Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 17. okt 2018, 16:43

1234 skrev:Hvor meget vil I bestille bord I Rom?
Min mand er primært i Rom for maden, så det er en ret vigtig del af turen.
Jeg overvejer at bestille de fleste steder til aftensmaden, mens frokost lidt mere er go with the flow.
SÅ vi både sikre på prøve nogle gode steder og prøvet noget vi falder over på vejen.


Det lyder som en god plan. Sådan tror jeg også, jeg ville gribe det an. Vi var flere gange ude for ikke at kunne få bord om aftenen, så hvis I har nogle bestemte steder, I VIL prøve, er det en god idé at reservere på forhånd.
Jeg ville personligt føle mig for bundet, hvis jeg skulle være et bestemt sted på et bestemt tidspunkt 2 gange om dagen, så jeg ville også i større grad “go with the flow” til frokost.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf vibbsen » 21. okt 2018, 15:11

Neenah skrev:
Tilly skrev:
Tilly skrev:
Neenah skrev:Vi skal til Florida til januar med en 5 måneder gammel baby - 14 dage. Vi har planlagt nogle dage i Orlando, som vi flyver til, for at jeg kan få styret min lyst til at se Harry Potter i Universal. Vi vil ellers bare gerne slappe af og pjaske lidt i en pool. I hvilke områder skal vi kigge, og er der nogle resorts, der kan anbefales? Det gør ikke noget hvis de er lidt kørsel fra Orlando.

Og mht autostol - hvad er billigst og nemmest?

Kig evt på Cocoa Beach og Daytona Beach :)

Kom lige til at tænke på at St. Petersburg også er ret hyggelig. Og hvis I skal være "vilde" så skal I køre helt ned til Key West, som også er et mega hyggeligt sted, men som måske alligevel bliver for kedeligt til over en uges ferie.

Men hvad er jeres plan, vil I bo flere steder efter Orlando, eller vil I gerne bare have fast base et sted? Jeg kan btw desværre ikke huske navne på de hoteller jeg har boet på.


Vi vil helst have en fast base, tror jeg. Vi vil i hvert fald have max 3 steder at være i løbet af turen, og helst ikke et sted der kræver mere end 3-4 timers kørsel fra Orlando.


Da vi var derovre fløj vi til Fort Lauderdale. Og her havde vi base først og sidst på turen. Ind imellem var så i Orlando. Det tager de der 3-4 timer at køre mellem FL og Orlando.

Vi synes Fort Lauderdale var helt fantastisk. Og kan varmt anbefale det. Det er ikke så vildt som Miami og knap så Disney-agtigt som Orlando. Og stranden dernede er virkelig god og der er sådan en afslappet feriestemning som vi godt kunne lide.

Under vores første ophold i FL havde vi lejet dette hus via airbnb og det var simpelthen så godt. https://www.airbnb.dk/rooms/302467

Claudia (som iøvrigt er fra enten holland eller belgien) var simpelthen SÅ god en udlejer og huset var fantastisk..Super fedt køkken og fint område.....Så lige den bolig vi jeg gerne slå på tromme for....Der er nogen som havde klaget over poolen...Hvilket ikke gav nogen mening overhovedet...Den var ren og pæn.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf vibbsen » 21. okt 2018, 15:32

Vi er lige kommet hjem fra Istanbul i fredags....Og jeg kan kun sige en ting : Vi skal bare SÅ meget tilbage. Og det gerne hurtigst muligt.

Det er simpelthen en MEGA fed by. Jeg har været i adskillige storbyer. Men ingen som Istanbul. Den er gået lige i mit hjerte.

Vi har været i Tyrkiet et par gange, og det har ærlig talt været en lidt lunken fornøjelse. Vi oplevede de lokale som ret fjentlige og temmelig anmasende. På den ufede måde. Og så var der simpelthen alt alt alt for mange russere. Som fylder helt vildt meget. Og antagelig er med til at bidrage til fjentligheden (Og det bliver ikke bedre af at hr.vibbsen åbenbart ligner en russer). Sidste gang vi var afsted blev jeg nærmest verbalt overfaldet af en mand på et marked fordi jeg ikke ville betale mere for hans kopi-tshirt i dårlig kvalitet...Som han ikke desto mindre insisterede på at vi købte af ham...

