Kør-selv ferie i Normandiet

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf Charly » 3. jan 2018, 12:03

Vi overvejer en kør-selv sommerferie til Normandiet, men jeg er lidt i tvivl om hvor vi evt. skal bo.

Er der nogen, der kan anbefale noget? Det skal være noget feriehus/lejlighed/evt. mobilhome på en lækker campingplads, men der skal være eget toilet og bad og noget køkken.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf dykkersild » 3. jan 2018, 12:21

Jeg har været afsted i 3 uger i træk for ca. 10 år siden- og vi bookede tre forskellige pladser igennem https://www.vacansoleil.dk/ og kørte så på ture ud fra de tre steder. De havde stationære mobilhomes og luksustelte osv. Vi kom med eget telt. Jeg kan ikke lige genkende nogle af pladserne - men alle stederne vi boede, levede op til beskrivelsen. Måske bortset fra den sidste plads der havde glemt at nævne at de have 2 morgenfriske æsler der brølede op hver morgen. Så tro da pokker at der var fin ledig plads lige ved deres fold.

Vi boede 1 uge syd for Rouen, 1 uge i nærheden af Saint-Vaast-la-Hougue og 1 uge i nærheden af Le Mont-Saint Michel. Hvis jeg skulle afsted nu, ville jeg ændre den første uge til at være i nærheden af Le Havre.

Vejret er ret ustabilt - til gengæld er der så meget at se og opleve, at det fint opvejer det. Hvis I er badedyr skal I måske overveje pladser med pool, da Atlanterhavet er max. køligt.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf Charly » 3. jan 2018, 12:31

dykkersild skrev:Jeg har været afsted i 3 uger i træk for ca. 10 år siden- og vi bookede tre forskellige pladser igennem https://www.vacansoleil.dk/ og kørte så på ture ud fra de tre steder. De havde stationære mobilhomes og luksustelte osv. Vi kom med eget telt. Jeg kan ikke lige genkende nogle af pladserne - men alle stederne vi boede, levede op til beskrivelsen. Måske bortset fra den sidste plads der havde glemt at nævne at de have 2 morgenfriske æsler der brølede op hver morgen. Så tro da pokker at der var fin ledig plads lige ved deres fold.

Vi boede 1 uge syd for Rouen, 1 uge i nærheden af Saint-Vaast-la-Hougue og 1 uge i nærheden af Le Mont-Saint Michel. Hvis jeg skulle afsted nu, ville jeg ændre den første uge til at være i nærheden af Le Havre.

Vejret er ret ustabilt - til gengæld er der så meget at se og opleve, at det fint opvejer det. Hvis I er badedyr skal I måske overveje pladser med pool, da Atlanterhavet er max. køligt.

Lige den slags input jeg håbede på :) Jeg vil prøve at undgå æsler :D

Jeg ved godt at vejret ikke nødvendigvis er sol og sommer hele tiden, men som du også skriver, så opvejer alt det man kan opleve det. Og så elsker jeg bare generelt Frankrig, så for mig vil det være en stor fest at være der :genert:

Godt tip med pool - jeg elsker at bade, men ikke i koldt vand!
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf Wizzze » 3. jan 2018, 12:36

Charly skrev:Vi overvejer en kør-selv sommerferie til Normandiet, men jeg er lidt i tvivl om hvor vi evt. skal bo.

Er der nogen, der kan anbefale noget? Det skal være noget feriehus/lejlighed/evt. mobilhome på en lækker campingplads, men der skal være eget toilet og bad og noget køkken.


De her 2 har hytter, og jeg kan se at de har fået nye og mere moderne end dengang jeg boede der.
https://www.camping-portland.fr/
http://www.normandie-sur-mer.fr/

Ved senere besøg har vi valgt hotel, omkring Bayeux, det er en god by at bo i, og køre ud fra. Kig på Villa Lara eller Novotel, de er også gode med parkering.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf Charly » 22. jan 2018, 13:29

Så har jeg booket et mobilhome i en uge ikke så langt fra Omaha Beach og Bayeux. Og så har vi min. 1 overnatning på turen derned og igen hjem, så det bliver en del af ferien. Manden vil gerne stoppe i Münster, så det regner jeg da med, at vi gør.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf Wizzze » 22. jan 2018, 14:06

Charly skrev:Så har jeg booket et mobilhome i en uge ikke så langt fra Omaha Beach og Bayeux. Og så har vi min. 1 overnatning på turen derned og igen hjem, så det bliver en del af ferien. Manden vil gerne stoppe i Münster, så det regner jeg da med, at vi gør.


http://daspanzermuseum.de/ ??
:klap:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf Charly » 22. jan 2018, 14:16

Wizzze skrev:
Charly skrev:Så har jeg booket et mobilhome i en uge ikke så langt fra Omaha Beach og Bayeux. Og så har vi min. 1 overnatning på turen derned og igen hjem, så det bliver en del af ferien. Manden vil gerne stoppe i Münster, så det regner jeg da med, at vi gør.


