Har du oplevet at betale "turistpris" på rejser?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Har du oplevet at betale "turistpris" på rejser?

Indlægaf paint » 5. feb 2018, 09:18

Modesty Blame skrev:Betalte 75 kr. for en latte i Rom. Det var tæt på vatikanet. Det lærte jeg af.


(Kaffe)bønnerne, ved Vatikanet er hellige. Det koster ekstra ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Har du oplevet at betale "turistpris" på rejser?

Indlægaf Kilix » 11. feb 2018, 00:37

Vi oplever ofte "foreigner tax" fra de lokale steder naar vi rejser.

Kaeresten var paa en laengere forretningsrejse i Kina, og skulle paa det "sorte marked" i en eller anden by som jeg har glemt navnet paa. Kaeresten er meget hvid, meget hoej, og meget tyk. Saa lige saa snart han spurgte om prisen paa en eller anden random souvenir, steg prisen fordi "you fat, you rich!"... :nerve: Der var ikke den dims eller dingenot som han ikke skulle prakkes paa, for latterlige overpriser.
Af hvad jeg har kunnet forstaa, er min hoeje, hvide, tykke kaereste simpelthen indbegrebet af rigdom i Kina, og det kunne han jo saa faa lov at betale for. (Han endte med ikke at koebe noget overhovedet fordi det simpelhen blev for groteskt til sidst. I stedet blev den kinesiske husholderske sendt afsted efter en lille groen jade elefant som souvenir mig :D )

Nogenlunde det samme oplevede vi i Tyrkiet sidste aar. I Side har de alle de her smaa "hyggelige" bazarer, og det er simpelthen et helvede at proeve at finde en eller anden lille souvenir man kan tage med hjem, naar man er solbraendt blondine. Vi giver simpelthen op, naar vi ikke kan vaere i fred for at blive solgt alt muligt ragelse til hjernedoede overpriser. "Nej, jeg vil IKKE koebe din "aegte Michael Kors" taske til 65 euro...!"
"Nej, vi vil ikke have jeres "special romance tour" til 100 euro per person..."

Vi har ogsaa proevet at betale 20 euro for en 800 meter taxatur... Vi havde set forkert, og troede restauranten laa 8km fra stationen, saa da chauffoeren sagde "20 euro" sagde vi selvfoelgelig ja. Der var vi lidt traette af at vi blev roevrendt, men taxa chauffoeren havde helt sikkert taenkt "hahaha... idioter".

Vi har efterhaanden ret mange venner og bekendte rundt om i Europa, saa naar vi skal et eller andet sted hen, tager vi ogsaa chancen for at have en god middag med en lokal. Det er ret spoejst hvor meget priserne kan dykke naar man har en lokal "guide" med. Paris er saerdeles skidt paa det omraade.
0

Tilbage til "Rejser"