Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf Daine » 17. nov 2017, 12:38

abcd skrev:
Daine skrev:
Wizzze skrev:
Daine skrev:Jeg er sur over min trækprocent er steget 1% :sur: Jeg har ikke fulgt så meget med, så det havde jeg misset at den ville - hvis der da har været noget fremme om det. Nu har den samme niveau som i 08, tror jeg det var.


Har din kommune sat skatten op? Eller er du medlem af folkekirken, de kan også pille ved kirkeskatten, endelig kan trækprocenten godt rykke sig hvis SKAT regner at det passer bedre med det beløb du samlet skal betale (de runder altid op) for så skal du have penge tilbage, frem for at risikere at skulle skylde næste år.

Jeg kan ikke helt greje den, det er vist bundskatten der er steget? Ifg oversigten her er den god nok. Jeg betaler så ikke kirkeskat, så jeg regner med de har rundet de 37,et-eller-andet op. Men øv alligevel.
image.jpeg


Sundhedsbidraget er faldet tilsvarende. Har du erhvervet fast ejendom som du skal betale skat af, det seneste år?

Nej. Jeg købte andelsbolig i 2016, men det burde vel ikke påvirke?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf MOGA » 17. nov 2017, 12:45

Daine skrev:
abcd skrev:
Daine skrev:
Wizzze skrev:
Daine skrev:Jeg er sur over min trækprocent er steget 1% :sur: Jeg har ikke fulgt så meget med, så det havde jeg misset at den ville - hvis der da har været noget fremme om det. Nu har den samme niveau som i 08, tror jeg det var.


Har din kommune sat skatten op? Eller er du medlem af folkekirken, de kan også pille ved kirkeskatten, endelig kan trækprocenten godt rykke sig hvis SKAT regner at det passer bedre med det beløb du samlet skal betale (de runder altid op) for så skal du have penge tilbage, frem for at risikere at skulle skylde næste år.

Jeg kan ikke helt greje den, det er vist bundskatten der er steget? Ifg oversigten her er den god nok. Jeg betaler så ikke kirkeskat, så jeg regner med de har rundet de 37,et-eller-andet op. Men øv alligevel.
image.jpeg


Sundhedsbidraget er faldet tilsvarende. Har du erhvervet fast ejendom som du skal betale skat af, det seneste år?

Nej. Jeg købte andelsbolig i 2016, men det burde vel ikke påvirke?


Jeg har præcis det samme problem. I år var satsen 37,97, jeg betalte 38. Næste år er satsen 38,05, jeg har kun købt en andelsbolig, og trækprocenten er pludselig 39.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf LaScrooge » 17. nov 2017, 12:51

Wizzze skrev:
Neenah skrev:Hey Wizze - skal der stå noget i feltet om arbejdsgiveradministreret pension, hvis man kun har en der almindelige pension, som arbejdspladsen betaler ind til?


Hvis det er en normal arbejdsmarkedspension, så NEJ.


Jeg havde samme spørgsmål. Min arbejdsgiver indbetaler ikke til pension, overhovedet. Så feltet skal være helt tomt? ATP tæller ikke vel (og det er dét man tvungent betaler til, ikke?)
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf LaScrooge » 17. nov 2017, 12:52

Hunkat skrev:Gud ja, SU lån skal jeg også til at betale af på... på den anden side, det kan vel ikke betyde så meget, den 1% de påskriver i renter. Jeg tvivler på mine tal ændrer sig voldsomt fordi jeg skal betale 1000 kr i renter til SU :lol:


Mit lån er på 4% :cuss:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf LaScrooge » 17. nov 2017, 12:57

Jeg er i øvrigt glad for at jeg er ude i ordentlig tid i år. Forskudsopgørelsen for -17 lavede jeg for 2 måneder siden :genert: Jeg ved ikke hvad der gik af mig - jo, det var udregningen af studielånsrenterne, nu er der heldigvis kommet en smart tabel som viser en, den forventede rentetilskrivning -for jeg har ellers været rimelig hardcore med at styre tingene efter et år hvor jeg overhovedet ikke tænkte på, at jeg selv skulle indberette nogle honorar-beløb jeg fik og derfor skulle betale en formue tilbage i skat OG SU. Heldigvis havde den sene -17-opgørelse ikke en voldsomt stor betydning, ud over et kraftigt reduceret fradrag de sidste 4 måneder - klovn :rulle:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf Wizzze » 17. nov 2017, 13:05

LaScrooge skrev:
Wizzze skrev:
Neenah skrev:Hey Wizze - skal der stå noget i feltet om arbejdsgiveradministreret pension, hvis man kun har en der almindelige pension, som arbejdspladsen betaler ind til?


Hvis det er en normal arbejdsmarkedspension, så NEJ.


Jeg havde samme spørgsmål. Min arbejdsgiver indbetaler ikke til pension, overhovedet. Så feltet skal være helt tomt? ATP tæller ikke vel (og det er dét man tvungent betaler til, ikke?)


