Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Suzan » 10. okt 2017, 10:18

Hver dag.
Det er en del af mine daglige rutiner.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf lulu-p » 10. okt 2017, 11:56

Næsten dagligt. Det er lynhurtigt at logge på mobilbank.

Jeg vil ikke afvise, at jeg kunne overse en mindre fast regning. Regninger bliver trukket på en anden konto og den tjekker jeg ikke helt så ofte. Jeg er dog ret sikker på, at der ikke skjuler sig noget.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf DenBruneMunk » 10. okt 2017, 12:11

lulu-p skrev:Næsten dagligt. Det er lynhurtigt at logge på mobilbank.

Danske Banks nye beta app, den smider det næsten i hovedet at der er sket nye ting på ens konto, så man kan ikke lade være med at kikke dagligt, når det kun tager få sekunder at bekræfte eller se ingenting.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf LadyFox » 10. okt 2017, 17:34

Jeg er jævligt inde på min netbank, men det er sjældent jeg er inde på oversigten over min hæve konto. Når jeg er derinde er det enten for at betale et girokort, eller for at se hvor mange penge der er på mit kort, og jeg er så doven så jeg bare kigger på forsiden hvor mit rådighedsbeløb står. Det er kun hvis jeg venter på en overførsel, eller jeg har flere eller færre penge end hvad jeg cirka havde forstillet mig at der ville stå. Så ærligt, så kunne der sagtens være nogle der trak 100 fra mig hver måned uden jeg ville bemærke det det første stykke tid.
0
...
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Evapeva » 2. nov 2017, 11:02

Jeg plejede at være ret ligeglad på dette punkt, hvilket resulterede i, at nogle af de faste udgifter "hoppede af" min budgetkonto, hvis der ikke var dækning - meget, meget dyrt og usmart, ikke mindst. Hvis jeg havde fulgt med og overført penge til dækning fra løn til budget, så var det jo ikke sket.

Nu tjekker jeg mindst tre gange om ugen, just in case. Man sover altså bedre så. :genert:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Yuna » 15. nov 2017, 12:15

fisken80 skrev:Affødt af en diskussion på Facebook (ja den samme som jeg skriver om i Liv&sjæl), hvor en person i 1½ år er blevet trukket 99 kroner om måneden for et abonnement uden at opdage det, så er jeg nysgerrig efter at høre, hvor ofte I tjekker jeres kontoudtog for bl.a. poster, der ikke lige kan identificeres.
Jeg forstår nemlig slet ikke, at man ikke opdager den slags. Jeg ville opdage det allerede efter første betaling, fordi jeg tjekker mindst en gang om ugen, men det kan jo godt være, at det bare er mig, der er paranoid i forhold til, at min konto kan blive misbrugt.

Havde overset dette opslag, og må altså bare ud med min mening (som ikke helt kun er omkring konto-udtog) :D

Ser tit på trustpilot at sådanne folk brokker sig, og mener at det helt sikkert er butikkens skyld - nej søde ven, det er sgu DIT ansvar ( i hvert fald at tjekke efter 1 måned OG se hvad du trykker OK til når du laver en ordrte), og så er det bare ikke ok, at lægge den over på butikken!!!

jo, nogle af de der abonnoments-butikker er ikke særlig gode til at oplyse det højt og tydeligt - jeg har dog anvendt mange forskellige butikkers gratis perioder, og er altså aldrig blevet "bondefanget". Folk trykker bare ok til alt, og forventer at "alt er som det plejer", selv om man lige har købt noget til 1/3 af normalprisen, og burde havde hørt om disse "fælder", hvis man bare har fulgt lidt med i samfundet/aviser/på internettet/facebook.

Bliver SÅ harm, og de så kalder det "bondefangeri", når det altså er dem selv der ingen styr har på økonomien

Foruden det sure opstød... så tjekker jeg nok mit udtog 2 gange om måneden (specielt først på måneden, for at se om jeg er blevet "bondefanget" og SELV har glemt at afmelde et eller andet abonnoment :ivrig: )
1
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Kilix » 4. jan 2018, 16:24

Jeg tjekker flere gange dagligt, bare fordi jeg godt kan lide at foelge vores budget, vores opsparinger, og min egen konto. Men.. Nu hvor min mobil bank app og derfor ogsaa (!?) min web app er lukket ned, pga nyt tlf nummer, er jeg naermest panisk angst for ikke at have nok penge paa kontoen :panik: . Jeg ved med 2000% sikkerhed at der ER penge nok :afro: , men naar jeg jo ikke kan SE det, maa det naturligvis betyde at jeg helt sikkert er flere tusind euro i minus :rulle:
Shit jeg glaeder mig at at faa et brev med den kode jeg skal bruge til at genaktivere det hele.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. jan 2018, 16:37

Når jeg får en dårlig fornemmelse.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 4. jan 2018, 22:55

Meget sjældent!
Jeg har stort set ingen abonnementer, men tjekker hvis jeg ved at jeg har lavet ændringer i hos feks. Netflix, HBO og Viaplay som jeg skifter lidt imellem, eller har opsagt et fitnessabonnement (det sker som regel indenfor et år efter de er oprettet :-D ) , og ellers kigger jeg kun lige kontoen igennem hvis jeg synes at der står færre eller flere penge end jeg havde regnet med.
Der plejer at være styr på det... tror jeg.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf DenBruneMunk » 4. jan 2018, 23:19

Velvet-Goldmine skrev:Meget sjældent!
Jeg har stort set ingen abonnementer, men tjekker hvis jeg ved at jeg har lavet ændringer i hos feks. Netflix, HBO og Viaplay som jeg skifter lidt imellem
Så har du flere end mig :)

Elsker du skriver , stort set ingen ,
så følger div. streaming tjenester, du bruger nok også el, måske en licens og telefon :) Så lidt af dem må du have.

Bare en sjov lille observation :blomst:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 4. jan 2018, 23:33

DenBruneMunk skrev: Så har du flere end mig :)

Elsker du skriver , stort set ingen ,
så følger div. streaming tjenester, du bruger nok også el, måske en licens og telefon :) Så lidt af dem må du have.

Bare en sjov lille observation :blomst:


Jojo, de helt 'normale' abonnementer som el, vand, varme og licens har jeg selvklart selv om jeg ikke ser dem som abonnementer eftersom jeg ikke selv kan til- eller fravælge dem :lol: Telefonen bliver aldrig brugt over abonnementet, så der tjekker jeg kun hvis jeg har været udenlands (og faktisk heller ikke altid her)
Jeg har en af de tre streamingtjenester på vilkårligt skift, men jeg har ingen andre abonnementer eller afbetalingsordninger, så det er ret faste udgifter der ligger i min netbank/budgetkonto, og jeg er vist bare sådan ret sikker på at tingene passer og gider ikke kontrollere den slags 'ligegyldigheder' :genert:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Annione » 5. jan 2018, 01:39

En gang eller 2 om måneden. Mest for at tjekke saldoen, og derfor tjekker jeg også for, hvor meget jeg er blevet røvet - ind til jeg kommer i tanke om, at den jo egentlig var god nok.... fordi jeg, nårh ja, kom til at spendere kassen i Magasin eller sådan noget fjolleri :-D
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Animi » 5. jan 2018, 07:45

I hvert fald én gang om ugen
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Frostlight
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22. mar 2018, 09:55
Kort karma: 1
Likede indlæg: 10

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Frostlight » 22. apr 2018, 20:41

Jeg tjekker samtlige bankkonti hver eneste dag.
1
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Selma156 » 26. apr 2018, 14:44

Hmm. Tre-fire gange om ugen, tror jeg.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"