London til max. 10.000 kr.?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Dittemus
Kort karma: 31
Likede indlæg: 417

London til max. 10.000 kr.?

Indlægaf Dittemus » 23. feb 2018, 22:29

Kan en voksen og to børn komme til London med fly, hotel, mad og shopping i en forlænget weekend for ca. 10.000 kr.? Eller er det helt håbløst at få planlagt med det budget?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 576
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 6776

Re: London til max. 10.000 kr.?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. feb 2018, 23:12

det tror jeg absolut ikke er en umulighed.

Tjek travvelbird og takeoffer, der er ofte nogle rigtig gode tilbud på london pakkerejser med fly og hotel.
Der er p.t. et med 4 stjernet hotel og morgenmad nær London Tower, hvor man alt efter tidspunkt skal regne med at betale 1500-2500 pr næse for 3 overnatninger.

hvis i evt. har interesse i Harry Potter studios, eller andre former for oplevelser er der også tit pakkerejser med billetter inkkuderet.
Jeg var afsted med min søn på 11 år i december, gav 5300 for rejsen ( 4 overnatninger og Harry Potter studios = 1200 kr, og 1 stk bagage) - jeg kiggede selv på Fly, hotel og entre, og det var fuldstændig umuligt at gøre det billigere selv.

vi brugte omkring 3000 kr i lommepenge, hvilket var off. transport, en enkelt taxatur, al mad og drikke, entre til London Eye og Shrek Adventure, souveniers og gaver til hans 3 brødre.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2485
Likede indlæg: 15586

Indlægaf Wizzze » 23. feb 2018, 23:37

Nu kender jeg ikke jeres præcise datoer, så tog en weekend midt i marts, 1 voksen og 2 børn

Hotel ca. 2000 (1voksen + 2 børn incl morgen buffet)
https://da.hotels.com/search.do?resolve ... -id=113603

Fly Norwegian retur til Gatwick 5500 (1 voksen + 2 børn)

Tog frem og tilbage fra Gatwick til Farringdon st. 40£ = 350kr.

Så vil jeg anbefale 3 x 15£ til 3 travelcards så I kan tage undergrund/busser i løbet af weekenden = 400kr.

Så er der et par tusind til mad og shopping, det kommer selvfølgelig an på hvad/hvor meget man vil shoppe. Jeg har heller ikke valgt de billigste flyafgange, så der kan også spares.

Der er masser af billige og gode madløsninger i London. Cote har f.eks. 2 retter til 11,50£ uden for rushhour
https://www.cote.co.uk/
Kæder som EAT, Wasabi, Nandos, PizzaExpress og PHO har mange forskellige gode muligheder til lave priser
https://eat.co.uk/homepage/
https://www.wasabi.uk.com/
https://www.nandos.co.uk/
https://www.pizzaexpress.com/
https://www.phocafe.co.uk/
De er alle spredt ud over byen, så det burde være let at finde en lokation der passer jer.
Og så er der alle de små etniske familierestauranter som giver en masse billige muligheder afhængig af hvad man lige har lyst til.

Og så har London ligesom København gang i en massiv burgerkrig, så gode billige burgers er der masser af, udover de kendte kæder.
https://www.honestburgers.co.uk/
http://www.eatdirtyburger.com/shoreditch
https://meatliquor.com/london/
http://www.pattyandbun.co.uk/
https://www.byronhamburgers.com/
https://www.shakeshack.com/location/tot ... ad-london/
https://www.fiveguys.co.uk/
2
Do as I say! :whip:
Dittemus

Indlægaf Dittemus » 23. feb 2018, 23:55

Tusind tak for tips. Jeg synes virkelig at det er uoverskueligt at planlægge, når man ikke har et ubegrænset budget. Og en voksen til at være voksen for mig derovre. :genert: Jeg er så pissehamrende bange for at fare vild, ikke kunne finde hjem, spilde tid på det og bare ende med at få stress og opgive midt i det hele. Jeg kan godt se at det bliver lige en tand for skrabet i forhold til at jeg overhovedet tør at tage afsted, med 10.000 for alt inkl. Jeg vil nødig ende med at have overskredet budgettet pga. et eller andet uforudsigeligt og ikke have flere penge til den sidste dag eller noget. Vi er ikke kræsne med mad, så det bliver bare nogle burgere og fritter eller noget thai et eller andet sted, vi elsker snasket mad. ;) Men der skal gerne være til nogle hyggelige caféture, entréer diverse steder og til at gå "amok" i en Primark eller lignende. Jeg kan (og skal) nok skrabe et par tusinde eller fire mere sammen kan jeg se, så er der også til en æske LEGO eller noget til den yngste. Vi vil gerne afsted den sidste weekend i april, ca. torsdag til søndag. Eller mandag morgen, hvis vi kan strække pengene så langt.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1126
Likede indlæg: 21355

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2018, 00:04

Hvis I kan rejse onsdag, og det er fra Kastrup, er der gode priser hos Easyjet.

