Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf fisken80 » 9. okt 2017, 12:47

dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:Jeg kan godt forstå, at man kan overse det, hvis det er noget man i forvejen betaler til, men hvis du nu ikke havde Boxer ville du så ikke undre dig, hvis de hver måned trak et beløb fra din konto?
[...]

Jo, det ville jeg opdage (trods alt) :cool:


Det regnede jeg også med. Det er også dét, der undrer mig mest. At man i 1½ år ikke opdager, at der bliver trukket 99 kroner fra ens konto fra et sted man ikke mener at have et udestående med.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Delfin » 9. okt 2017, 12:47

Jeg tjekker gerne løn og betalinger omkring d. 1, og så tager jeg et kig ned over posteringerne ved samme lejlighed, men ikke ligefrem nærlæsning. Jeg ville helt sikkert opdage, hvis der blev trukket et fast beløb som det du nævner, men der gik pænt lang tid, før jeg bemærkede, at jeg betalte gebyr for brevpost til tdc. selvom jeg for mindst 100 år siden (jaja) har tilmeldt dem til e-boks.

Udover det logger jeg kun på, hvis jeg har noget, jeg skal have fikset derinde.
Senest rettet af Delfin 9. okt 2017, 12:48, rettet i alt 1 gang.
0
14 11 14
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Daine » 9. okt 2017, 12:48

Jeg tjekker banken via app ca 2 gange om ugen, og hver måned stemmer jeg mit kontoudtog fra NETS af med mit budget-regneark - det har trofast fulgt mig i 18 år, så jeg gider ikke bankens version :-p
Men jeg holder øje, naturligvis. Her ville det aldrig ske, at jeg betalte noget uden at opdage det.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf fisken80 » 9. okt 2017, 12:48

Stars skrev:
fisken80 skrev:
Stars skrev:
fisken80 skrev:
Mistermor skrev:Det gør jeg ikke ret tit. Måske hver 3. måned.


Vildt, jeg fatter ikke du tør lade der være så længe imellem. Eller jo, hvis du ikke handler på nettet, så måske. Men tjekker du ikke om dine PBS-betalinger f.eks. er blevet trukket som de skal? For der kan jo ske fejl, og jeg mener da, at man selv har ansvaret for at holde øje med, at de regninger der kører over pbs nu også bliver betalt.



Men der er jo flere og flere faste betalinger, som ikke går over PBS, men er faste træk på kortet.

Her er det så vidt jeg husker CBB, YOUSEE og SEAS-NVE. Så de er ikke på PBS-oversigten.
Jeg tilstår at være så naiv, at jeg forventer, at mine PBS-betalinger bliver trukket som aftalt, så længe der er dækning på kontoen.


Ja, det er der, men det kan der vel også gå kludder i? Eller hvad?
Jeg synes bare jeg har læst om, at folk har oplevet, at ellers tilmeldte pbs-betalinger ikke er blevet trukket, men det er muligvis et meget sjældent fænomen.



Jo, men er det ikke mest i forbindelse med oprettelse/ændringer i aftalen?
Så når først den kører, så er det enten fordi der ikke er penge nok på kontoen eller en systemfejl, der rammer hele Sydbank / DONG?
Sidstnævnte plejer bankerne/NETS da at fikse helt af sig selv uden gene for kunderne.


Det har du nok ret i. Jeg er bare altid blevet belært om hjemmefra, at man skal holde øje med, at de faste ting rent faktisk bliver betalt. Men det er nok i virkeligheden ret usandsynligt, at det ikke sker.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf fisken80 » 9. okt 2017, 12:49

Delfin skrev:Jeg tjekker gerne løn og betalinger omkring d. 1, og så tager jeg et kig ned over posteringerne ved samme lejlighed, men ikke ligefrem nærlæsning. Jeg ville helt sikkert opdage, hvis der blev trukket et fast beløb som det du nævner, men der gik pænt lang tid, før jeg bemærkede, at jeg betalte gebyr for brevpost til tdc. selvom jeg for mindst 100 år siden (jaja) har tilmeldt dem til e-boks.

Udover det logger jeg kun på, hvis jeg har noget, jeg skal have fikset derinde.


