Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muspel » 18. jan 2019, 20:03

FormerlyKnownAs skrev:
Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hotellet får generelt ret gode anmeldelser. Har ikke set en eneste nævne fly, så tænker at det ikke er et issue.

Min anke på 7 dage på samme sted :8: det virker helt uoverskueligt :lol:


Men gider man pakke kufferter midt i ferien for at flytte hotel? :gruble:

Vi har gjort det et par gange i NY og London, dels for at opleve forskellige steder og fordi det var billigere med 2 x 4 dage end 1 x 8 dage :stoned:
Og så gør vi det jo på roadtrips, men man bliver faktisk træt af al det pakkeri. Sidste år hvor vi havde 10 hoteller på en måned i Spanien og 12 hoteller på 5 uger i USA, fik vi ligesom vores pakkelyst styret :tie:
Så nu har vi ikke noget problem med at kigge efter 2 eller 3 uger på samme hotel, bare det er et sted vi kan fylde tiden ud :-D


Det gjorde vi jo i efterårsferien fordi barnet fik Dengue og ferien blev forlænget 5 dage. Elskede at vi havde 5 dage på resort og så 5 dage mere midt på Sukhumvit :D

Jeg er bare ikke resort menneske...i 7 dage. Men hvis der er noget by og liv i Hua hin så kan det være. Men en Bkk uge er Heller ikke optimalt med en baby der sover mere end hun er vågen synes jeg. Slet ikke for C. Så er vi låst helt fast jo. Derfor tænkte jeg Hua hin måske var noget


Hvad med koh Samet? Det er et par timer i taxa fra Bangkok. Jeg boede et halvt år i Thailand, og vi tog dertil mindst en gang om måneden.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Sof » 18. jan 2019, 20:13

Lucia skrev:Er der et sted/område, der er godt at bo et par dage i København, hvis det skal være let at komme til KB-hallen og samtidig også være relativt nemt at komme til Louisiana f.eks. med offentlig transport?

(Det er muligvis et dumt spørgsmål, men jeg er ikke så velbevandret i Københavns offentlige trafik udover hovedbanegården :genert: - og jeg kan sikkert også google mig til det meste, men hvis nu nogen har et tip, er det jo nemmere :D )


Hvis du skal til Louisiana uden at skifte skal du med Kystbanetoget mod Helsingør fra Kbh H, Nørreport eller Østerport.

KB Hallen ligger tættest på Peter Bangs Vej station, men også nogenlunde tæt på Flintholm (herfra går F til Hellerup, hvor du også kan skifte til Kystbanen). Inde fra byen og ud mod KB kører blandt andet 9A, den kører også til Flintholm. Synes du har rimelig frit valg i områder egentlig, ville måske finde noget selv på Frederiksberg eller Vesterbro
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. jan 2019, 22:40

Muspel skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hotellet får generelt ret gode anmeldelser. Har ikke set en eneste nævne fly, så tænker at det ikke er et issue.

Min anke på 7 dage på samme sted :8: det virker helt uoverskueligt :lol:


Men gider man pakke kufferter midt i ferien for at flytte hotel? :gruble:

Vi har gjort det et par gange i NY og London, dels for at opleve forskellige steder og fordi det var billigere med 2 x 4 dage end 1 x 8 dage :stoned:
Og så gør vi det jo på roadtrips, men man bliver faktisk træt af al det pakkeri. Sidste år hvor vi havde 10 hoteller på en måned i Spanien og 12 hoteller på 5 uger i USA, fik vi ligesom vores pakkelyst styret :tie:
Så nu har vi ikke noget problem med at kigge efter 2 eller 3 uger på samme hotel, bare det er et sted vi kan fylde tiden ud :-D


Det gjorde vi jo i efterårsferien fordi barnet fik Dengue og ferien blev forlænget 5 dage. Elskede at vi havde 5 dage på resort og så 5 dage mere midt på Sukhumvit :D

Jeg er bare ikke resort menneske...i 7 dage. Men hvis der er noget by og liv i Hua hin så kan det være. Men en Bkk uge er Heller ikke optimalt med en baby der sover mere end hun er vågen synes jeg. Slet ikke for C. Så er vi låst helt fast jo. Derfor tænkte jeg Hua hin måske var noget


Hvad med koh Samet? Det er et par timer i taxa fra Bangkok. Jeg boede et halvt år i Thailand, og vi tog dertil mindst en gang om måneden.


Der har vi været flere gange for weekend bare. En uge gad jeg ikke og det er efterhånden temmelig overrendt synes jeg. Dem vi kender der bor i Bkk bruger det heller ikke rigtig mere af samme årsag.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muspel » 18. jan 2019, 23:27

FormerlyKnownAs skrev:
Muspel skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hotellet får generelt ret gode anmeldelser. Har ikke set en eneste nævne fly, så tænker at det ikke er et issue.

