Har du prøvet at få trukket penge på Visakort af 3. person?

HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Har du prøvet at få trukket penge på Visakort af 3. person?

Indlægaf HerErJeg » 13. okt 2017, 05:51

Her i nat blev jeg vækket af 2 sms'er fra NETS med 6 cifret koder.
Træt og rundt på gulvet, så kunne jeg ikke lige samle tankerne om hvad Nets nu var for noget, og hvornår jeg skulle bruge en 6 cifret kode.
Så her til morgen vælter det ind med mails fra Ebay, hvor de takker for ordren og betalinger og pakkerne er afsendt. WTF???
Ind og kigge på min profil, og der er lige så pænt købt dyre titanium bor til 230$.
Det mest tåbelige er dog, at varen bliver sendt til mig. Jeg står selv som modtager af lortet.

Jeg tager fat i banken og får spærret kortet. Banken hiver så fat i NETS, for det burde være umuligt at gennemføre transaktioner uden kode.
Det viser sig så, at de der har hacket min Ebay konto sandsynligvis har prøvet at købe på andre hjemmesider, hvor de er blevet mødt af et Verified by Visa krav.

Så nu kan jeg ikke gøre meget andet end at lave indsigelser mod de beløb der er trukket. Pga. varernes pris fra Ebay, så vil de blive stoppet i tolden når de kommer fra Kina, og jeg vil så nægte at betale told og moms, hvorved de sendes retur.
Alt i alt en omtumlet morgen, men heldigvis med god vejledning fra banken. Jeg kan så kun håbe at pengene kan hives hjem igen.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Har du prøvet at få trukket penge på Visakort af 3. person?

Indlægaf avdotja » 14. okt 2017, 11:55

Er det fordi dit visakort er gemt på ebay, de har fået kortinformationerne?

Jeg tror ikke du behøver være bekymret for at komme til at hænge på regningen selv. Så vidt jeg ved, er forbrugerbeskyttelsen ret høj ved den slags svindel.

Går ud fra at du får et nyt kort nu og derudover har skiftet kode på ebay?
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Har du prøvet at få trukket penge på Visakort af 3. person?

Indlægaf HerErJeg » 15. okt 2017, 07:34

Det er derfor. Som jeg ser det, så skal jeg lave et fravalg hvis IKKE kortinfo skal gemmes. Det er noget som flere og flere sider gerne vil 'hjælpe' med at huske.
Dog undrer det mig, at når jeg går i min brugerprofil, så kan jeg kun se de sidste 4 cifre, så hvordan de åbenbart har haft hele kortnummeret til at prøve på andre sider, det fatter jeg ikke.
Men vi har før hørt om store selskaber der har haft totalt kaos i deres egen sikkerhed.
Jeg overvejer at få lavet en konto og kort kun til netkøb. Så er der næsten ingen penge, og alle de andre tjenester som betales løbende over kortet bliver ikke berørt, hvis det skal spærres.
0

Tilbage til "Privatøkonomi"