dankortinformationer og brugt dem samt misbrugt en masse menneskers CPR-numre.

På de mennesker, hvis kort og CPR-numre han har udnyttet, kan man se, hvad han har købt (hvilket egentlig undrer mig). De ting, han har købt... :stoned: Red Barnet, Just Eat, Gavekort.dk, 2000 kr. i Matas, boremaskiner, lygter, Betfair, kiosker, flere MacBooks, termostatarmaturer, søjleboremaskiner, Dansk Flygtningehjælp, Pokerstars, frisøren, og jeg kunne blive ved. Jeg forstår godt kioskerne og bettingsiderne, for han svindler jo sikkert, fordi han er ludoman, men Red Barnet og Dansk Flygtningehjælp? Og en boremaskine? Termostatarmaturer? Ahmen altså...

Der står på forsiden at jeg, hvis jeg ikke får mit beløb, gratis kan bede Fogedretten om at hjælpe mig med at inddrive pengene, men jeg tror det er ret usandsynligt at jeg får dem, når han skylder over 200.000 væk. Jeg går ud fra, at han har brugt alle de penge, han har snydt for. Det er jo ikke realistisk på nogen måde. Men i det mindste er han dømt...
6
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Privatøkonomi"