Jamen velkommen i den klub... det nummer har jeg også lavet.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf lillebjoern » 9. okt 2017, 12:53

Jeg tjekker det et par gange om ugen, og hvis jeg venter på et bestemt beløb/skal tjekke efter noget specifikt, tjekker jeg gerne dagligt. Jeg holder generelt meget øje med min økonomi, og kan næsten altid sige hvad der står på min konto +- 200 kr.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Delfin » 9. okt 2017, 12:57

fisken80 skrev:
Delfin skrev:Jeg tjekker gerne løn og betalinger omkring d. 1, og så tager jeg et kig ned over posteringerne ved samme lejlighed, men ikke ligefrem nærlæsning. Jeg ville helt sikkert opdage, hvis der blev trukket et fast beløb som det du nævner, men der gik pænt lang tid, før jeg bemærkede, at jeg betalte gebyr for brevpost til tdc. selvom jeg for mindst 100 år siden (jaja) har tilmeldt dem til e-boks.

Udover det logger jeg kun på, hvis jeg har noget, jeg skal have fikset derinde.


Jamen velkommen i den klub... det nummer har jeg også lavet.


Det har de sikkert skrabet mange penge ind på :tie:
0
14 11 14
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Hunkat » 9. okt 2017, 13:49

Tjekker relativt ofte, et par gange om ugen. Jeg er ikke ret god til virtuelle tal, forstået på den måde at hvis jeg køber for 49 og 75 og 32 kr på kort så tror min hjerne jeg har brugt ca. 100 kr. Det løber simpelthen fra mig, så jeg har brug for et virkelighedstjek ret ofte for ikke at tro at der står 500 kr på kortet når der kun står 100
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf sigge » 9. okt 2017, 13:54

2-3 gange om måneden tror jeg. Jeg forsøger at gøre det i slutningen af hver måned, hvor jeg så samtidig tjekker, at der er penge nok på min budgetkonto til den kommende måneds PBS-betalinger.

Og så kigger jeg ind med lidt spredte mellemrum derudover. Hvis jeg skal betale en regning f.eks., kigger jeg lige min konto igennem samtidig. Hvis jeg har været ude at rejse og brugt mit kort, tjekker jeg også lige kontoen, når jeg kommer hjem.
Men ellers har jeg ikke behov for at tjekke hver dag eller hver uge.

Sådan en betaling der, kunne måske godt stå ubemærket i et par måneder i værste fald, men 1½ år ville der ikke gå.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Artem » 9. okt 2017, 14:05

Det svinger utroligt meget, nogle gange hver dag, og andre måske kun en gang om måneden, men nok en gang i ugen i snit.
Dog er det ikke sådan at jeg tjekker alt, er mest sådan en hurtig skimning med om løn er gået ind, om noget jeg har betalt for er blevet trukket, og for lige at se hvordan det går med mine investeringer.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Lykke » 9. okt 2017, 14:06

3-5 gange om ugen.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Orchidea » 9. okt 2017, 14:59

Et par gange om måneden.
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Fuck.exe » 9. okt 2017, 15:03

Jeg tjekker netbank ~3 gange om ugen, ligesom jeg også altid tjekker mine lønsedler. Jeg har et par gange oplevet at der er blevet trukket dobbelt når jeg har handlet på nettet, og jeg har også en enkelt gang fundet en ret træls fejl på en lønseddel. Det hele endte lykkeligt i alle tilfælde, og jeg er glad for at det for mig bare er standard lige at tjekke. Ellers havde jeg alligevel mistet nogle penge på den måde.
0
Gulvaber er også mennesker.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Slettet bruger » 9. okt 2017, 16:06

Jeg tjekker fast i starten af måneden. Ud over det måske en gang eller to om måneden.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvor ofte tjekker du dit kontoudtog?

Indlægaf Ficus » 9. okt 2017, 16:12

Vil tro 3-4 gange om ugen i snit. Hveranden dag. Lige pt oftere, for vi har haft en del bøvl med hussalg og så en masse store overførsler den sidste måneds tid.

Jeg ved altid hvor mange penge jeg har på min lønkonto og har nogenlunde overblik over de andre. Her ville man ikke kunne trække noget uden at min kæreste opdagede det, ville også mene jeg selv ville opdage det. Specielt hvis vi slet ikke havde noget med firmaet at gøre.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"