Dit bedste rejsehack

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
didaa
Indlæg: 1691
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2328

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf didaa » 16. jan 2019, 11:22

sigge skrev:Lige med mad skal I være opmærksomme på reglerne i USA. Som jeg læser nedenstående link, er brød og kiks OK, hvis det er i original indpakning. Havregryn kan jeg derimod godt være i tvivl om.

https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1272/~/food---general-food


Ja det skal man lige tjekke op på ifht. destinationen. Sidst vi skulle til Florida havde vi en mellemlanding i Canada, hvor de har en amerikansk kontrol i lufthavnen vi skulle igennem. Vi havde krydset af, at vi havde lidt frugt med i håndbagagen (mener det var lidt agurk, bananer og vindruer) til vores dreng, og blev derfor sendt hen til kontrollen hos en kvinde, hvor vi fik det største møgfald. Tænkte det var bedre bare at være ærlig, og jeg sagde at det bare kunne smides ud. Men det var ikke godt nok. Slap med en advarsel, og med ordene "next time I will fine you like hell" :( Min dreng blev virkelig bange for hende. Det gør vi ikke igen.

Havregryn kan købes i WholeFoods når man kommer frem.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14670
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf sigge » 16. jan 2019, 13:18

didaa skrev:
sigge skrev:Lige med mad skal I være opmærksomme på reglerne i USA. Som jeg læser nedenstående link, er brød og kiks OK, hvis det er i original indpakning. Havregryn kan jeg derimod godt være i tvivl om.

https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1272/~/food---general-food


Ja det skal man lige tjekke op på ifht. destinationen. Sidst vi skulle til Florida havde vi en mellemlanding i Canada, hvor de har en amerikansk kontrol i lufthavnen vi skulle igennem. Vi havde krydset af, at vi havde lidt frugt med i håndbagagen (mener det var lidt agurk, bananer og vindruer) til vores dreng, og blev derfor sendt hen til kontrollen hos en kvinde, hvor vi fik det største møgfald. Tænkte det var bedre bare at være ærlig, og jeg sagde at det bare kunne smides ud. Men det var ikke godt nok. Slap med en advarsel, og med ordene "next time I will fine you like hell" :( Min dreng blev virkelig bange for hende. Det gør vi ikke igen.

Havregryn kan købes i WholeFoods når man kommer frem.


Min veninde og familie var på et tidspunkt på familiebesøg i USA, og de skulle over grænsen til Canada flere gange, fordi de skulle til Formel 1 deroppe. De havde så købt nogle æbler i en butik lige ved grænsen på den amerikanske side. Dem fik de også konfiskeret og fik et kæmpe møgfald for at forsøge at føre sådan noget farligt biologisk materiale ind i Canada. Da min veninde så lettere befippet måtte indrømme, at de altså også havde nogle bananer, sagde grænsevagten bare lige så tørt/opgivende: "We don't grow bananas in Canada so I don't care." :rulle:
0
You can't spell awesome without me.
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4304

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf TomKah » 17. jan 2019, 21:11

Vi bruger bare helt alm affaldsposer til at dele tøjet op. Er de flexible de der rejseposer? De ser meget store og bulky ud.

Jeg tager nu altid snacks med til den første dag og har vidst kun fået konfiskeret en leverpostejmad i Mexico. Aldrig fået skideballer eller andet.

Tror desværre ikke jeg har nogle gode rejsehacks. Tålmodighed og go with flow.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3221

Re: Dit bedste rejsehack

Indlægaf flicka » 17. jan 2019, 22:01

TomKah skrev:Vi bruger bare helt alm affaldsposer til at dele tøjet op. Er de flexible de der rejseposer? De ser meget store og bulky ud.

Jeg tager nu altid snacks med til den første dag og har vidst kun fået konfiskeret en leverpostejmad i Mexico. Aldrig fået skideballer eller andet.

Tror desværre ikke jeg har nogle gode rejsehacks. Tålmodighed og go with flow.


Dem jeg bruger er slet ikke bulky som nogle af de viste "pakke-kasser". De er netop for bulky til min smag og min rygsæk. Fordelen ved poserne er at man kan presse luften ud af dem, så de nærmest er vakuum-pakkede.

Mine minder om den her slags, som findes i div. størrelser:
Billede
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll

Tilbage til "Rejser"