http://daspanzermuseum.de/ ??
:klap:

:D Nemlig

Jeg er en meget sød kone - men igen, jeg skal til Frankrig, jeg er meget medgørlig.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf Charly » 8. mar 2018, 10:54

Jeg hiver lige denne her op igen :)

Ruten derned er nogenlunde planlagt, men turen hjem er vi ikke nået til. Min knægt ville enormt gerne til både Bruxelles og Amsterdam, men vi har sagt, at det skal han ikke regne med. Men hvorfor egentlig ikke - med to overnatninger på vej hjem, ville det jo godt kunne lade sig gøre. Dog vil det jo ikke ligefrem blive lange ophold i de to byer, så jeg er lidt i tvivl om det er en god idé? Nogle input - eller måske forslag til en rute hjem og til overnatningsteder? Regner med to overnatninger :)
0
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4303

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf TomKah » 12. mar 2018, 21:46

Charly skrev:Jeg hiver lige denne her op igen :)

Ruten derned er nogenlunde planlagt, men turen hjem er vi ikke nået til. Min knægt ville enormt gerne til både Bruxelles og Amsterdam, men vi har sagt, at det skal han ikke regne med. Men hvorfor egentlig ikke - med to overnatninger på vej hjem, ville det jo godt kunne lade sig gøre. Dog vil det jo ikke ligefrem blive lange ophold i de to byer, så jeg er lidt i tvivl om det er en god idé? Nogle input - eller måske forslag til en rute hjem og til overnatningsteder? Regner med to overnatninger :)


Havde i telt med?
Da jeg var i Amsterdam på Camping boede vi på Camping Zeeburg Amsterdam. Det var rigtig fint - vi havde slet ikke bil med, og der var sporvognsforbindelse lige til centrum. Det var ikke langt. Men det var et ret ungt klientel og der blev solgt Hash i receptionen - det er dog tyve år siden, så jeg ved ikke om regler for salg er ændret. Jeg synes det var ret ekstremt, men jeg er ikke særlig meget til hash (heller ikke at se andre ryge), og det blev der gjort meget der.

I Bruxelles kunne vi ikke finde en central campingplads - Vi boede her: https://cielouvertcamping.wordpress.com/ Super centralt, men det er nærmest som at bo i en lille privat have.
0
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4303

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf TomKah » 12. mar 2018, 21:52

Altså jeg ville personligt synes det var for meget at se både Bruxelles og Amsterdam på to overnatninger. Den første dag skal I vel også køre fra Normandiet - en tur på 5-6 timer til Bruxelles. Så er der ikke meget dag tilbage til sightseeing. Dagen efter videre til amsterdam - det tager vel også 3-4 timer når man skal finde hotellet og tjekke ind. Det bliver meget kørsel og meget lidt sightseeing.

Jeg ville ikke vælge begge byer hvis I kun havde en overnatning hvert sted. Jeg ville vælge Bruxelles, hvis jeg skulle vælge mellem dem. Men igen - jeg er ikke den store Amsterdam fan.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. apr 2018, 17:23

Charly skrev:Jeg hiver lige denne her op igen :)

Ruten derned er nogenlunde planlagt, men turen hjem er vi ikke nået til. Min knægt ville enormt gerne til både Bruxelles og Amsterdam, men vi har sagt, at det skal han ikke regne med. Men hvorfor egentlig ikke - med to overnatninger på vej hjem, ville det jo godt kunne lade sig gøre. Dog vil det jo ikke ligefrem blive lange ophold i de to byer, så jeg er lidt i tvivl om det er en god idé? Nogle input - eller måske forslag til en rute hjem og til overnatningsteder? Regner med to overnatninger :)


Jeg ved ikke, om det er aktuelt mere, men efter at have besøgt Bruxelles i sidste uge kan jeg i hvert fald bidrage med følgende:
Hvis I er villige til at køre tidligt fra Frankrig og kan være fremme i Bruxelles lidt oppe af formiddagen, kan det godt lade sig gøre at lave en hyggelig sightseeing-gåtur rundt til flere af byens klassiske seværdigheder uden at skulle stresse. Jeg ville plotte disse steder ind på kortet og have for øje, at det blev en tur rundt med fokus på det ydre og på kvartererne og ikke på fordybelse og besøg ud over i kirkerne, der er hurtige at smutte indenom. Notre Dame au Sablon er vist ikke så kendt i sightseeing-øjemed, men det er en utrolig smuk og spændende bygning, både inde og ude, og kræver ikke en stor omvej. Sablon-kvarteret er i det hele taget super hyggeligt og sådan lidt parisisk i det. Jeg spiste på den art nouveau-indrettede café Le Perroquet, som jeg fik anbefalet herinde.

