London til max. 10.000 kr.?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 356
Likede indlæg: 6659

Re: London til max. 10.000 kr.?

Indlægaf HappyPaww » 24. feb 2018, 10:52

girl_beat skrev:
HappyPaww skrev:Fra en kelloggs æske har jeg en rabatkupon der giver 50% rabat for 5 personer på fx London Eye eller Madame Tusseauds - den gælder til 30/6.

Du må gerne få den - evt kan jeg sende den med posten :)

Vær OBS på at en kupon kun giver 50% rabat for én person (op til 5 pers) :)

Jeg læser det som at op til 5 personer kan få rabat på samme forlystelse. Der står:
Vis den originale kupon ved den lokale attraktion, så får en eller flere personer (max 5) 50% Rabat. :)

Ellers ville det jo være ligegyldigt hvor mange man var (hvos det kun var for en person).
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2449

Indlægaf girl_beat » 24. feb 2018, 10:59

I første linje med småt står 50% rabat per person :)

Måske de bare mener, at man max kan komme med 5 kuponer per gang til en forlystelse...? Det står lidt kringlet...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 356
Likede indlæg: 6659

Indlægaf HappyPaww » 24. feb 2018, 11:04

girl_beat skrev:I første linje med småt står 50% rabat per person :)

Måske de bare mener, at man max kan komme med 5 kuponer per gang til en forlystelse...? Det står lidt kringlet...

Nonetheless -TS må få den hvis hun vil :D
1
Dittemus
Kort karma: 31
Likede indlæg: 417

Indlægaf Dittemus » 24. feb 2018, 11:36

HappyPaww skrev:Fra en kelloggs æske har jeg en rabatkupon der giver 50% rabat for 5 personer på fx London Eye eller Madame Tusseauds - den gælder til 30/6.

Du må gerne få den - evt kan jeg sende den med posten :)

Tusind tak for tip! Dem har jeg selv samlet 4 af indtil videre, da ungerne alligevel spiser det til morgenmad. Jeg nåede at smide mange pakker ud, inden jeg læste på æsken at det var en rabatkupon. :lol: Jeg havde egentlig samlet dem til Legoland, havde slet ikke “set” at det også kunne bruges i andre lande, men nu har London også kun været aktuelt i planerne siden i går aftes-ish. Nå, men altså, vi har dem så selv (og sender også gerne nogle, til interesserede) men tak for at gøre opmærksom på det- det sparer mig alligevel for nogle penge med hhv. Madame Tussauds og London Eye. :gogo:
1
Dittemus

Indlægaf Dittemus » 24. feb 2018, 11:42

girl_beat skrev:Et par ‘tommelfingerregler’ hvis det kan hjælpe dig:

Skæve weekender, fx lørdag-tirsdag, plejer at være billigere end torsdag-søndag, hvor mange plejer at rejse.

Novotel hoteller indlogerer børn op til ca 15 år gratis, så det kan ende med at være billigere end fx hostels.

Offentlig transport i London kan betales med Mastercard kontaktløst, hvor man bare tjekker ind og ud ligesom med Rejsekortet. Så behøver du ikke købe fler-dags transportpas, hvis I alligevel kun regner med at køre få ture.

Billetter til de populære attraktioner som London Eye, voksmuseum osv. kan med fordel købes hjemmefra, så sparer man lidt og kan springe køen over på stedet :)

Jeg kan sagtens ændre på ugedagene, når det ikke er flere dage det drejer sig om. Men jeg er stadig i tvivl om den der søndag der- om der er åbent diverse steder der. Jeg gider ikke en spild-dag, så det skal jeg lige have undersøgt.

Tusind tak for alle jeres gode tips. Nu er jeg slet ikke nervøs over turen som alene-voksen længere og glæder mig i stedet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2491
Likede indlæg: 15703

Indlægaf Wizzze » 24. feb 2018, 13:24

Dittemus skrev:
girl_beat skrev:Et par ‘tommelfingerregler’ hvis det kan hjælpe dig:

Skæve weekender, fx lørdag-tirsdag, plejer at være billigere end torsdag-søndag, hvor mange plejer at rejse.

