Cypern/De Kanariske Øer....tips søges

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Cypern/De Kanariske Øer....tips søges

Indlægaf Lone » 20. jan 2018, 13:28

1000 tak for alle jeres ideer og tips :-)
Det blev Cypern i denne omgang, men efter denne tråd er jeg lidt mindre lunken over for en af De Kanariske Øer, så måske en anden god gang :)
Glæder mig til en uges tid med varme og oplevelser, så nu måtte det godt snart blive april :lol:
1
Citronmåne
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. aug 2016, 15:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 131

Re: Cypern/De Kanariske Øer....tips søges

Indlægaf Citronmåne » 23. jan 2018, 11:23

Rikke skrev:
Citronmåne skrev:
vibbsen skrev:Cypern er absolut fantastisk....Fantastiske menneske, fantastisk køkken, mega lækkert vejr skøn natur, nem at komme rundt på (husk at leje en bil med automat gear da man kører i den "forkerte" side af vejen dernede).

Vi har været i området omkring Fig Tree Bay /Proteras/Pernera de 2 gange vi har været der, og det er ikke så "turistet" som Ayia Napa....Og stranden i Proteras/Fig Tree bay er nok den bedste strand jeg har været på i Europa...Vi har også været i både Larnaca (Hvor man flyver til) og Limassol på en dags ture. Derudover kan vi også rigtig godt lide Paralimni som er en lidt mere "lokal" by ikke så langt fra Fig Tree Bay.

Noget af det vi rigtig godt kan lide ved Cypern er at det ikke virker så "turistfælde" agtigt som det gør mange steder sydpå. Vi har rejst en del i Grækenland, og Cypern minder faktisk på mange områder om Grækenland. Men med et tvist som gør at de faktisk er langt flinkere overfor turisterne og ikke helt så klistrede. De virker heller ikke helt så turist-trætte. Ihvertfald ikke der hvor vi var. Og maden er langt bedre på Cypern end den er i Grækenland.Som i klasser over....

Tenerife er også fantastisk. Vi tager derned på næste søndag og jeg glæder mig som et lille barn. Det er en virkelig skøn ø.

Gran Canaria har jeg også været på...Og her vil jeg sige at Tenerife er bedre.

Men kunne jeg frit vælge, så tog jeg Cypern....Det er altså et virkelig fedt land. Vi snakker om at tage derned til sommer igen. Og denne gang så VIL jeg til Nicosia som skulle være en mega fed by.....


Hvor varmt er der på Tenerife nu? Vi skal derned om en måned og jeg er spændt på om det er badevejr :love2:

Vi tager afsted om en uge også, og har været der flere gange på den her tid af året. Vi har altid haft 25-27 grader og badet som gale :D


Hvordan er vejret så denne gang ? :D

Og hvor er i egentlig henne på øen? Vi skal fik playa paraiso ❤️
0
Citronmåne
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. aug 2016, 15:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 131

Re: Cypern/De Kanariske Øer....tips søges

Indlægaf Citronmåne » 23. jan 2018, 12:59

Rikke skrev:
Citronmåne skrev:
Rikke skrev:
Citronmåne skrev:
vibbsen skrev:Cypern er absolut fantastisk....Fantastiske menneske, fantastisk køkken, mega lækkert vejr skøn natur, nem at komme rundt på (husk at leje en bil med automat gear da man kører i den "forkerte" side af vejen dernede).

Vi har været i området omkring Fig Tree Bay /Proteras/Pernera de 2 gange vi har været der, og det er ikke så "turistet" som Ayia Napa....Og stranden i Proteras/Fig Tree bay er nok den bedste strand jeg har været på i Europa...Vi har også været i både Larnaca (Hvor man flyver til) og Limassol på en dags ture. Derudover kan vi også rigtig godt lide Paralimni som er en lidt mere "lokal" by ikke så langt fra Fig Tree Bay.

Noget af det vi rigtig godt kan lide ved Cypern er at det ikke virker så "turistfælde" agtigt som det gør mange steder sydpå. Vi har rejst en del i Grækenland, og Cypern minder faktisk på mange områder om Grækenland. Men med et tvist som gør at de faktisk er langt flinkere overfor turisterne og ikke helt så klistrede. De virker heller ikke helt så turist-trætte. Ihvertfald ikke der hvor vi var. Og maden er langt bedre på Cypern end den er i Grækenland.Som i klasser over....

Tenerife er også fantastisk. Vi tager derned på næste søndag og jeg glæder mig som et lille barn. Det er en virkelig skøn ø.

Gran Canaria har jeg også været på...Og her vil jeg sige at Tenerife er bedre.

Men kunne jeg frit vælge, så tog jeg Cypern....Det er altså et virkelig fedt land. Vi snakker om at tage derned til sommer igen. Og denne gang så VIL jeg til Nicosia som skulle være en mega fed by.....


Hvor varmt er der på Tenerife nu? Vi skal derned om en måned og jeg er spændt på om det er badevejr :love2:

Vi tager afsted om en uge også, og har været der flere gange på den her tid af året. Vi har altid haft 25-27 grader og badet som gale :D


Hvordan er vejret så denne gang ? :D

Og hvor er i egentlig henne på øen? Vi skal fik playa paraiso ❤️

Vi er tæt på 30 grader og det bliver bedre og bedre :D Vi har aldrig haft så godt vejr de andre gange. Ikke en sky på himlen og næsten ingen vind. Det er skønt! :D

Vi er i Playa de Las Americas :)


Ulalaaa.. det må godt fortsætte :banan:
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Cypern/De Kanariske Øer....tips søges

Indlægaf MOGA » 24. jan 2018, 07:47

Når man er interesseret i hvordan vejret plejer at være et givent sted på et givent tidspunkt, er denne rigtig god:

https://www.worldweatheronline.com
0

Tilbage til "Rejser"