Hvor i Thailand skal vi bo??

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
dagge30
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. mar 2016, 11:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 57

Hvor i Thailand skal vi bo??

Indlægaf dagge30 » 2. mar 2018, 19:48

Hej herinde :wave:

Vi er igang med at finde næste års vinterferie og vi er faldet for Thailand :love2:

Vi har kigget på både hua hin og paton beach men der er mange ting for og imod!

Vi vil gerne være nær strand, men også nær en by (så man kan gå direkte fra hotellet ud til butikker/restauranter.

Desuden vil vi gerne have muligheder for at fx snorkle (kan læse man ikke kan det i hua hin?)

Jeg tror bare vi har stirret os blinde efter tusind søgninger på Google så håber i herinde kan udveksle erfaringer :klap:
0
Brugeravatar
Stormborn
Indlæg: 24
Tilmeldt: 2. maj 2016, 04:22
Kort karma: 2
Likede indlæg: 60

Re: Hvor i Thailand skal vi bo??

Indlægaf Stormborn » 3. mar 2018, 05:41

Jeg kan godt forstå at I er faldet for Thailand! Det er virkelig et skønt land der har så meget at byde på! :)

Hvis jeg var jer, ville jeg kigge på Koh Samui - en skøn ø, med flotte strande og en masse butikker og restauranter. Der er også rig mulighed for at besøge øerne Koh Tao og Koh Phangang derfra.

Ellers ville jeg overveje Krabi, især hvis I gerne vil snorkle. Krabi har et godt byliv, shopping og smukke strande. Især Riley Beach er et besøg værd, og ellers kan man tage båden til Koh Phi Phi og Koh Lanta som begge er virkelig smukke øer - med rig mulighed for at snorkle sammen med havskildpadder og smukke fisk! :love:
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvor i Thailand skal vi bo??

Indlægaf Annione » 3. mar 2018, 09:51

Hua Hin er fin. Det regner nærmest aldrig og det er varmt.
Men der er ikke en skid at se. Byen er so/so - og I skal køre 4 timer for at snorkle. Hvis I bare vil glo op i himlen og solbade - så er det et perfekt sted. Især i vinterferien.

Kig på https://www.selectiveasia.com/thailand-holidays/weather - det er en super side.

Phuket er fin - men der er mange steder, der bare ikke er særligt lækre. Fyldt med russere, sælgere, scammere... så læs om, hvor det er bedst. Vi var på Koh Racha sidste gang (en lille båd-tur fra Phuket) og det var skønt. Fredeligt og god mad inde i deres lille bitte by.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3978
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Hvor i Thailand skal vi bo??

Indlægaf girl_beat » 3. mar 2018, 11:53

Jeg tænker også Krabi eller Ao Nang området, hvor der er skønne strande, byliv, restauranter og mulighed for at sejle ud og opleve en masse :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
dagge30
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. mar 2016, 11:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 57

Re: Hvor i Thailand skal vi bo??

Indlægaf dagge30 » 3. mar 2018, 13:54

Stormborn skrev:Jeg kan godt forstå at I er faldet for Thailand! Det er virkelig et skønt land der har så meget at byde på! :)

Hvis jeg var jer, ville jeg kigge på Koh Samui - en skøn ø, med flotte strande og en masse butikker og restauranter. Der er også rig mulighed for at besøge øerne Koh Tao og Koh Phangang derfra.

Ellers ville jeg overveje Krabi, især hvis I gerne vil snorkle. Krabi har et godt byliv, shopping og smukke strande. Især Riley Beach er et besøg værd, og ellers kan man tage båden til Koh Phi Phi og Koh Lanta som begge er virkelig smukke øer - med rig mulighed for at snorkle sammen med havskildpadder og smukke fisk! :love:


Tusind tak for de gode tips, de 2 steder skal vi ha kigget på!
1
dagge30
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. mar 2016, 11:30
Kort karma: 7
Likede indlæg: 57

Re: Hvor i Thailand skal vi bo??

Indlægaf dagge30 » 3. mar 2018, 13:57

Annione skrev:Hua Hin er fin. Det regner nærmest aldrig og det er varmt.
Men der er ikke en skid at se. Byen er so/so - og I skal køre 4 timer for at snorkle. Hvis I bare vil glo op i himlen og solbade - så er det et perfekt sted. Især i vinterferien.

Kig på https://www.selectiveasia.com/thailand-holidays/weather - det er en super side.

Phuket er fin - men der er mange steder, der bare ikke er særligt lækre. Fyldt med russere, sælgere, scammere... så læs om, hvor det er bedst. Vi var på Koh Racha sidste gang (en lille båd-tur fra Phuket) og det var skønt. Fredeligt og god mad inde i deres lille bitte by.


Tusind tak for din mening af stederne, vi var nemlig bange for at hua hin var lige kedeligt nok og at phuket var overrendt! Vi Er begge ved at være overbeviste om at vi skal undgå de steder :badr:
1
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Hvor i Thailand skal vi bo??

Indlægaf S_imse » 3. mar 2018, 21:57

Jeg kan anbefale Koh Chang, der synes jeg ikke, der var for mange turister, men måske heller ikke vildt mange butikker. Men der var skønt og man kan snorkle.
1
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Hvor i Thailand skal vi bo??

Indlægaf Purple » 4. mar 2018, 10:30

Kan klart anbefale Koh Ngai, Koh Kradan, Koh Mook og phi phi. Hua Hin er ikke et sted jeg gad overveje - slet ikke hvis i ønsker at snorkle, og der skal være lidt byliv osv... og Patong er sjovt at opleve, men stranden er ikke specielt lækker, - masser af russere osv,- og ingen spændende snorkling heller. Det er party, billig mad og masser af turister samt en farverig oplevelse oppe i gaden :-D

Hvis i ønsker det lidt mere eksotiske - og med mulighed for snorkling osv, så google:

Koh Ngai
Koh Kradan
Koh Mook
Koh Lipe
Phi Phi
Railay beach (smukt, men ofte meget lav-vandet, ikke et sted jeg ville være mange dage)

Et sted vi også er glade for, det er Koh Lanta - ikke så meget snorkling, men dejligt atmosfære og skøn strand. Vi plejer at bo på Khlong Dao Beach - dejligt sted også :)

Krabi er fint i forhold til byliv,- stranden i abe-enden er ok, - men... ærligt,- der er så mange andre steder der er mere indbydende end lige der :D

Hvis i vælger Krabi, så husk at vælge den ende med badestrand, altså nede omkring Golden Beach Resort - længere oppe er det mere mudder-agtigt.
1
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Hvor i Thailand skal vi bo??

Indlægaf Lumin » 4. apr 2018, 09:55

Koh Samui er skønt men nok maks en uges tid, så har man været der. Der er et par gode sejlture til nærliggende øer med snorkeling og en god tur i bjergene.
1

Tilbage til "Rejser"