Skal vi til Vietnam næste år?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Cbas
Indlæg: 525
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Skal vi til Vietnam næste år?

Indlægaf Cbas » 24. feb 2018, 20:52

Vi er netop kommet hjem fra ferie og jeg overvejer nu, hvor vi skal hen næste år.

Vi er en familie på 4, med to drenge på 7 og 8 til næste år. Vi kan rejse 2-3 uger og det skal være omkring uge 7 eller i forbindelse med påsken.

Der skal være noget at se/opleve og gode bademuligheder. Jeg overvejer, om det skal være Vietnam.

Canada kunne jeg også godt tænke mig, men det sksl nok være om sommeren. Og vores sommerferie destination lægger fast.

Kan du anbefale Vietnam?Eller har du andre forslag?
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Skal vi til Vietnam næste år?

Indlægaf TomKah » 27. feb 2018, 15:29

Jeg synes ikke Vietnam er voldsomt godt til badeferie. Jeg afskrev Danang som for dyrt/koldt i februar, men vi var ved Mui Ne (der er stranden befæstet) og NHa Trang er voldsomt (!) russisk.

Hvis I tænker Pho Quoc tænker jeg at det er en anden snak!
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Skal vi til Vietnam næste år?

Indlægaf Selma156 » 27. feb 2018, 22:20

Umiddelbart er der ikke så mange gode strande i Vietnam. Men der er helt klart masser af kultur og ting at opleve. Det er så mere rismarker, jungle og bjerge. Jeg var lidt for længe i Hanoi, den by stressede mig totalt. Ellers et smukt land med god mad - og billigt. Ha Long Bay er dog meget turistet.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal vi til Vietnam næste år?

Indlægaf Slettet bruger » 28. feb 2018, 05:19

Jeg brød mig ikke særligt om Vietnam, jeg kunne bedre lide Laos og Cambodja. Især Laos.
0
Cbas
Indlæg: 525
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 214

Re: Skal vi til Vietnam næste år?

Indlægaf Cbas » 28. feb 2018, 08:30

Tak for input.

Jeg tænker vi vil inkludere Pho Qouc, hvis vi ender med at vælge Vietnam.

Overvejer også Sumatra og Malaysia.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Skal vi til Vietnam næste år?

Indlægaf TomKah » 28. feb 2018, 14:39

Sumatra og Malaysia sammen eller hver for sig?

Hvorfor lige Sumatra? Jeg har drømt om at komme til Pulau Nias, men da vi var der sidst var det ikke muligt pga vejrforhold.
Bukit Lawang - jeg synes dine drenge er ret små til den regnskovsvandring man typisk laver der, men de kan selvfølgelig sagtens se orangutang centeret. Tobasøen er altid skøn, men den er meget kold at bade i.

Malaysia - Perhentian Island sæsonen er fra Marts til slut oktober. Vi var der i midten af oktober og der var det stort set allerede lukket ned, selvom vejret ikke var så dårligt. Jeg tror ikke det er muligt i februar overhovedet at komme dertil - og det er ellers det skønneste sted i Malaysia, hvis du spørger mig (Har ikke været på Borneo dog, men rejst op langs både øst og vestkyst af Malaysia).

Jeg er langt mere til Cambodia som en tidligere poster også foreslår. Har I været der før, siden det ikke er i jeres overvejelser?
0
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Skal vi til Vietnam næste år?

Indlægaf didaa » 29. mar 2018, 13:45

Vietnam er i mine øjne en fantastisk oplevelse, særligt med børn. Jeg er lige kommet hjem fra en måneds rundrejse, og der er udmærket muligheder for badeferie, men hvis I vil have bounty strande, så er der andre lande i Asien hvor der er mere valuta for pengene. Som andre skriver er der mere smuk natur, masser af kultur og oplevelser, og ikke mindst et ufatteligt venligt folk. Sig til hvis du vil høre mere, men i første omgang skal I nok spore jer ind på hvad der tæller mest for jer og så gå efter det.
0

Tilbage til "Rejser"