Varme i oktober.

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1567
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 14559

Varme i oktober.

Indlægaf Fru Sunshine » 16. maj 2019, 04:21

Kort sagt: hvor er der varmt i oktober?

Og mere uddybende: vi har ferie i uge 42-43, og vi trænger til varme over 25 grader.

Vi har kigget på Cypern, men det er godt nok bøvlet at komme dertil.

Det må gerne være charter.

Hjælp?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
didaa
Kort karma: 43
Likede indlæg: 727

Re: Varme i oktober.

Indlægaf didaa » 16. maj 2019, 05:51

Europa er i oktober lidt af et sats. Jeg var på Kreta i efterårsferien sidste år, og vi havde 22-24 grader og lidt vind. Men det var overskyet et par dage, og de dage med vinden betød det at det var for koldt at ligge ved poolen. Vil I være næsten sikre (som man nu kan være i disse klimatider) er der de kanariske øer. Ellers Dubai, Florida og Asien selvfølgelig.
0
didaa
Likede indlæg: 727

Indlægaf didaa » 16. maj 2019, 05:52

Europa er i oktober lidt af et sats. Jeg var på Kreta i efterårsferien sidste år, og vi havde 22-24 grader og lidt vind. Men det var overskyet et par dage, og de dage med vinden betød det at det var for koldt at ligge ved poolen. Vil I være næsten sikre (som man nu kan være i disse klimatider) er der de kanariske øer. Ellers Dubai, Florida og Asien selvfølgelig.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 16. maj 2019, 06:02

Vi tænker ikke Kreta, netop fordi der er for koldt.
De kanariske øer må tjekkes ud.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Likede indlæg: 1195

Indlægaf Kerrigan » 16. maj 2019, 07:58

Senest rettet af Kerrigan 16. maj 2019, 07:59, rettet i alt 1 gang.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7792
Kontakt:

Indlægaf Annione » 16. maj 2019, 07:58

Vi rejste med Thomas Cook til Cypern. Det var direkte - og mega nemt.
Cypern er så skønt!
0
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 118
Likede indlæg: 736

Indlægaf MissDitte » 16. maj 2019, 08:01

Jeg tror ikke I kan regne med 25+ på de kanariske øer. Min erfaring er, at på det tidspunkt ligger det mere på 20-22 grader og med lidt "kølig" blæst.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 881
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 10881

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. maj 2019, 08:12

Jeg har været i Egypten i oktober måned, det var virkeligt lækkert vejr, omkring, dagtemperatur i solen var +30 grader, men heller ikke kogende varmt. Og om aftenen kunne man sagtens gå rundt i shorts og tshirt, uden at behøve en trøje.
Og så er havet lækkert varmt også.

Jeg smutter afsted med alle mine banditter i uge 41, fandt en virkelig billig all incl rejse via atlantis rejser.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3342

Indlægaf girl_beat » 16. maj 2019, 09:41

Dubai :love2:

Lidt dyrere end de klassiske charterdestinationer, til gengæld garanti for sol, varme og masser af oplevelser (hvis man er til det) :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3104
Likede indlæg: 20923

Indlægaf Wizzze » 16. maj 2019, 10:12

Det nemme chartersvar er Sharm eller Hurghada, men det er måske ikke så tiltalende pga. andre omstændigheder.

Marokko har også rigtig godt vejr i oktober og Marrakech er meget hipt og trendy lige nu, dog var der mordet på de to unge kvinder. Hvis man hellere vil til vandet, så er der både Rabat og Casablanca eller med charter så Agadir.

Ellers skal man længere væk som Caribien/Mexico eller Dubai/Mellemøsten, kunne også være Eilat/Akaba og så er der selvfølgelig asien, f.eks. Bali/Thailand og det derude.

Hvorfor synes du det er bøvlet med Cypern? der er da mange ture til Larnaca fra DK, både charter og rutefly?
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 16. maj 2019, 12:34

Wizzze skrev:Det nemme chartersvar er Sharm eller Hurghada, men det er måske ikke så tiltalende pga. andre omstændigheder.