Jo ATP er tvunget, og nej skal ikke på forskudsopgørelsen.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf sansera » 17. nov 2017, 13:07

Jeg er simpelthen SÅ dum til sådan noget her, men jeg bliver færdig med at betale mit SU lån ud her i starten af 2018. Skal jeg så rette noget eller finder de selv ud af det?
Svar pædagogisk please - jeg kan stadig huske min latin, men det her forskudsopgørelse er bare :tie: Jeg.Kan.Ikke:forstå:Det :(
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf Wizzze » 17. nov 2017, 13:13

sansera skrev:Jeg er simpelthen SÅ dum til sådan noget her, men jeg bliver færdig med at betale mit SU lån ud her i starten af 2018. Skal jeg så rette noget eller finder de selv ud af det?
Svar pædagogisk please - jeg kan stadig huske min latin, men det her forskudsopgørelse er bare :tie: Jeg.Kan.Ikke:forstå:Det :(


Du skal rette i rubrik 489 så beløbet kun er de renter som du faktisk kommer til at betale i 2018. Står der et for højt beløb, så får du et større fradrag end du skulle have, og så ender du med at skulle betale penge i Marts 2019 når årsopgørelsen kommer.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf Spjaerten » 17. nov 2017, 13:29

Synes mit personfradrag er faldet sindssygt meget. Får kun 4000 i bundfradag Per mdr. Kan det være rigtigt?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf Miss_no_More » 17. nov 2017, 14:43

Wizzze, skattehviskeren :D

Når man indberetter befordringsgodtgørelse, skal man så SELV trække de 24 km fra eller skal man indberette hele ruten?
0
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf limitededition » 17. nov 2017, 14:52

Miss_no_More skrev:Wizzze, skattehviskeren :D

Når man indberetter befordringsgodtgørelse, skal man så SELV trække de 24 km fra eller skal man indberette hele ruten?


Du indtaster din adresse og dit arbejdes adresse og så går det automatisk :)
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2017, 15:04

LaScrooge skrev:
Hunkat skrev:Gud ja, SU lån skal jeg også til at betale af på... på den anden side, det kan vel ikke betyde så meget, den 1% de påskriver i renter. Jeg tvivler på mine tal ændrer sig voldsomt fordi jeg skal betale 1000 kr i renter til SU :lol:


Mit lån er på 4% :cuss:


SU-lån er 4% imens du læser. Når du er færdig falder det til omkring 1%.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf Wizzze » 17. nov 2017, 15:11

Miss_no_More skrev:Wizzze, skattehviskeren :D

Når man indberetter befordringsgodtgørelse, skal man så SELV trække de 24 km fra eller skal man indberette hele ruten?


Du skal kun indberette det der ligger udover de 24km, der er så en lille beregner derinde som kan udregne for dig, hvis du indtaster start og slutsted.

Men I skal være opmærksom på at beregneren ikke er hele sandheden. Hvis man bor i København f.eks. så kan beregneren godt sende en gennem indre by, fordi det er den korteste vej. Men skattereglerne er ikke nødvendigvis korteste vej, du må godt tage motorvej udenom byen hvis det er hurtigere, også selvom det er længere. Beregneren går også ud fra et standard nummer af arbejdesdage, hvis du arbejder weekender, kan du godt have flere, og er du på deltid kan du godt have færre. Så lav dine egne udregninger og brug kun beregneren som guide/støtte.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf Wizzze » 17. nov 2017, 15:18

abcd skrev:
LaScrooge skrev:
Hunkat skrev:Gud ja, SU lån skal jeg også til at betale af på... på den anden side, det kan vel ikke betyde så meget, den 1% de påskriver i renter. Jeg tvivler på mine tal ændrer sig voldsomt fordi jeg skal betale 1000 kr i renter til SU :lol:


Mit lån er på 4% :cuss:


SU-lån er 4% imens du læser. Når du er færdig falder det til omkring 1%.


Helt præcist til Nationalbankens Diskonto sats + et tillæg fastsat i finansloven hvert år. Tillæget må dog højest være 1%

Diskontoen er pt. 0,0% og tillæget er de maksimale 1%, derfor er renten på SU lån i tilbagebetalingsperioden 1% pt. men det er kun indtil Nationalbanken hæver renten (det er der pt. ikke udsigt til) eller folketinget piller ved tillægget (og hvem ved hvad de kan finde på ;) ).
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Forskudsopgørelsen for 2018 er klar hos SKAT

Indlægaf Artem » 17. nov 2017, 22:43

For en gang skyld var der noget at rette for mig. Min indkomst var helt forkert, der manglede nogle fradrag. Ja og så havde de sat mit månedlige fradrag til 0 kr.
Fandt ud af at det skyldes at jeg kom til at oprette en virksomhed i sommers. Så nu har jeg får lukket den igen og rettet det til.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Privatøkonomi"