Novotel hoteller indlogerer børn op til ca 15 år gratis, så det kan ende med at være billigere end fx hostels.

Offentlig transport i London kan betales med Mastercard kontaktløst, hvor man bare tjekker ind og ud ligesom med Rejsekortet. Så behøver du ikke købe fler-dags transportpas, hvis I alligevel kun regner med at køre få ture.

Billetter til de populære attraktioner som London Eye, voksmuseum osv. kan med fordel købes hjemmefra, så sparer man lidt og kan springe køen over på stedet :)

Jeg kan sagtens ændre på ugedagene, når det ikke er flere dage det drejer sig om. Men jeg er stadig i tvivl om den der søndag der- om der er åbent diverse steder der. Jeg gider ikke en spild-dag, så det skal jeg lige have undersøgt.

Tusind tak for alle jeres gode tips. Nu er jeg slet ikke nervøs over turen som alene-voksen længere og glæder mig i stedet.

Ja det meste af London er åbent på en søndag, typisk er det noget med at åbne en time senere 10 eller 11 og så lukke tidligere (16-17 stykker hvis det er offentlige steder, og 19 i stedet for 20 hvis det er private / butikker.
1
Do as I say! :whip:
Selma156
Kort karma: 57
Likede indlæg: 645

Indlægaf Selma156 » 24. feb 2018, 13:59

Hvis du ikke kender den, så download den gratis app Maps.Me, som er en offline map, hvor du bare på forhånd skal have downloadet kort over England/London. Jeg bruger den altid på mine rejser og det er meget sjældent, den ikke kan finde en adresse, seværdighed eller restaurant.
1
MOGA
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1910

Indlægaf MOGA » 27. feb 2018, 16:01

Det kan sagtens lade sig gøre.

Min søn og jeg var af sted på luksusversionen i sensommeren - 5 stjernet hotel ved Themsen, roomservice, svinedyr afternoon tea på luksushotel, shopping, diverse entréer, mad, flybilletter osv. for i alt 10.000. Jeg ved godt, at det kun var for to personer, men det var vild luksus. Man kan nærmest gøre det for det halve.

Flybilletterne kostede i øvrigt 1200, svarende til 1800 for jer.
0
Dittemus

Indlægaf Dittemus » 27. feb 2018, 18:28

MOGA skrev:Det kan sagtens lade sig gøre.

Min søn og jeg var af sted på luksusversionen i sensommeren - 5 stjernet hotel ved Themsen, roomservice, svinedyr afternoon tea på luksushotel, shopping, diverse entréer, mad, flybilletter osv. for i alt 10.000. Jeg ved godt, at det kun var for to personer, men det var vild luksus. Man kan nærmest gøre det for det halve.

Jeg ved ikke. Jo mere jeg kigger på det, jo mindre tænker jeg at det hele kan gøres for under 10.000. Det er mere realistisk med de der 13.000 jeg har budgetteret med i stedet for, og så kommer vi stadig til at bo i noget faldefærdigt- agtigt.

Jeg er selvfølgelig lige kommet i tanke om at mit pas er udløbet og børnenes er blevet væk. Typisk! :D Så det klarer vi lige i morgen.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 1027
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 11025

Indlægaf Dikus » 27. feb 2018, 19:02

MOGA skrev:Det kan sagtens lade sig gøre.

Jeg er vild med Docklands River /Hilton-hotellet :love:
0
MOGA
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1910

Indlægaf MOGA » 27. feb 2018, 20:29

Vi boede her, tre nætter:
https://www.morganshotelgroup.com/mondr ... ian-london

Vi fik high tea her:
http://www.onealdwych.com/food-drink/afternoon-tea

Vi var i London Eye, Tower Bridge, Tower of London + diverse gratis steder, vi shoppede, vi spiste sushi til frokost, roomservice til aften (og Jamie’s Italian en aften), vi kørte byen tynd i cykeltaxi, og ellers med Oyster og lidt med taxa. Kort sagt fik min otteårige lov til at vælge præcis det, han ville. Vi kunne nemt have skåret de tusinde fra, som et 2. barn ville have kostet. Og vi landede på ret præcist 10.000.

