Woohooo jeg skal til Canada ...

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Woohooo jeg skal til Canada ...

Indlægaf Pjeps » 10. feb 2018, 13:04

Jeg skal til Canada over jul og nytår , skal over og besøge min barndomsveninde/reservesøster, hun bor i Saskatoon. Jeg ved at det er mere end sibirisk koldt på den årstid, men det bliver en del af oplevelsen.

Jeg skal rejse sammen med hendes mor/ min reservemor. Jeg glæder mig helt vildt til at planlægge turen, for vi skal selvfølgelig opleve så meget som muligt. Min tanke er at vi flyver til en af de store byer fx Vancouver, oplever lidt der i 3-4 dage, hvorefter vi tager til Saskatoon og holder jul og er der 4-7 dage. Hvorefter vi flyver til en af de andre store byer Hvorfra vi kan flyve hjem, men oplever lidt den by i 3-4 dage inden vi skal hjem.

Så kom gerne med gode ideer, ting der skal opleves osv. Ingen af os har kørekort, så oplevelser der kræver en bil ka ikke lade sig gøre.
5
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Woohooo jeg skal til Canada ...

Indlægaf Pjeps » 2. apr 2018, 17:16

Så er rejsen bestilt , fly, tog og hoteller.

Vi flyver til Toronto hvor vi er i 4 dage, her har vi foreløbig booket en tur til Niagara falls , så flyver vi til Saskatoon hvor vi skal bo hos min barndomsveninde og holde jul, der skal vi være i 5 dage. Herefter har vi booket en togtur til Vancouver i en 2 pers. Kupé vor vi bla. skal køre gennem Rocky Mountains. Så holder vi Nytår i Vancouver og ser lidt af den by inden vi flyver retur til Dk.

Der er heldigvis god tid til at finde på hvad vi ellers skal opleve. Jeg glæder mig for sindssygt.
4
:ninja:
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Woohooo jeg skal til Canada ...

Indlægaf Akehurst2 » 2. apr 2018, 17:20

Jeg ville gå efter en tur på ski, hvis jeg var i Canada på det tidspunkt af året.

Det tager kun et par timer med bus fra Vancouver til Whistler/Blackcomb, og der er simpelthen så dejligt :love:
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Woohooo jeg skal til Canada ...

Indlægaf Pjeps » 2. apr 2018, 17:25

Akehurst2 skrev:Jeg ville gå efter en tur på ski, hvis jeg var i Canada på det tidspunkt af året.

Det tager kun et par timer med bus fra Vancouver til Whistler/Blackcomb, og der er simpelthen så dejligt :love:


Det lyder som en rigtig god ide, jeg tvivler dog på at min rejsefælle, min reservemor som er ca 68 år, er med på den ide :D , men håber at jeg får prøvet lidt ski i Saskatoon , der er jo sne garanti på den årstid.

Jeg ved ikke engang om jeg selv tør at stå på ski længere, det er nok 20 år siden jeg sidst havde et par brædder på fødderne :genert:
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Woohooo jeg skal til Canada ...

Indlægaf Pjeps » 3. apr 2018, 08:52

Dikus skrev:Ihhhh hvior spændende. Du må gerne fortælle om oplevelser. Jeg vil så gerne til Canada. Men jeg ved ikke helt hvorfor/hvad jeg skulle lave der :genert:

Du kunne bare tage på ferie :D
1
:ninja:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Woohooo jeg skal til Canada ...

Indlægaf 1234 » 6. jun 2018, 18:28

Toronto er en virkelig dejlig by! Altså de obligatoriske er distillery district, Skt. Lawrence market, CN tower og Kensington market. Udover de så spis jer igennem byens mange distrikter!
1

Tilbage til "Rejser"