Falstria skrev:Som liberal synes jeg jo ikke staten skal gå og vurdere hvad den mener folks behov må være.
Hvis de rigtig store slæder bliver billige nok, bliver der måske ansat flere privat chauffører, dem er der jo stort set ingen af længere.
4-hjulstræk og diesel motor er dyrt nok i sig selv uden afgifter, der hvor de er nødvendige er jo så de steder hvor der kan ligge sne i ugevis om vinteren uden at det bliver ryddet, det er også der man har langt til alting, så der har man behov for den teknologi.
Det er da selvfølgeligt lidt ærgerligt at det så primært er folk i København der har råd til at købe dem, så de fleste kører rundt derinde, men det kan man jo løse lokalt istedet.
Når du skriver det der kan jeg ikke lade være med at tænke på at Københavnerne ødelægger det for os andre. Da vores bilafgifter langt hen af vejen er lavet i forhold til folk der bor i storbyerne.
Hvor argumenterne er at vi ikke skal have flere biler end højest nødvendigt da det giver kø og trængsel i byerne, hvorfor vi skal have høje afgifter så folk ikke køber biler.
Store firehjulstrækkere skal både være dyre at købe og eje med meget høj grøn ejerafgift, da folk slet ikke skal købe sådan nogle, da det er rent luksus uden behov.
Men for os der bor i mere tyndt befolkede områder af landet er offentlig trafik slet ikke en mulighed, og når vi køber firehjulstrækkere er det ikke for at være smarte men fordi vi har brug for firehjulstrækket eller en bil som kan trække en stor anhænger.
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!