Sådan var det slet ikke i Istanbul. Vi mødte ikke en eneste lokal som ikke var imødekommende, venlige og smilende. Og vi fik en udsøgt betjening alle steder. Restauranter, butikker, kiosker, hos frisøren, i taxaerne. Selv på Grand Bazar.

Byen som sådan rummer bare SÅ meget. Smarte in-steder, kultur, fantastisk shopping, vildt gode restauranter og så den der helt særlig følelse af at være i et land hvor "samværs" formen er helt anderledes. Tyrkerne er et enormt socialt folkefærd. Og det er helt tydeligt at de mødes rigtig meget ude. Spiser sammen. Drikker the. Sludrer i butikkerne osv....

Og så elsker de børn. Alle børn. Og det betyder at børnene er rigtig meget med. Og det er derfor ikke spor akavet at have Mini Vibbsen med....Altså bortset fra at de behandler hende som en royal på grund af sit lyse hår og de blå øjne....Hun blev overdænget med slik og gaver så det næsten var helt pinligt.....Og krammet på. Og kaldt prinsesse...Og har derfor fået de VILDESTE primadonna nykker....

Åhhh...Hvor jeg bare glæder mig til at komme tilbage :love:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Little_Woman » 21. okt 2018, 18:29

Daine skrev:Jeg skal nogle dage til Staden i næste uge. Den ene aften har jeg fyldt ud med en oplevelse, men den næste (onsdag) er jeg mere i tvivl om. Google er ikke min ven - er der virkelig kun Tivoli der holder åbent om aften i efterårsferien? Jeg vil egenligt helst besøge Tivoli tidligere på dagen/i skumringen for at kunne se udsmykningen ordenligt. Men hvad skal jeg så lave resten af aftenen? :gruble:

Det skal helst være super centralt i Kbh :)


Havde du en god tur?
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Daine » 21. okt 2018, 18:42

Little_Woman skrev:
Daine skrev:Jeg skal nogle dage til Staden i næste uge. Den ene aften har jeg fyldt ud med en oplevelse, men den næste (onsdag) er jeg mere i tvivl om. Google er ikke min ven - er der virkelig kun Tivoli der holder åbent om aften i efterårsferien? Jeg vil egenligt helst besøge Tivoli tidligere på dagen/i skumringen for at kunne se udsmykningen ordenligt. Men hvad skal jeg så lave resten af aftenen? :gruble:

Det skal helst være super centralt i Kbh :)


Havde du en god tur?

Jeg havde en dejlig tur! Fik set en hel masse - og endte med en biograftur onsdag aften, så tak for forslaget :) Palads er virkelig fantastisk OG det var en god film :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Little_Woman » 21. okt 2018, 18:45

Daine skrev:
Little_Woman skrev:
Daine skrev:Jeg skal nogle dage til Staden i næste uge. Den ene aften har jeg fyldt ud med en oplevelse, men den næste (onsdag) er jeg mere i tvivl om. Google er ikke min ven - er der virkelig kun Tivoli der holder åbent om aften i efterårsferien? Jeg vil egenligt helst besøge Tivoli tidligere på dagen/i skumringen for at kunne se udsmykningen ordenligt. Men hvad skal jeg så lave resten af aftenen? :gruble:

Det skal helst være super centralt i Kbh :)


Havde du en god tur?

Jeg havde en dejlig tur! Fik set en hel masse - og endte med en biograftur onsdag aften, så tak for forslaget :) Palads er virkelig fantastisk OG det var en god film :D



Fedt - København er skøn!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 21. okt 2018, 19:43

vibbsen skrev:
Neenah skrev:
Tilly skrev:
Tilly skrev:
Neenah skrev:Vi skal til Florida til januar med en 5 måneder gammel baby - 14 dage. Vi har planlagt nogle dage i Orlando, som vi flyver til, for at jeg kan få styret min lyst til at se Harry Potter i Universal. Vi vil ellers bare gerne slappe af og pjaske lidt i en pool. I hvilke områder skal vi kigge, og er der nogle resorts, der kan anbefales? Det gør ikke noget hvis de er lidt kørsel fra Orlando.