Min anke på 7 dage på samme sted :8: det virker helt uoverskueligt :lol:


Men gider man pakke kufferter midt i ferien for at flytte hotel? :gruble:

Vi har gjort det et par gange i NY og London, dels for at opleve forskellige steder og fordi det var billigere med 2 x 4 dage end 1 x 8 dage :stoned:
Og så gør vi det jo på roadtrips, men man bliver faktisk træt af al det pakkeri. Sidste år hvor vi havde 10 hoteller på en måned i Spanien og 12 hoteller på 5 uger i USA, fik vi ligesom vores pakkelyst styret :tie:
Så nu har vi ikke noget problem med at kigge efter 2 eller 3 uger på samme hotel, bare det er et sted vi kan fylde tiden ud :-D


Det gjorde vi jo i efterårsferien fordi barnet fik Dengue og ferien blev forlænget 5 dage. Elskede at vi havde 5 dage på resort og så 5 dage mere midt på Sukhumvit :D

Jeg er bare ikke resort menneske...i 7 dage. Men hvis der er noget by og liv i Hua hin så kan det være. Men en Bkk uge er Heller ikke optimalt med en baby der sover mere end hun er vågen synes jeg. Slet ikke for C. Så er vi låst helt fast jo. Derfor tænkte jeg Hua hin måske var noget


Hvad med koh Samet? Det er et par timer i taxa fra Bangkok. Jeg boede et halvt år i Thailand, og vi tog dertil mindst en gang om måneden.


Der har vi været flere gange for weekend bare. En uge gad jeg ikke og det er efterhånden temmelig overrendt synes jeg. Dem vi kender der bor i Bkk bruger det heller ikke rigtig mere af samme årsag.



Det har du nok ret i... det er vist når jeg tæller efter 10 år siden jeg var der. :s
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jan 2019, 03:23

Muspel skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Muspel skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hotellet får generelt ret gode anmeldelser. Har ikke set en eneste nævne fly, så tænker at det ikke er et issue.

Min anke på 7 dage på samme sted :8: det virker helt uoverskueligt :lol:


Men gider man pakke kufferter midt i ferien for at flytte hotel? :gruble:

Vi har gjort det et par gange i NY og London, dels for at opleve forskellige steder og fordi det var billigere med 2 x 4 dage end 1 x 8 dage :stoned:
Og så gør vi det jo på roadtrips, men man bliver faktisk træt af al det pakkeri. Sidste år hvor vi havde 10 hoteller på en måned i Spanien og 12 hoteller på 5 uger i USA, fik vi ligesom vores pakkelyst styret :tie:
Så nu har vi ikke noget problem med at kigge efter 2 eller 3 uger på samme hotel, bare det er et sted vi kan fylde tiden ud :-D


Det gjorde vi jo i efterårsferien fordi barnet fik Dengue og ferien blev forlænget 5 dage. Elskede at vi havde 5 dage på resort og så 5 dage mere midt på Sukhumvit :D

Jeg er bare ikke resort menneske...i 7 dage. Men hvis der er noget by og liv i Hua hin så kan det være. Men en Bkk uge er Heller ikke optimalt med en baby der sover mere end hun er vågen synes jeg. Slet ikke for C. Så er vi låst helt fast jo. Derfor tænkte jeg Hua hin måske var noget


Hvad med koh Samet? Det er et par timer i taxa fra Bangkok. Jeg boede et halvt år i Thailand, og vi tog dertil mindst en gang om måneden.


Der har vi været flere gange for weekend bare. En uge gad jeg ikke og det er efterhånden temmelig overrendt synes jeg. Dem vi kender der bor i Bkk bruger det heller ikke rigtig mere af samme årsag.



Det har du nok ret i... det er vist når jeg tæller efter 10 år siden jeg var der. :s


:D det var også der at vi var der med jævne mellemrum.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Aima » 19. jan 2019, 04:29

FormerlyKnownAs skrev:
Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Har nogle af jer været i Hua Hin? Overvejer det en uge i april. Hvor bor man bedst? De resorts der koster lidt mindre end 8K+ og som ligger væk fra centrum skriver mange på TripAdvisor ligger langt væk/øde.


Jeg kan godt lide Hua Hin, lidt mindre kaotisk end andre steder i Thailand, og ikke helt så overrendt af turister. Jeg ville undgå hoteller/resorts ud til den store hovedvej som mere eller mindre deler byen på langs, og så området oppe omkring lufthavnen, det er lidt synd at den er placeret i området helt ud til vandet. Jeg ville gå efter noget ud til vandet syd for centrum, men det er også her de store (og dyre) hoteller og malls ligger.
Området nord for sommerslottet kender jeg ikke rigtigt, men der burde også være gode steder ud til vandet, men nok mindre aktivitet, dog koster en taxa ind til centrum jo ikke en formue, så der kunne man måske finde ok priser på hotel? :gruble:


Jeg har slet ikke begreb om geografien, hvad der er af shopping og spisesteder osv., så det må jeg vist lige kigge på. Jeg gider bare ikke betale 15-20K for en uge med morgenmad Plus fly osv. Har kig på noget ude til stranden i Cha am, siger det dig noget?

Hua hin var egentlig fordi vi kan køre dertil relativt nemt og kender et par stykker som har været ganske tilfredse der.


