Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf HerErJeg » 20. jun 2017, 10:29

Netop hjemkommet fra Frankring med en noget kedelig oplevelse i bagagen.
Min søns Ipad blev stjålet fra teltet mes vi sov ved siden af hinanden. Ipad'en lå på gulvte ved siden af luftmadrassen, så nogen har været meget tæt på.
Han bruger Ipad'en til at slappe lidt af inden han skal sove, og sådan var det også denne dag.
Næste morgen blev vi vækket af naboen, som havde fået ting stjålet fra forteltet, og skulle høre om vi manglede noget. Det gjorde vi desværre.
Forsikringen nægter pure at dække det, fordi teltet ikke var aflåst. Desuden var det ikke meldt til det lokale politi, hvilket ydermere er et krav, men vi havde telefonisk fået lov af forsikringsselskabets vagttelefon til at vente med det til vi var hjemme i Danmark. Så det er jo påstand mod påstand.

Har I prøvet at få noget stjålet på tilsvarende vis, og hvad var resultatet så?
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf girl_beat » 20. jun 2017, 11:52

Jeps... Fik stjålet biltilbehør fra en aflåst p-kælder, men forsikringen nægtede i første omgang at dække tabet, fordi vores naboer i bygningen har adgang til samme kælder (hvor deres biler selvsagt holder ligesom vores). Så selvom kælderen var aflåst efter alle kunstens regler, prøvede forsikringsselskabet at slippe udenom med begrundelsen, at når andre også har adgang, så tæller det ikke som 'aflåst'.

Vi klagede over afvisningen, og efter 7 ugers tovtrækkeri med senden-papirer-frem-og-tilbage gav de sig og dækkede beløbet :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf MOGA » 20. jun 2017, 17:21

Jeg har ikke prøvet det, men et eller andet sted giver det meget god mening. Forsikringen dækker jo heller ikke, hvis din hoveddør ikke er låst.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf landsbytossen » 20. jun 2017, 17:48

Angelina skrev:
MOGA skrev:Jeg har ikke prøvet det, men et eller andet sted giver det meget god mening. Forsikringen dækker jo heller ikke, hvis din hoveddør ikke er låst.


Arh... det dækker vel hvis du er hjemme og dørren ikke er låst?

Altså, hvis der her om 10 minutter i mens jeg lige går på toilettet går en ind og stjæler min computer, dækker den så ikke? Eller hvis jeg har et vindue åbent om natten her i varmen - er jeg så ikke dækket hvis ens kravler ind i mens jeg ligger og sover?

Det vil være simpelt tyveri og det dækker din forsikring ikke.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf Wizzze » 20. jun 2017, 17:59

Som jeg husker reglerne fra festivaler mm. så skal der være en sikring på indgangen til teltet, så det er tydeligt at det er "budt op" for at komme ind. Så en lille hængelås, en cykelkæde eller lign. Ellers skal telt være skåret op eller på anden tydelig måde åbnet ureglementeret.

Ellers er der ingen dækning, desværre.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf Studsgaard » 20. jun 2017, 18:07

Det virker bare underligt.
Vi er campister - fastliggere.
Netop det med vi havde hørt at der skulle lås på ved nogen forsikringer gjorde at vi spurgte ind til det da vi lavede forsikring. Og det der er i vores fortelt er også dækket af forsikringen. Også uden en lås på alle lynlåsene.
For som asurandøren sagde, så kan de bare fjerne en pløk eller to, så er de inde i teltet alligevel. Så jeg troede virkelig bare det var en gammel skrøne.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf Olaf » 20. jun 2017, 18:38

Studsgaard skrev:Det virker bare underligt.
Vi er campister - fastliggere.
Netop det med vi havde hørt at der skulle lås på ved nogen forsikringer gjorde at vi spurgte ind til det da vi lavede forsikring. Og det der er i vores fortelt er også dækket af forsikringen. Også uden en lås på alle lynlåsene.
For som asurandøren sagde, så kan de bare fjerne en pløk eller to, så er de inde i teltet alligevel. Så jeg troede virkelig bare det var en gammel skrøne.


Men er det jeres alm indboforsikring? For den dækker normalt kun ting der tages med fra helårsboligen.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf Studsgaard » 20. jun 2017, 18:49

Olaf skrev:
Studsgaard skrev:Det virker bare underligt.
Vi er campister - fastliggere.
Netop det med vi havde hørt at der skulle lås på ved nogen forsikringer gjorde at vi spurgte ind til det da vi lavede forsikring. Og det der er i vores fortelt er også dækket af forsikringen. Også uden en lås på alle lynlåsene.
For som asurandøren sagde, så kan de bare fjerne en pløk eller to, så er de inde i teltet alligevel. Så jeg troede virkelig bare det var en gammel skrøne.


Men er det jeres alm indboforsikring? For den dækker normalt kun ting der tages med fra helårsboligen.