Og mht autostol - hvad er billigst og nemmest?

Kig evt på Cocoa Beach og Daytona Beach :)

Kom lige til at tænke på at St. Petersburg også er ret hyggelig. Og hvis I skal være "vilde" så skal I køre helt ned til Key West, som også er et mega hyggeligt sted, men som måske alligevel bliver for kedeligt til over en uges ferie.

Men hvad er jeres plan, vil I bo flere steder efter Orlando, eller vil I gerne bare have fast base et sted? Jeg kan btw desværre ikke huske navne på de hoteller jeg har boet på.


Vi vil helst have en fast base, tror jeg. Vi vil i hvert fald have max 3 steder at være i løbet af turen, og helst ikke et sted der kræver mere end 3-4 timers kørsel fra Orlando.


Da vi var derovre fløj vi til Fort Lauderdale. Og her havde vi base først og sidst på turen. Ind imellem var så i Orlando. Det tager de der 3-4 timer at køre mellem FL og Orlando.

Vi synes Fort Lauderdale var helt fantastisk. Og kan varmt anbefale det. Det er ikke så vildt som Miami og knap så Disney-agtigt som Orlando. Og stranden dernede er virkelig god og der er sådan en afslappet feriestemning som vi godt kunne lide.

Under vores første ophold i FL havde vi lejet dette hus via airbnb og det var simpelthen så godt. https://www.airbnb.dk/rooms/302467

Claudia (som iøvrigt er fra enten holland eller belgien) var simpelthen SÅ god en udlejer og huset var fantastisk..Super fedt køkken og fint område.....Så lige den bolig vi jeg gerne slå på tromme for....Der er nogen som havde klaget over poolen...Hvilket ikke gav nogen mening overhovedet...Den var ren og pæn.


Jeg kan også bedre lide Fort Lauderdale i forhold til Miami, og der er jo ikke langt, så man kan nemt køre ned til Miami Beach og butikkerne og restauranterne der, men så bo og slappe af oppe i FL. Fra Fort Lauderdale kan man også fint tage en dagstur til Everglades, eller køre over Key Largo til Key West, og "hjem" til FL igen. Kan anbefale Lago Mar i FL https://lagomar.com/ Lige på stranden, fede pools, og lækre værelser og omgivelser.

Orlando er også god på den måde, udover alle parkerne i Orlando, så kan man også nemt køre til Tampa og opleve Busch Gardens, eller strandene ved Clearwater, eller man kan køre til St. Augustine og få lidt historie, eller man kan køre til Kennedy Space Center og opleve Rum-programmet.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 24. okt 2018, 21:27

Alkaia skrev:Nogen der kan anbefale hiking i december, hvis det vel at mærke er i Europa?
Jeg overvejer Malta og Madeira (teknisk set er det vel i Afrika, men tænker det som portugisisk). Jeg er ikke specielt lun på Tyrkiet, medmindre du kender en fantastisk rute.


Malta og Madeira, som teknisk set, i Afrika? Madeira ligger ude i Atlanterhavet og er portugisisk, og Malta, er alt andet end Afrika. Malta, er egentlig lidt speciel. En sær blanding af middelhavskultur og et kraftigt engelsk indslag. ;)

Der er i øvrigt, en fantastisk natur på Madeira

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 25. okt 2018, 00:22

paint skrev:
Alkaia skrev:Nogen der kan anbefale hiking i december, hvis det vel at mærke er i Europa?
Jeg overvejer Malta og Madeira (teknisk set er det vel i Afrika, men tænker det som portugisisk). Jeg er ikke specielt lun på Tyrkiet, medmindre du kender en fantastisk rute.