Screenshot 2018-02-24 at 01.02.47.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2018, 00:10

Spørg mig ikke hvofor det pludselig er i pund...

Screenshot 2018-02-24 at 01.07.28.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. feb 2018, 00:21

Dittemus skrev:Tusind tak for tips. Jeg synes virkelig at det er uoverskueligt at planlægge, når man ikke har et ubegrænset budget. Og en voksen til at være voksen for mig derovre. :genert: Jeg er så pissehamrende bange for at fare vild, ikke kunne finde hjem, spilde tid på det og bare ende med at få stress og opgive midt i det hele.

Sådan havde jeg det også...
Jeg havde kun været i london en enkelt gang tidligere, og det var +10 år siden. I det hele taget ikke særligt rutineret i storby-ferier.
Tænkte også fuuuuck, da vi skulle til at afsted,og var bange for ikke at kunne finde rundt, ikke at kunne nagivere med tube, tog og bus.
Men særligt tog-systemet er faktisk rigtig nemt at gennemskue og overskue, der er god skiltning alle steder.

Men det hele gik så fint! vi kom til at gå forkert 3 gange, den ene gang fordi jeg havde valgt forkert destination i google maps, de 2 andre fordi maps drillede lidt med retningen, men det fandt vi hurtigt ud af.
Der er jo gratis roaming i EU lande nu, og det er England jo lidt endnu. Vi brugte google maps flittigt, den fungerer fint til planlægning af gå rutermen absolut også som rejseplan, den fortæller hvilke stationer, hvilke skift, hvor langt man skal gå fra a til b osv. virkelig genialt og NEMT!

Mad oplevede jeg som værende billigt. Dagens fornødenheder også, kioskvarer sammenlignet med DK priser er ret billigt, og i supermarkeder endnu billigere. Overalt kan man købe sandwiches to-go, og de kostede ikke mere end 1-2 pund, og så har man en god frokost.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2018, 00:24

Norwegians lavpriskalender for april:

Screenshot 2018-02-24 at 01.22.54.png

Screenshot 2018-02-24 at 01.18.52.png
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2018, 00:29

Jeg har i øvrigt gode erfaringer med at finde hotel gennem hotels.com. Både fordi søgemaskinen er god, hvilket selvfølgelig er det vigtigste, og fordi man kan oprette en bruger og samle sammen til gratis overnatninger og adgang til såkaldt hemmelige priser, hvor der på sigt er penge at spare.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. feb 2018, 00:33

DetSorteCirkus skrev:Jeg har i øvrigt gode erfaringer med at finde hotel gennem hotels.com. Både fordi søgemaskinen er god, hvilket selvfølgelig er det vigtigste, og fordi man kan oprette en bruger og samle sammen til gratis overnatninger og adgang til såkaldt hemmelige priser, hvor der på sigt er penge at spare.

Men husk at bruge enten incognito funktionen eller skift imellem browser når/hvis man løbende søger på fly og hotel, for når den alm. browser gemmer cookies på ens søgning, så stiger priserne på fly og hotel.
6
Dittemus

Indlægaf Dittemus » 24. feb 2018, 00:36

Madam Pomfrey skrev:
Dittemus skrev:Tusind tak for tips. Jeg synes virkelig at det er uoverskueligt at planlægge, når man ikke har et ubegrænset budget. Og en voksen til at være voksen for mig derovre. :genert: Jeg er så pissehamrende bange for at fare vild, ikke kunne finde hjem, spilde tid på det og bare ende med at få stress og opgive midt i det hele.

Jeg havde kun været i london en enkelt gang tidligere, og det var +10 år siden. I det hele taget ikke særligt rutineret i storby-ferier.
Tænkte også fuuuuck, da vi skulle til at afsted,og var bange for ikke at kunne finde rundt, ikke at kunne nagivere med tube, tog og bus.
Men særligt tog-systemet er faktisk rigtig nemt at gennemskue og overskue, der er god skiltning alle steder.