Marokko har også rigtig godt vejr i oktober og Marrakech er meget hipt og trendy lige nu, dog var der mordet på de to unge kvinder. Hvis man hellere vil til vandet, så er der både Rabat og Casablanca eller med charter så Agadir.

Ellers skal man længere væk som Caribien/Mexico eller Dubai/Mellemøsten, kunne også være Eilat/Akaba og så er der selvfølgelig asien, f.eks. Bali/Thailand og det derude.

Hvorfor synes du det er bøvlet med Cypern? der er da mange ture til Larnaca fra DK, både charter og rutefly?

Det er min mand, der synes, det er bøvlet. Vi vil helst med fra Aalborg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3104
Likede indlæg: 20923

Indlægaf Wizzze » 16. maj 2019, 13:14

Fru Sunshine skrev:
Wizzze skrev:Det nemme chartersvar er Sharm eller Hurghada, men det er måske ikke så tiltalende pga. andre omstændigheder.

Ja det er selvfølgelig begrænset hvad der er af direkte fly fra Aalborg, men hvis I f.eks. booker med SAS så kan i få billetter fra ålborg til cph og så videre fra cph og ud til en ok lav pris. Men det er jo ikke kun til Cypern I har det problem, det gælder næsten alle de andre varme steder også, at der ikke lige er direkte fly fra Aalborg.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 16. maj 2019, 13:35

Wizzze skrev:
Fru Sunshine skrev:

Ja det er selvfølgelig begrænset hvad der er af direkte fly fra Aalborg, men hvis I f.eks. booker med SAS så kan i få billetter fra ålborg til cph og så videre fra cph og ud til en ok lav pris. Men det er jo ikke kun til Cypern I har det problem, det gælder næsten alle de andre varme steder også, at der ikke lige er direkte fly fra Aalborg.

He, ja. Det opdagede han også. Og det løser sig nok.
0
Brugeravatar
MilleMercy
Kort karma: 35
Likede indlæg: 446

Indlægaf MilleMercy » 16. maj 2019, 17:08

MissDitte skrev:Jeg tror ikke I kan regne med 25+ på de kanariske øer. Min erfaring er, at på det tidspunkt ligger det mere på 20-22 grader og med lidt "kølig" blæst.

Det lyder som de temperaturer, jeg har hørt de har i slut december og januar!? :)

De gange jeg har været på Gran Canaria i midt oktober har der været 28-30 grader. I starten af november har det været 26-28 grader. Ingen blæst.

TS, der kan være store temperaturforskelle alt efter, hvor på GC man er, men syd på øen er vejret bedst. Det er der, jeg har oplevet ovenstående temperaturer :)

Jeg ved ikke, hvordan det er med de andre kanariske øer.
1
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Kort karma: 18
Likede indlæg: 273

Indlægaf differentdaydifferentperson » 16. maj 2019, 17:48

I efterårsferien for et par år siden var jeg max. 2 timers kørsel syd for Alicante (Torrevieja tror jeg nok) og det var rigtig lækkert temperaturmæssigt (og alt muligt andet mæssigt). Vi havde lejet en bil og en lille ferielejlighed med pool og ikke så forfærdelig langt fra stranden. Vi kunne sagtens bade, både i havet og i pool. Jeg var blandt andet afsted med min far og han fortalte, at lige i og omkring Alicante skulle der være varmere end alle andre steder i Spanien om efteråret og vinteren. Noget med bjergene og afskærmning fra vinden(tror jeg nok). Og sandt nok - da vi var dernede var der 24-31 grader om dagen der hvor vi var, og kun 14-20 grader andre steder i Spanien. I og med at det ikke var i selve Alicante, men en af de mindre byer syd for, var det heller ikke sådan VIRKELIG turistet. De fleste kystbyer i det område er selvfølgelig for det meste præget af turisme. Men bare en halv times kørsel ind i landet fra der hvor vi boede, lå der store lokale byer.
1

Tilbage til "Rejser"