Det sagt, ville jeg ikke tage af sted uden penge til “hvad nu hvis”, men det ville jeg ikke nogen steder.
1
TomKah
Kort karma: 49
Likede indlæg: 772

Indlægaf TomKah » 27. feb 2018, 22:00

Hvis vi nu tager udgangspunkt i de easyjet billetter der er fundet fra d 25-28 april. Der er vildt mange forskellige flyafgange at vælge imellem - fra 600 kr for jer alle tre, hvis I rejser med Ryan air.

Hotel - vil jeg foreslå at man finder et der ligger lidt væk fra centrum, men tæt på en metro station for at spare penge.
Vi har tidligere boet på Holiday Inn express - der er som standard en sovesofa til børn på værelset.
Dette koster 2321 kr for 3 overnatninger med (fin) morgenmad
https://www.hotels.com/ho266455/?q-chec ... SX=1&SYE=3

Så har i 7000 kr til transport, mad og fornøjelser. Voila.
3
TomKah

Indlægaf TomKah » 27. feb 2018, 22:08

Hvis I gerne vil bo mere centralt, så kan I feks vælge et af disse i stedet og spænde livremmen lidt mere ind.
https://www.hotels.com/ho448661/hampton ... xtcy_H0tQ..
https://www.hotels.com/ho185761/?q-chec ... SX=1&SYE=3

Jeg ved ikke hvem Moga kender for at få mondrian til den pris. Det koster over det dobbelte når jeg kigger på det.
1
Dittemus

Indlægaf Dittemus » 27. feb 2018, 22:18

TomKah skrev:Hvis vi nu tager udgangspunkt i de easyjet billetter der er fundet fra d 25-28 april. Der er vildt mange forskellige flyafgange at vælge imellem - fra 600 kr for jer alle tre, hvis I rejser med Ryan air.

Hotel - vil jeg foreslå at man finder et der ligger lidt væk fra centrum, men tæt på en metro station for at spare penge.
Vi har tidligere boet på Holiday Inn express - der er som standard en sovesofa til børn på værelset.
Dette koster 2321 kr for 3 overnatninger med (fin) morgenmad
https://www.hotels.com/ho266455/?q-chec ... SX=1&SYE=3

Så har i 7000 kr til transport, mad og fornøjelser. Voila.

Jeg vil meget gerne have mere end 3 dage, ellers får vi ikke set “nok”. Jeg gider ikke haste rundt.
Jeg har heller ikke bestilt billetter til noget som helst endnu. Jeg stirrer mig hurtigt blind på tallene synes jeg og har svært ved at skelne skidt fra godt. Jeg kan se at flere af jer har skrevet at I har boet billigere, men bedre end de steder jeg selv kan se som ledige.
Jeg kan mærke at jeg er nødt til at sidde sammen med en der pensler tingene ud for mig. F. eks. er begge mine børn under 12 år og kan dermed overnatte gratis sammen med mig. Det står der også ved flere af de steder jeg vælger, men alligevel er de regnet med i prisen selvom jeg har angivet deres alder. Jeg føler mig godt nok dummere end dum, når jeg ikke kan finde ud af det selv, men jeg vil ikke nøjes hvis vi kan få noget der er bedre.
Det ender helt hundrede med at jeg bestiller og betaler i sidste øjeblik og ikke skelner til prisen. Men det er rart at vide at det kan lade sig gøre.
1
TomKah

Indlægaf TomKah » 27. feb 2018, 22:21

Jeg ved ikke om I er Harry Potter fans og skal derud, men jeg ville sætte 2000 kr af til en Harry Potter tur, hvis I skal det.

Hvis I gerne vil se en musical (igen - du skriver ikke hvor gamle dine børn er), så er der half price ticket office på Leicester square.Du kan få en ide om muligheder og priser her: https://officiallondontheatre.com/tkts/
Jeg ville vildt gerne se 42nd street og vil gerne trække mine børn ind og se den, og den er en af dem der er nedsat. :love:

Der er masser af gratis glæder - M&Ms butikken også på Leicester square så hut jeg hvisker. Tate modern & National Gallery, hvis dine børn er til det.
0

Tilbage til "Rejser"