Men det hele gik så fint! vi kom til at gå forkert 3 gange, den ene gang fordi jeg havde valgt forkert destination i google maps, de 2 andre fordi maps drillede lidt med retningen, men det fandt vi hurtigt ud af.
Der er jo gratis roaming i EU lande nu, og det er England jo lidt endnu. Vi brugte google maps flittigt, den fungerer fint til planlægning af gå rutermen absolut også som rejseplan, den fortæller hvilke stationer, hvilke skift, hvor langt man skal gå fra a til b osv. virkelig genialt og NEMT!

Mad oplevede jeg som værende billigt. Dagens fornødenheder også, kioskvarer sammenlignet med DK priser er ret billigt, og i supermarkeder endnu billigere. Overalt kan man købe sandwiches to-go, og de kostede ikke mere end 1-2 pund, og så har man en god frokost.

Jeg havde ikke tænkt på det med gratis roaming nu. Hvis jeg kan bruge Google Maps ubegrænset er alt godt! :lol: Den er min alleryndlingsapp, også herhjemme, hvor jeg knap kan gå en gade op fra mit eget hjem, uden at blive usikker på hvor jeg er. :tie: Jeg er også lidt bange for alt for meget transporttid frem og tilbage hvis vi kommer til at bo langt væk fra alt, pga. økonomi. Jeg har et barn der bliver voldsomt køresyg efter 10 minutter, transportarmbånd hjælper kun lidt på det og Alnok sløver for meget, så det er ikke altid helt sjovt at tage på tur med en masse kørsel.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. feb 2018, 00:38

Madam Pomfrey skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg har i øvrigt gode erfaringer med at finde hotel gennem hotels.com. Både fordi søgemaskinen er god, hvilket selvfølgelig er det vigtigste, og fordi man kan oprette en bruger og samle sammen til gratis overnatninger og adgang til såkaldt hemmelige priser, hvor der på sigt er penge at spare.

Men husk at bruge enten incognito funktionen eller skift imellem browser når/hvis man løbende søger på fly og hotel, for når den alm. browser gemmer cookies på ens søgning, så stiger priserne på fly og hotel.

Gud, det anede jeg ikke, men så vidt jeg kan sjuse mig frem til, er det heller ikke noget, jeg har været udsat for.
Kan det mon også hænge sammen med, hvilken browser man bruger?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. feb 2018, 00:41

DetSorteCirkus skrev:
Madam Pomfrey skrev:

Gud, det anede jeg ikke, men så vidt jeg kan sjuse mig frem til, er det heller ikke noget, jeg har været udsat for.
Kan det mon også hænge sammen med, hvilken browser man bruger?

Det har været fremme i medierne nogle gange, mener bl.a. at magasinet penge har haft det oppe, og med en decideret erkendelse af at det forholder sig sådan fra de store spillere på markedet.
0
Dittemus

Indlægaf Dittemus » 24. feb 2018, 00:44

Jeg kendte godt til det der med at surfe privat når man søger på Expedia og hotels.com. På Expedia har jeg flere gange oplevet ret voldsomme prisforskelle når jeg har søgt på de samme destinationer flere gang, ift. at søge på ny i en privat browser.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 24. feb 2018, 00:47

Dittemus skrev:
Madam Pomfrey skrev:

Jeg havde ikke tænkt på det med gratis roaming nu. Hvis jeg kan bruge Google Maps ubegrænset er alt godt! :lol: Den er min alleryndlingsapp, også herhjemme, hvor jeg knap kan gå en gade op fra mit eget hjem, uden at blive usikker på hvor jeg er. :tie: Jeg er også lidt bange for alt for meget transporttid frem og tilbage hvis vi kommer til at bo langt væk fra alt, pga. økonomi. Jeg har et barn der bliver voldsomt køresyg efter 10 minutter, transportarmbånd hjælper kun lidt på det og Alnok sløver for meget, så det er ikke altid helt sjovt at tage på tur med en masse kørsel.

Det kan man, og det er virkelig genialt. Jeg tror jeg brugte omkring 2 GB data i london, og det var ud over maps, og div. google søgninger også en del FB, billeder er blev sendt via messenger etc.

Køresyge er ikke skide fedt at deale med, tuben synes jeg er fin - der kan dog være ret varmt i undergrunden og det er ikke den bedste kombi med køresyge jo! Busserne er noget mere kør/stop over, især inde i midt byen. Men altså london er jo kæmpe, og div. seværdigheder fordelt godt ud over byen, og ofte tæt på en station, så man vil vel nærmest bo centralt på en eller måde altid, alt efter hvad man vil se.
Og så kan man jo planlægge sig ud af ting der ligger tæt på hinanden.

travelbird har flere forskellige hoteller + fly lige nu, og de fleste er meget centralt beliggende. https://travelbird.dk/storbyferie-london/
0

Tilbage til "Rejser"