Jeg har boet på et resort otte kilometer længere nede af kysten, end det du kigger på. Det var ganske fint og ingen fly-gener overhovedet (jeg vidste ikke engang der lå en lufthavn tæt på, vi kørte fra Bangkok.)
Området er stille og roligt og det er både nemt og billigt at snuppe en taxa ind til centrum hvor der, som Wizz siger, er fine shoppe- og spisemuligheder.

For os var det 14 dages afslapning, vi havde rejst rundt i Indonesien tre måneder tidligere og var måske en smule mættet af templer og den slags. Vi var da på jungletrek og ude at sejle og glo på nogle vandfald og sådan lidt, men hovedformålet var at komme helt ned i gear og få noget sol og varme og feriestemning, og det var det helt perfekt til.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 19. jan 2019, 10:30

Pyha! Kom lige i tanke om, at der er sidste frist på tilmeldingen til de to valgfri endagsture, der er under mit yoga ophold i Thailand, i morgen, så har lige tilmeldt mig en snorkle tur.

Nogen der prøvet at snorkle/dykke i Thailand?
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muspel » 19. jan 2019, 22:40

Muddi skrev:Pyha! Kom lige i tanke om, at der er sidste frist på tilmeldingen til de to valgfri endagsture, der er under mit yoga ophold i Thailand, i morgen, så har lige tilmeldt mig en snorkle tur.

Nogen der prøvet at snorkle/dykke i Thailand?


Hvor længe er opholdet? Hvem rejser du med? Jeg leder efter en egoistferie til mig selv.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf dykkersild » 20. jan 2019, 09:27

Muddi skrev:Pyha! Kom lige i tanke om, at der er sidste frist på tilmeldingen til de to valgfri endagsture, der er under mit yoga ophold i Thailand, i morgen, så har lige tilmeldt mig en snorkle tur.

Nogen der prøvet at snorkle/dykke i Thailand?

Jeg har dykket ved Phi Phi og ved Similan-øerne. Begge skønne stedet men Similan er ikle ratet i verdens topklasse for ingenting. Det er unikt.
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 20. jan 2019, 20:54

Muspel skrev:
Muddi skrev:Pyha! Kom lige i tanke om, at der er sidste frist på tilmeldingen til de to valgfri endagsture, der er under mit yoga ophold i Thailand, i morgen, så har lige tilmeldt mig en snorkle tur.

Nogen der prøvet at snorkle/dykke i Thailand?


Hvor længe er opholdet? Hvem rejser du med? Jeg leder efter en egoistferie til mig selv.


Hele turen varer 13 dag inkl rejsetid. Rejser gennem cathrineyoga.dk, der er yoga rejser til flere forskellige steder.
1
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lalana » 21. jan 2019, 18:49

Muddi skrev:
Hele turen varer 13 dag inkl rejsetid. Rejser gennem cathrineyoga.dk, der er yoga rejser til flere forskellige steder



Uh fedt, sig til hvordan det er. Jeg har flere gange selv arrangeret yoga rejser til Thailand og det er et fantastisk sted til netop det synes jeg, men har også haft øje på Cathrines yoga rejser til bl.a. indonesien - de bliver bare så hurtigt udsolgt :lol:
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Muddi » 22. jan 2019, 17:20

Lalana skrev:
Muddi skrev:
Hele turen varer 13 dag inkl rejsetid. Rejser gennem cathrineyoga.dk, der er yoga rejser til flere forskellige steder



Uh fedt, sig til hvordan det er. Jeg har flere gange selv arrangeret yoga rejser til Thailand og det er et fantastisk sted til netop det synes jeg, men har også haft øje på Cathrines yoga rejser til bl.a. indonesien - de bliver bare så hurtigt udsolgt :lol:


Jeg havde også kig på Zanzibar, men jeg syntes september var så langt væk :D :genert:

Jeg glæder mig!
0
Brugeravatar
Watson
Indlæg: 228
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:30
Kort karma: 5
Likede indlæg: 267

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Watson » 26. jan 2019, 19:11

Min mand og jeg skal på rundtur omkring USAs vestkyst til marts, og vi glæder os :dance: Det er vores bryllupsrejse :lun:

Vi er dog lidt i tvivl om, hvor det er bedst at bo henne i Los Angeles, Las Vegas og San Francisco. Så hvis der er nogen af jer, der vil dele ud af jeres erfaringer, så vil det være mega fedt. Tips til must see, spisesteder osv. er også meget velkomne :D
0
Lille V 22.06.22 :lun:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Charly » 27. jan 2019, 19:57

Så fik vi aftalt sommerferie. Jeg er en heldig dame- vi skal til Frankrig igen. Først nogle dage i Paris og så videre til Sydfrankrig, helt nede ved den spanske grænse. Hold nu op hvor jeg glæder mig!
4
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TomKah » 27. jan 2019, 20:38

Jeg kigger på biltog. Er der nogen der har prøvet det? Det er ruten Hamburg-> Villach.
0

Tilbage til "Rejser"