- Grand Place
- Galeries Royales Saint-Hubert (inkl. pyntelige chokoladebutikker)
- St Michel et St Gudula (byens katedral, især imponerende udenpå)
- Manneken Pis
- Mont des Art
- Old England (flot art nouveau-hus)
- Kongeslottet
- Parc de Bruxelles (jeg var ikke inde i parken, men den kunne sikkert være en fin mulighed en varm sommerdag)
- Notre-Dame au Sablon (+ Egmont/Hoorn-monumentet lige på den anden side af Rue de la Régence)

Især omkring Grand Place er der rig mulighed for fritter, vafler, chokolade og øl.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf Charly » 4. apr 2018, 17:41

DetSorteCirkus skrev:
Charly skrev:Jeg hiver lige denne her op igen :)

Ruten derned er nogenlunde planlagt, men turen hjem er vi ikke nået til. Min knægt ville enormt gerne til både Bruxelles og Amsterdam, men vi har sagt, at det skal han ikke regne med. Men hvorfor egentlig ikke - med to overnatninger på vej hjem, ville det jo godt kunne lade sig gøre. Dog vil det jo ikke ligefrem blive lange ophold i de to byer, så jeg er lidt i tvivl om det er en god idé? Nogle input - eller måske forslag til en rute hjem og til overnatningsteder? Regner med to overnatninger :)


Jeg ved ikke, om det er aktuelt mere, men efter at have besøgt Bruxelles i sidste uge kan jeg i hvert fald bidrage med følgende:
Hvis I er villige til at køre tidligt fra Frankrig og kan være fremme i Bruxelles lidt oppe af formiddagen, kan det godt lade sig gøre at lave en hyggelig sightseeing-gåtur rundt til flere af byens klassiske seværdigheder uden at skulle stresse. Jeg ville plotte disse steder ind på kortet og have for øje, at det blev en tur rundt med fokus på det ydre og på kvartererne og ikke på fordybelse og besøg ud over i kirkerne, der er hurtige at smutte indenom. Notre Dame au Sablon er vist ikke så kendt i sightseeing-øjemed, men det er en utrolig smuk og spændende bygning, både inde og ude, og kræver ikke en stor omvej. Sablon-kvarteret er i det hele taget super hyggeligt og sådan lidt parisisk i det. Jeg spiste på den art nouveau-indrettede café Le Perroquet, som jeg fik anbefalet herinde.

- Grand Place
- Galeries Royales Saint-Hubert (inkl. pyntelige chokoladebutikker)
- St Michel et St Gudula (byens katedral, især imponerende udenpå)
- Manneken Pis
- Mont des Art
- Old England (flot art nouveau-hus)
- Kongeslottet
- Parc de Bruxelles (jeg var ikke inde i parken, men den kunne sikkert være en fin mulighed en varm sommerdag)
- Notre-Dame au Sablon (+ Egmont/Hoorn-monumentet lige på den anden side af Rue de la Régence)

Især omkring Grand Place er der rig mulighed for fritter, vafler, chokolade og øl.

Det er helt aktuelt - og virkelig lige hvad jeg gerne ville høre. Jeg tror vi nøjes med Bruxelles på vej hjem og tager Amsterdam en anden gang.

Fedt input. Tak :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. apr 2018, 17:53

Jeg boede i øvrigt på dette hotel og var glad og tilfreds; bookede gennem hotels.com.
http://www.hotel-la-madeleine.be/
Det ligger på et lille torv få minutters gang fra Grand Place og er derfor et rigtig godt udgangspunkt, når tiden skal udnyttes bedst muligt, men jeg ved ikke med bilparkering.

Edit: Der lå vist faktisk en P-kælder lige ved torvet.
Senest rettet af DetSorteCirkus 4. apr 2018, 18:04, rettet i alt 1 gang.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf Slettet bruger » 4. apr 2018, 17:59

DetSorteCirkus skrev:- Manneken Pis


Den skal om ikke andet ses for underholdningsværdien. Jeg var færdig af grin da jeg opdagede at Bruxelles' vartegn er en halv meter høj statue af en tissende dreng gemt godt væk i en snavset gyde. Morskaben blev muligvis forstærket af alle de stærke belgiske øl jeg havde indtaget. Mange føler sig snydt af havfruen i København, men Manneken Pis må da lige være et trin op på narreattraktionsskalaen.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Kør-selv ferie i Normandiet

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. apr 2018, 18:05

abcd skrev:
DetSorteCirkus skrev:- Manneken Pis


Den skal om ikke andet ses for underholdningsværdien. Jeg var færdig af grin da jeg opdagede at Bruxelles' vartegn er en halv meter høj statue af en tissende dreng gemt godt væk i en snavset gyde. Morskaben blev muligvis forstærket af alle de stærke belgiske øl jeg havde indtaget. Mange føler sig snydt af havfruen i København, men Manneken Pis må da lige være et trin op på narreattraktionsskalaen.


Han skal nemlig ses for kuriøsitetens skyld :D
Og det er nok egentlig også den, der har gjort ham verdensberømt.
0

Tilbage til "Rejser"