Malta og Madeira, som teknisk set, i Afrika? Madeira ligger ude i Atlanterhavet og er portugisisk, og Malta, er alt andet end Afrika. Malta, er egentlig lidt speciel. En sær blanding af middelhavskultur og et kraftigt engelsk indslag. ;)

Der er i øvrigt, en fantastisk natur på Madeira

Billede


Ja Madeira er fantastisk :love: Eneste regnskov i Europa, men man skal også passe på, der er nærmest dødsfald hvert år, blandt hiking turister https://www.madeiraislandnews.com/2018/ ... onths.html

Jeg tænker at Kreta med sine kløfter også kunne være en god hiking option i december.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 25. okt 2018, 09:42

Alkaia skrev:
paint skrev:
Alkaia skrev:Nogen der kan anbefale hiking i december, hvis det vel at mærke er i Europa?
Jeg overvejer Malta og Madeira (teknisk set er det vel i Afrika, men tænker det som portugisisk). Jeg er ikke specielt lun på Tyrkiet, medmindre du kender en fantastisk rute.


Malta og Madeira, som teknisk set, i Afrika? Madeira ligger ude i Atlanterhavet og er portugisisk, og Malta, er alt andet end Afrika. Malta, er egentlig lidt speciel. En sær blanding af middelhavskultur og et kraftigt engelsk indslag. ;)

Der er i øvrigt, en fantastisk natur på Madeira

[img]http://mg]


Ja, undskyld at jeg sådan glemmer et komma...
Malta ligger ved Italien, og Madeira ligger ud for Marokko, som sidst jeg tjekkede ligger på det afrikanske kontinent.


Det var nu ikke et komma, jeg kommenterede. Jeg læste det faktisk som, at du mente at Malta og Madeira (teknisk set) lå i Afrika. Jeg tænkte, at der nok var tale om én eller anden fejl. Mit indlæg, skulle dog også kun ses som lidt drilleri :)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 4. nov 2018, 16:50

Hvilket feriecenter med bade- og legeland ville i anbefale i midt-, syd-, Sønderjylland eller Fyn? Meget gerne i stil med Skallerup Klit, men det behøves ikke at være så avanceret som Lalandia.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Olaf » 4. nov 2018, 17:34

Vi har været ret glade for Seawest - det er vidst Days der har det. Det er nogle år siden vi har været der men det var ret fint især til mindre børn synes jeg
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TinaW » 4. nov 2018, 18:47

Olaf skrev:Vi har været ret glade for Seawest - det er vidst Days der har det. Det er nogle år siden vi har været der men det var ret fint især til mindre børn synes jeg


Vi havde 5 overnatninger på seawest i sommers. Købte på cyber monday, 3000 kr. i skolernes sommerferie.
Ganske fint sted, men deres restauranter er ikke pengene værd. Badelandet var et hit hos sønnen.
Vi kan godt lide området ved Ringkøbing fjord/Nymindegab.
Vi var på Hvidbjerg Strand for tre år siden, virkelig lækkert sted, men prisen er også derefter.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf 1234 » 4. nov 2018, 18:50

TinaW skrev:
Olaf skrev:Vi har været ret glade for Seawest - det er vidst Days der har det. Det er nogle år siden vi har været der men det var ret fint især til mindre børn synes jeg


Vi havde 5 overnatninger på seawest i sommers. Købte på cyber monday, 3000 kr. i skolernes sommerferie.
Ganske fint sted, men deres restauranter er ikke pengene værd. Badelandet var et hit hos sønnen.
Vi kan godt lide området ved Ringkøbing fjord/Nymindegab.

Restauranterne er ikke særlig relevante, da vi skal afsted 20 mand. Det vigtigste er sådan set badelandet og de øvrige legefaciliteter.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16077
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TinaW » 4. nov 2018, 18:51

1234 skrev:
TinaW skrev:
Olaf skrev:Vi har været ret glade for Seawest - det er vidst Days der har det. Det er nogle år siden vi har været der men det var ret fint især til mindre børn synes jeg


Vi havde 5 overnatninger på seawest i sommers. Købte på cyber monday, 3000 kr. i skolernes sommerferie.
Ganske fint sted, men deres restauranter er ikke pengene værd. Badelandet var et hit hos sønnen.
Vi kan godt lide området ved Ringkøbing fjord/Nymindegab.

Restauranterne er ikke særlig relevante, da vi skal afsted 20 mand. Det vigtigste er sådan set badelandet og de øvrige legefaciliteter.


Legelandet er mest til mindre børn, vi havde stor glæde af deres badminton baner.
0

Tilbage til "Rejser"