Allerbedste rejsemål for børnefamilier

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2581
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 176
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3854

Re: Allerbedste rejsemål for børnefamilier

Indlægaf Anlewi » 25. mar 2018, 06:26

Vores bedste ferie med børnene har været vores campingferier i Kroatien.

Stort mobilhome med god comfort, masser af mulighed for legekammerater lige udenfor døren, mulighed for både Piil og strand
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4303

Re: Allerbedste rejsemål for børnefamilier

Indlægaf TomKah » 25. mar 2018, 09:16

Dikus skrev:Vi overvejer en sommerferie i industruferien. Vi var egentlig klar til Paris og Disneyland, ind til den 15-årige nedlagde varme- og menneskeveto.

Nu overvejer vi lidt sommerhus med dagsudflugter. Men... Jeg ville egentlig gerne på en rejse. Bare svært, når jeg ikke aner hvorhen... Vi vil ikke bade eller dø af hede. Vi er nok til storbyferier et ikke for varmt sted... Hvor der også er gode ting for en fire og seks-årig

Det ender nok med sommerhus. Skagensmalere og Djurs Sommerland.


Hvad med Slovakiet? Der er både en lille smule storby feel over Bratislava og et fedt kunstmuseum lavet med hjælp fra Lousiana i Humlebæk, masse er cafeer etc.
Der er spa hvor mor og 15 årig kunne få en dejlig mor/datter dag, og hvis man tager op i bjergområderne er der kæmpe vandland med varmt (thermisk) vand og mulighed for Vandreture.
Der er ikke varmt, men lunt.

https://www.tatralandia.sk
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Piešťany
Senest rettet af TomKah 25. mar 2018, 10:18, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Allerbedste rejsemål for børnefamilier

Indlægaf Rapfisk » 25. mar 2018, 09:40

Dikus skrev:Vi overvejer en sommerferie i industruferien. Vi var egentlig klar til Paris og Disneyland, ind til den 15-årige nedlagde varme- og menneskeveto.

Nu overvejer vi lidt sommerhus med dagsudflugter. Men... Jeg ville egentlig gerne på en rejse. Bare svært, når jeg ikke aner hvorhen... Vi vil ikke bade eller dø af hede. Vi er nok til storbyferier et ikke for varmt sted... Hvor der også er gode ting for en fire og seks-årig

Det ender nok med sommerhus. Skagensmalere og Djurs Sommerland.

Stockholm er fantastisk om sommeren (og også ellers, men er man til godt vejr, bør man tage nordpå om sommeren :) ). Der er masser af skov og vand, hvis man bliver træt af mennesker.

Tallinn er også skøn, men den kan nås på en weekend.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Allerbedste rejsemål for børnefamilier

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. mar 2018, 09:57

Ikke med børn, men som mindre barn var min bedste ferie vist den, vi havde i Harzen.
Vi var ellers altid i Frankrig, hvilket bestemt også var dejligt, men Harzen med Bloksbjerg, Goslar, badesøer og eventyr her og der var en lille uge i en magisk verden.

Jeg har som voksen anbefalet Harzen til især børnefamilier med mindre børn, og de er vendt lige så glade tilbage.
0
didaa
Indlæg: 1691
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2328

Re: Allerbedste rejsemål for børnefamilier

Indlægaf didaa » 29. mar 2018, 13:50

DetSorteCirkus skrev:Ikke med børn, men som mindre barn var min bedste ferie vist den, vi havde i Harzen.
Vi var ellers altid i Frankrig, hvilket bestemt også var dejligt, men Harzen med Bloksbjerg, Goslar, badesøer og eventyr her og der var en lille uge i en magisk verden.

Jeg har som voksen anbefalet Harzen til især børnefamilier med mindre børn, og de er vendt lige så glade tilbage.


Det er godt at høre. Min mand har også været der som barn med gode minder, og vil gerne afsted. Jeg er lidt farvet af at høre om mine forældres venner der alle skulle til Harzen, og har lidt en frygt for at rende ind i hele Ældresagen på tur.
0

Tilbage til "Rejser"