Nej det er vores forsikring på campingvognen.
Og ja det havde jeg selvfølgelig ikke lige tænkt på, at telt campister jo nok ikke har en forsikring ved siden af.
Men alligevel syntes jeg det er underligt hvis reglerne er forskellige. For det er jo lige let alt komme i et alm telt og et fortelt. Det er jo det samme, man kan løfte en pløk så er man inde. Det er ikke alle telte der har fast bund.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf Olaf » 20. jun 2017, 18:55

Studsgaard skrev:
Olaf skrev:
Studsgaard skrev:Det virker bare underligt.
Vi er campister - fastliggere.
Netop det med vi havde hørt at der skulle lås på ved nogen forsikringer gjorde at vi spurgte ind til det da vi lavede forsikring. Og det der er i vores fortelt er også dækket af forsikringen. Også uden en lås på alle lynlåsene.
For som asurandøren sagde, så kan de bare fjerne en pløk eller to, så er de inde i teltet alligevel. Så jeg troede virkelig bare det var en gammel skrøne.


Men er det jeres alm indboforsikring? For den dækker normalt kun ting der tages med fra helårsboligen.


Nej det er vores forsikring på campingvognen.
Og ja det havde jeg selvfølgelig ikke lige tænkt på, at telt campister jo nok ikke har en forsikring ved siden af.
Men alligevel syntes jeg det er underligt hvis reglerne er forskellige. For det er jo lige let alt komme i et alm telt og et fortelt. Det er jo det samme, man kan løfte en pløk så er man inde. Det er ikke alle telte der har fast bund.


Jeg tror faktisk telte skal være skåret op eller lign før de er dækket af en indboforsikring (foruden at være aflåst). Der skal i hvert fald være tydeligt tegn på indbrud hvis de skal være dækket.
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf MOGA » 20. jun 2017, 19:18

Angelina skrev:
MOGA skrev:Jeg har ikke prøvet det, men et eller andet sted giver det meget god mening. Forsikringen dækker jo heller ikke, hvis din hoveddør ikke er låst.


Arh... det dækker vel hvis du er hjemme og dørren ikke er låst?

Altså, hvis der her om 10 minutter i mens jeg lige går på toilettet går en ind og stjæler min computer, dækker den så ikke? Eller hvis jeg har et vindue åbent om natten her i varmen - er jeg så ikke dækket hvis ens kravler ind i mens jeg ligger og sover?


Nej, ikke mig bekendt.
0
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf HerErJeg » 20. jun 2017, 19:50

Jeg tænker faktisk at forsikringsbetingelserne er upræcise formuleret. Det med hængelåsen er jo først og fremmest tiltænkt det forhold hvor teltet er forladt, men jeg tror ikke mange vil tænke på det når først man er hjemme på luftmadrassen.
Det er så simpel en boligform, at det fortjener en forklaring, både når man er tilstede eller væk fra pladsen.
0
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf fisken80 » 21. jun 2017, 18:11

Angelina skrev:
MOGA skrev:Jeg har ikke prøvet det, men et eller andet sted giver det meget god mening. Forsikringen dækker jo heller ikke, hvis din hoveddør ikke er låst.


Arh... det dækker vel hvis du er hjemme og dørren ikke er låst?

Altså, hvis der her om 10 minutter i mens jeg lige går på toilettet går en ind og stjæler min computer, dækker den så ikke? Eller hvis jeg har et vindue åbent om natten her i varmen - er jeg så ikke dækket hvis ens kravler ind i mens jeg ligger og sover?


Det er faktisk ikke korrekt. Forsikringen dækker ikke penge og smykker, men de fleste dækker ipad, computere, fjernsyn og den slags. Også selvom din dør ikke var låst.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf Studsgaard » 21. jun 2017, 18:17

Kan i ikke forklare forsikringen at i ikke har hængelås på af sikkerhedsmæssige årsager imens i sover. Det er da ikke forsvarligt at sove i et telt uden mulighed for hurtigt at kunne komme ud i tilfælde af nærliggende brand.
2
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf HerErJeg » 21. jun 2017, 19:31

Studsgaard skrev:Kan i ikke forklare forsikringen at i ikke har hængelås på af sikkerhedsmæssige årsager imens i sover. Det er da ikke forsvarligt at sove i et telt uden mulighed for hurtigt at kunne komme ud i tilfælde af nærliggende brand.

Lige nøjagtig dette har jeg påpeget, især med campingpladsens natur eller lovløshed om man vil. Det kan gå meget livligt for sig, og har faktisk ført til at man vil overveje at gøre en undtagelse. Så jeg venter meget spændt på en endelig afgørelse.
Men det med hængelåsen er jo svært, det bliver en helt paranoid campingferie. Hvad med toiletbesøg, hvad med at dele en øl med naboen, hvad med et smut til købmanden mens børnene er hjemme ved telt eller legeplads?
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Tyveri fra teltet mes vi sov i det. Forsikring vil ikke dække.

Indlægaf Zombie » 22. jun 2017, 08:18

Da jeg var spejder blev teltet låst af. På selve dagen ved lynlåse var en hobbykniv.

Et par år efter jeg stoppede, gik der ild i nogle telte og spejderne skar sig fint ud.

Til gengæld kan man ikke have en kniv i lav højde (som er bedst ved røgudvikling) når der sover et barn.
1
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Privatøkonomi"